Gå til innhold

Jenta mi har KISS...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har helt siden hun ble født for 5mnd siden vært plaget med noe jeg ikke har klart å finne ut hva er. Hun har skreket mye, hatt vondt i magen, gulpa ekstremt mye, sovet dårlig og vært generelt utilpass hele dagen. Når jeg har tatt det opp med lege og helsesøster har de bare sagt at alt er normalt, og at ting vil gå seg til og bli bedre etterhvert. Etter noen uker med veldig lite søvn, klarte jeg ikke lenger å slå meg til ro med dette. Kom tilfeldigvis over nettsida om kiss-kidd, og fant mye der som stemte med mi jente. Tok kontakt med en manuellterapeut, og fikk komme inn neste dag. Han kunne ganske raskt fastslå at jenta var et typisk KISS barn. Og endelig møtte vi noen som tok oss på alvor.

I dagene etter at vi fikk diagnosen har jeg tenkt mye, og vært lei meg. Syns det er så fælt at jenta mi har hatt så vondt så lenge, og føler meg som en dårlig mor som ikke har oppsøkt hjelp før. Jeg er også redd for ar hun aldri skal bli bra. Har noen av dere erfaring med KISS? Hvor lang tid det tar med behandling før det skjer en bedring? Blir barnet i det hele tatt frisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første så er du ingen dårlig mor pga dette,hvem kunne vite at hun hadde KISS? Dette er faktisk fysio på HS som skulle ha sett dette på 6 ukers kontrollen! Fint at du tok kontakt med en manuellterapaut slik at behandling har påbegynet,Luke er født med KISS det oppdaget vi da han var ca 5 uker.Etter 2 behandlinger hos manell+mnd besøk hos hos fysio på HS i 6 mnd ble Luke erklært frisk;O)

I dag er Luke 14 mnd og er i full fart hele dagen,kan ikke se på noe vis at han var plaget med KISS da han var yngre! Det eneste er at han fortsatt er litt skjev,men det har blitt så mye bedere;o)

Så den lille tulla de kommer til bli like frisk som Luke,bare gjør det du får beskjed om hos manuellterapauten så får du fortgang i det!!!

Lykke til!

Skrevet

Hei du,

mi jente er drøyt 6mnd nå og hun startet behandligne for KISS i slutten av november... Hun var mye plaget, men vi har gått ukentlig til manuell terapeut og nå på tirsdag ble hun erklært helt frisk!!

Jeg følte det akkurat som deg, spesielt da jeg gikk gjennom gamle bilder og så at hun på hvert bilde hadde hodet på skakke til høyre... HUFF.. ikke noen god følelse.. Men, husk denne diagnosen begynte de med på 90-tallet og det er mange som ikke kjenner til det...

Men iallefall, Emma er i dag helt bra... Det siste som var igjen med henne var at hun var litt skjev i kroppen og bøyd litt som en c.. Dette var fordi muskelen på høyre side var svakere... Jeg la henne derfor mye på mage (mange små økter som ble totalt 60 min om dagn) og det gjorde utslaget...

Men som det ble sagt over... Gjør som manuell terapeuten sier og vær glad for at hun nå får behandling og blir frisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...