løven78 Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Hei. Jeg lurer litt på hvordan det vil være å føde i vann. Er det noen som har forsøkt som kan komme med noen erfaringer? Når barnet er ute, kommer morkaka også i vannet eller har man gått ut av badekaret da?
Har fire go`inger Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Jeg prøvde i vann forrige gang, men det var ikke så lenge jeg holdt ut i vann. Det fine med vann er at det er smertelindrende, men problemet er at man blir "overopphetet", selvom vannet ikke er spesielt varmt. Jeg ble så varm og kvalm at jeg spydde. Men dersom man ikke blir veldig varm, tror jeg nok å føde i vann kan være toppers
EvyHO Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Hei Når jeg skulle ha nr 1 var jeg i basseng frem til pressriene, men nr 2 fødte jeg i basseng. Det var kjempe-flott, for det første så er det så deilig med vannet mellom riene for det er så godt å slappe av i litt "vektløs" tilstand, + at det varme vannet bedrer riene litt... (ikke såå vondt). Kunne veldig godt tenke meg å føde i vann igjen! Var opprinnelig litt skeptisk til varmt vann fordi jeg hater å bli varm i hodet, men det var ikke noe problem for mannen min skiftet hele tiden ut kalde, våte kluter som han la på panna mi. Så hodet holdt seg kjølig og kroppen var god og varm... Jeg gikk ut av bassenget før morkaka kom. Absolutt å anbefale! :-) P.S. Unnskyld for 14. gang at jeg er her inne 2,5 uker for tidlig: Jeg venter sånn på å få komme inn til dere..
Camz Fødeklar Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 kan man føde i vann alle steder?jeg skal føde på kk i bergen, har ikke hørt om noen som har født i vann der...
propella Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Det er ikke alle sykehus som kan tilby fødsel i badekar nei. Jeg vet ikke hvordan det er på kk i Bergen. Jeg skal føde på ABC klinikken på Ullevål og der er det hjørnebadekar til oss fødene på den hyggelige fødestua :-)
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Jeg fødte i vann 1.gang og ska absolutt det denne gangen oxo !! Tror det er veldig forskjellig hva man liker, vennina mi likte ikke det så godt...Mens jeg nøøøøt det for fullt!! Med en gang hun spylte mg med vann på magen gikk smertene vekk....heeerlig!! Vi er heldige til å fått mange (6 stk tror jg...? ) på SIR...så ikke noe å vurdere d nei
janne82 Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 jeg skal også føde på ABC-Ullevål ,hadde ABC fødsel sist også med ABC jordmor (siden hun er i familien) men på vanlig fødeavd på aker. fødte da i vann og anbefaler det på det sterkeste...(har jo ikke prøvd noe annet da, men.) så ikke noe gørr eller noe. når morkaka kom måtte jeg opp i sengen, fordi den skal skjekkes for rifter ol.
m@rie82 Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 hei!! jeg skal også føde på kk i bergen, og ja, på storken tror jeg de har det tilbudet at man kan føde i vann. har et par venninner som har født der. de bekreftet at man nå kan føde i vann der. jeg fødte i 2001, men da var det ingen jm som hadde "utdannelse" når det gjaldt å føde i vann.
Camz Fødeklar Skrevet 25. januar 2007 #10 Skrevet 25. januar 2007 Takk for svar, får ta å høre med de når jeg kommer opp der, kunne godt tenkt meg å født i vann=) vet du om man kan føde i vann på føden også?
Stirra ner 32+5 Skrevet 25. januar 2007 #11 Skrevet 25. januar 2007 Hei! De har 1 fødekar på Storken, jeg tror ikke de har noe på Føden.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #12 Skrevet 25. januar 2007 Det står at de har badekar på alle rom på stoeken, men er fødekar noe spesielt da?
eva luna Skrevet 26. januar 2007 #13 Skrevet 26. januar 2007 Badekar er ikke det samme som fødekar, badekar er bare til bruk i åpningstiden og ikke til selve fødselen. På føden kan man ikke føde i vann, men på storken har de ett rom med fødekar, så er du heldig så er det ledig :-)
Silker Skrevet 26. januar 2007 #14 Skrevet 26. januar 2007 Dette står det i skriv fra AHUS: Vannfødsel,kriterier for å få føde i vann: normalt svangerskap til termin hodeleie vannavgang <24 t ikke røykende ikke kraftig overvekt Fordeler ved vannfødsel: følelse av vektløshet,lettere å endre stilling avslappende effekt,reduserer stresshormoner øker endorfinutskillelsen god smertelindring fødselen går raskere,mormunnen åpner seg raskere Aktiv fødsel Lavt bt,resp.frekv,muskeltonus og oksygenbehov
m@rie82 Skrevet 26. januar 2007 #15 Skrevet 26. januar 2007 hei igjen! ser du har fått en del svar, men tenkte å tilføye at de har badekar på føden også (ikke fødekar). tror de bare har ett badekar på føden, så det kan sikkert være vanskelig å få lov til å få et bad dersom det er stor pågang. lykke til videre!!
eva luna Skrevet 26. januar 2007 #17 Skrevet 26. januar 2007 Alle rommene på føden har fått eget bad med badekar no, så ingen trenger å ligge på land :-) he he
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 26. januar 2007 #19 Skrevet 26. januar 2007 Kanskje litt utenfor men er det noen her som vet hva de har på Voss? Står ingenting på nettsidene..
Camz Fødeklar Skrevet 26. januar 2007 #20 Skrevet 26. januar 2007 Er det kk du mener som har fått badekar på alle rommene??isåfall så er jo det kjempe bra=)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #21 Skrevet 27. januar 2007 Jeg har hatt åpningsfasen i badekar begge gangene, og det var bare himmelen! Andre gang ønsket jeg å føde i vannet, men det var ingen jordmor på vakt som kunne ta det:-( Det endte med at hele fødselen stoppet opp da jeg hadde en kant igjen og måtte opp av badekaret. Lå i 2 timer på land og måtte til slutt ta gullet med tang. Mye bedre å konsentrere seg om å slappe av og få åpning når jeg ligger i badekaret, og blir det en 3. gang, skal jeg sørge for at jeg får vannfødsel.
Vikki ;o) Skrevet 27. januar 2007 #22 Skrevet 27. januar 2007 Jeg hadde vannfødsel på Storken nå sist:o))) Det var helt utrolig bra!!! Men hos meg ble det litt tilstander på slutten, så morkaken fikk jeg på land;o)) Jeg var heldig, da, for hun som kunne med vannfødsler hadde vakt, så da fikk vi lov.... Så det var jordmoren min sin første vannfødsel, så hun sa det var veldig spesielt;o)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå