Gå til innhold

gutten sov 7 1/2 time, IKKE melkespreng?


meg og min lillle sønn

Anbefalte innlegg

Har jeg lite melk?

 

Var på kontroll i går, og poden veide 5500 kg. han var over 4000 da han ble født. Det betyr at han "burde" veid litt mer sa legen. Men han spiser jo lenge hver annen time nesten! Bortsett fra om natten.

 

kan det være at jeg har lite melk siden han spiser så ofte uten å følge kurven sin, og at jeg kan gå nesten 8 timer uten å få antydning til melkspreng? :( Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, behøver ikke ha lite melk fordi du ikke fikk spreng etter 7,5 time.

Jeg var ute og spiste i går, drakk vin og ammet derfor ikke mellom kl. 19 og 02 - og fikk ikke melkespreng.

Pumpet meg kl. 02 da jeg la meg, og pumpet lett ut 300ml på 10 min - så hadde definitivt mye melk likevel.

Min gutt er 7 uker imorgen og veier 5100 (3900 ved fødsel)

Og han spiser også ofte - rett og slett fordi han liker å spise og spiser sakte og sovner innimellom.

Legen sa på 6-ukerskontrollen at han ligger i nederste delen av vektkurven, og at det er helt greit det også, og jeg bekymrer meg ikke.

Jenta vår har fulgte aldri den dumme vektkurven, men nå er hun 2,5 år og veier akkurat det hun skal, har alltid vært energisk og frisk.

Jeg tror det er lurt for oss med sånne lite-og-ofte-spisere at vi rett og slett bruker klokka og prøver å drøye litt og litt lenger mellom måltidene, slik at når de først spiser så er de skikkelig sultne og spiser mer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...