Gå til innhold

altoppofrende mor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..jeg lovet meg selv at jeg aldri skulle bli så snill som min altoppofrende mamma.. men når jeg ser meg selv i speilet nå, ser jeg at jeg har blitt helt lik!! hvordan har det seg at den som lager maten, tar det ødelagte speilegget og gir det fine til mannen som ikke har bidratt?

eller at jeg og gullet kjører bilen ifra 2002, mens pappan kjører den store nye flotte stasjonsvogna.. eller at jeg har middagen klar, gulvene vasket og strøket alle skjortene hans, når han kommer hjem fra jobb..

og lar han slippe unna med å ta lillegull når han gråter, fordi pappa sikkert har hatt en slitsom dag på jobb... blir gal av meg selv!! trodde ikke jeg var sånn, før det plutselig gikk opp et lys også er jeg helt lik mamma!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...godt du ser det selv da, går jo an å gjøre noe med det da vett du;)

Skrevet

Hei, da har jeg ett forslag.. Ta det opp med mannen din, si at du er sliten og vil dele husarbeidet og trøsting av barnet litt. Han har sikkert stor forståelse for dette, og sammen kan dere finne en ny løsning som fungerer. Dumt å bare sette i gang med endringer uten at han er med på det, kan lett bli unødvendige krangler av slikt.. og kanskje han ikke er klar over hvordan du føler og har lyst til å bidra mer?

Skrevet

bortsett fra det med bilen er det akkoratt sånn her å, bortsett fra at pappan her i huse ikke tar dattra bi hun skriker, jeg må spørre om han orker å holde henne så jeg får dusjet, el gå på do..

Skrevet

Nå fikk jeg en tankevekker - takk bolla&lillegutt!

Skrevet

Ja hvorfor kjører damene og ungene rundt i den kjipeste bilen mens pappaen kjører ALLTID den dyreste.

Blir så forbanna!!

Takk for tanke vekker. Jeg er prikk lik.

Skrevet

hmm, ja når du sier det, mannen min tar alltid den kjipeste bilen om han skal ut på noe, spørr alltid om vi skal ut på noe før han tar den nyeste bilen, takk for at du gjorde meg oppmerksom på det, jeg må huske å takke mannen min for at han er så omtenksom:)

Skrevet

jeg har jo en fantastisk mann også da.. bare litt lat hjemme :-)

grunnen til at det har blitt som det har blitt tror jeg er at han blir så glad hver gang jeg gjør noe for han.. i starten var det fantastisk, men nå har mye blitt en selvfølge! særlig etter at jeg gikk ut i permisjon..Synes det er vanskelig å endre slik det er blitt også. han er utrolig generøs og vi har felles økonomi, selv om han tjener 6 ganger så mye som meg eier vi huset og alt 50/50.. han mener jobben jeg gjør hjemme er like mye verdt som den jobben han gjør, og at jeg derfor fortjener hver krone.. allikevel føler jeg at det aldri blir godt nok, og at jeg skylder han tjenester.. selv om han aldri har gitt uttrykk for at han føler det sånn..

ikke rart pappa liker svigersønnen sin, for de er jo prikk like :o)

skal skjerpe meg nå, og starte i det små å bli som jeg ønsker! en 2007 mamma/familie og ikke en kopi av sånn min mamma var for 30 år siden.. ikke lett dette her og alle de nye rollene!

Skrevet

2002 er jo ikke akkurat gammel bil da;) Vi har bare en fra 2001... Men hos oss er det sånn at når vi får en bil til er det den som kjører med barn som har den sikreste bilen! Og den "gamle" blir brukt til pendling. Det blir meg... hihi

Jeg har en utrolig snill mann som tar del i alt - fordi han har lyst. Og begge har lov til å være slitne en dag! Skjønner jeg har det bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...