Gå til innhold

MIni vil være 9 mnd ved barnehage start......:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg liker det ikke i det hele tatt.... Men sånn er en gang livet....! Uff det går nok sikkert bra, skal bare være der 2 dager frem til han er over året da men alikevel, synes han er altfor liten!!

Skal vel egentlig ikke klage da, glad jeg bor i norge og har såpass lang permisjon...

Noen med erfaring på så små i barnehage??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten vår vil også være 9mnd ved eventuelt barnehagestart. skal bli rart å sette han bort når han er så liten, men det går sikkert greit. jobber selv i barnehage, men har ikke erfaring med så små barn derfra.

hvordan gjør du det med permisjinstida det? kan man ta ut permisjonstida selv om pjokken begynner i barnehagen?

Skrevet

Jenta til ei venninne av meg var 8 mnd da hun begynte i bhg og det gikk kjempefint! Jenta storkoser seg i barnehagen!

Skrevet

ja det kan man,men jeg har ikke lenger permisjon da, hadde ikke hatt han i bhg så tidli dersom jeg var hjemme....

Skrevet

Hvorfor bruker dere barnehage fra så tidlig egentlig? har dere valgt 100% lønn?

Skrevet

Nei, 80%. Men her fungerer det sånn at man må takke ja til bhg plass hvis man får tilbud, Og oppstart er jo i aug... kjedli å vente til neste høst igjen.

Skrevet

Jeg tror (er ikke sikker, bare tror) at du kan ha plassen på "vent", dvs at du må betale for den men at du ikke bruker den. Et alternativ kan jo da også at hun får korte/få dager og på den måten får en fin tilvenning.. Vet med sikkerhet at min 9 mnd gml datter ville stortrivdes i en bhg et par timer i uken av og til :-D

Skrevet

ja da ville jeg bare betalt for plassen og fremdeles vært hjemme... hatt babyen der noen timer om dagen..og hatt lang innkjøring

Skrevet

Jeg begynner å jobbe, er jo derfor han skal i barnehage da....! Hadde jo ikke latt han begynne visst ikke. Og ja dette er eneste utvei, MÅ begynne nå....

Skrevet

Synes det er TRAGISK og sende så små barn i barnehage!!

Det hadde jeg aldri gjort, for helt frysninger...

Værste jeg vet er karriere kvinner som på liv og død skal putte barna i barnehage fortest mulig, planlegging kansje før man for barn?!?

Tragisk, stakkars babyen din!!!

Skrevet

Lillegutten min begynte i barnehagen når han var 9 mnd. Dette var litt over 3 uker siden, og det har funket fint! Såklart så synes jeg det var forferdelig å dra fra han, for han gråt masse:( og synes fortsatt det er ille å dra. Min er i bhg hele uke, fulle dager. Du skal nok se at det går helt fint. Som regel får de som er så små litt ekstra oppmerksomhet av de voksne der også. De får også mye bedre pedagogisk læring enn det jeg kunne gitt han her hjemm.

Ikke bry deg om hva andre sier. Alle har forskjellige grunner til å sende små barn i bhg, men ingen gjør det fordi de synes det er mosrsomt eller noe. Jeg for min del er alenemor og student, og følte at det var viktig for meg å fullføre studiene slik at jeg kan gi barnet mitt en økonomisk trygg oppvekst.

Lykke til da, det kommer til å gå kjempefint=)

Skrevet

man velger vel ikke å sende de små tidlig i bhg om man ikke må. Er ikke alle som kan være hjemme i ett helt år, det betyr ikke at de er hensynsløse karrierekvinner som ikke kan planlegge eller ikke er glad i barna sine.

Skrevet

Til frekke anonym:

jeg syns det er TRAGISK med barn av foreldre som ikke har det fnugg av forståelse for at andre mennesker ikke er i samme livssituasjon som de og som mener at alle andre dermed ikke burde hatt barn. Jeg synes SYND på disse stakkars barna som har slike foreldre med snevert syn på verden (og dårlig utvikla språk og rettskriving). Stakkars, stakkars barn...

Skrevet

SYNES synd på den stakkars vampyr ungen din jeg!

STAKKARS gutten din!!!

STAKKARS liten som har en så frekk mamma også....

Skrevet

Skjerp deg da anonym. Du burde se ut av vinduet ditt, så kanskje du oppdager at verden ikke er så rosenrød som du vil ha den til. Noen må faktisk jobbe for pengene også

Skrevet

Og snakker om frekk mamma også da, det var vel egentlig du som først slang med leppa di vel?

Skrevet

He he he, ler meg kostelig over slike som anonym her! Som ikke vet at det er fulltreff for vampyrmammaen - det er slike som deg anonym som er skumle mødre!! De som bare tror det er EN måte å gjøre det på!

Går kjempefint for gutten din å begynne så tidlig i barnehage skal du se, tøft er det uansett når de begynner, bare ta litt hensyn til at han er i en alder hvor han er ekstra følsom for å bli forlatt så du må aldri snike deg avgårde:-)

Skrevet

Kjære anonym:

Jeg tror ikke min lille vampyr har noe vondt av å ha en mamma som meg.

Vi er alle forskjellige og ja, om jeg har muligheten, så skal jeg jobbe når permisjonen er over. Det er ikke slik at alt er likt og best for alle og jeg foretrekker å jobbe slik at lille vampyr får mat fremfor å være hjemmeværende for enhver pris.

Om jeg er frekk mot en som er frekk mot alle med andre typer liv enn hennes eget...? Javel, det gjør meg ingenting. Jeg dømmer da hvertfall ikke alle andre fordi de ikke tenker likt som meg og velger likt som meg.

Ha en god dag, kjære anonym. :)

Skrevet

Til siste anonym

Jeg pleier ALDRI å slenge med leppa her inne, men hold kjeften din og pass dine egen saker! Møkkakjerring...

Skrevet

Er så skrekkelig unødvendig å slege slik med leppa, du har vel ingen anelse om hvorfor HI må begynne har du vel?? Kjerring!!

Skrevet

Hei Hovedinnlegger!

Etter masse krangling på denne tråde, skal jeg prøve å svare deg saklig på ditt spørsmål.

Jeg har ei jente som akkurat er blitt 9 mnd. På tirsdag førstkommende begynner hun i barnehagen. Dette er ikke fordi vi vil, men fordi vi MÅ!

Da begynner hun full tid i narnehagen og komemr til å være der fulle dager fra man til tors og halv dag på fredager.

Og det som er rart, er at jeg faktisk ikke bekymrer meg. Har pratet masse med de ansatte i barnehagen og fått en god dialog slik at jeg føler meg trygg. Jenta mi er aktiv og utadvendt. Kryber og står og går rundt bordet og elsker at ting skjer. Hun elsker å møte nye menensker og blir skikkelig ivrig når det ringer på døra. Hun er ikke redd for fremmnende i det hele tatt.

Jeg tror virkelig hun kommer til å trives og kose seg i barnehagen. Skyt meg om dere vil, men jeg tror faktisk det er godt for henne. Det sies jo at barn som er små har mye lettere for å tilpasse seg i barnehagen og trenger kortere tilvenning enn større barn.

Selv var min mor bare hjemme emd meg i 6 uker da jeg ble født for snart 22 år siden. Så begynte hun i jobb og jeg var hos min bestemor noen måneder før jeg begynte i bhg. Dette har på ingen måte ført til at jeg har hatt noen mindre kontakt med mammen min og vi har alltid hatt et godt og nært forhold. Likevel har det ført til at jeg har blitt mer selvstendig, utadvendt og uredd.

Lykke til m barnehagestarten, det kommer sikkert til å gå kjempebra!!

Skrevet

Synes det er helt unødvendig å skrive slikt "bullshit" på dette forumet. Du må gjerne ha egne meninger, men hold drittslengingen for deg selv!

Skrevet

Takk for et vettug svar Dolla:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...