Gå til innhold

Melkeproduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte slutte å amme etter en ukes mareritt med såre brystvorter, nå angrer jeg på at jeg ikke gjorde mer for å fortsette å amme.. Men er det mulig å begynne å amme igjen? Hun er nå 3 uker gammel, så det er 2 uker siden hun har fått pupp.. Hva må jeg gjøre for å få opp produksjonen?

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du melk igjen? Det skal være mulig å kunne ta opp melkeproduksjonen, kroppen slutter ikke å produsere melk før etter flere uker med opphør av amming, men jeg vet ikke helt hvordan det er når du ikke har ammet så lenge, om det ksulle utgjøre noen forskjell. Ellers er første bud amme, amme og amme, helst hver time , gjerne oftere og i hvert fall når babyen er sulten- selv om puppen er tom for melk. Hjelpebryst er flott i den sammenhengen, kontakt en ammehjelper for å få mer informasjon om dette. Du finner også mer om dette på www.ammehjelpen.no. Andre bud er hvile, hvile og hvile, og så bør du passe på å få i deg nok væske, og belage deg på at brystvortene kan bli såre den første tida du ammer.

Skrevet

Ja, håndmelket i går. Og da kom det en del melk..

men hun sover det meste av døgnet, er nesten bare våken når hun vil ha mat, så skal jeg vekke henne for å legge henne til brystet? Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...