Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Er det nødvendig? Jenta mi har fin glatt hud, og vasker henne ikke i ansiktet før vi går ut..har ikke blitt tørr eller ru disse dagene, men alle snakker om kuldekrem. Hun er 6 mnd og ligger godt beskyttet nedi voksiposen, i dypvogn med kalesje oppslått.. Står ikke noe om det i info fra helstestasjonen da men.. Hva sier dere??
gullets mamma Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 jeg bruker det på min gutt.han blir fort rød og tørr i huden.men sikkert ikke nødvendig hvis barnet ditt ikke får rød hud
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Lille her er også blitt tørr og rød....hva slags krem burde jeg bruke? Har hørt noe om det kan være litt dumt med sånn krem, at den kan begynne å "koke" når man kommer inn i vermen igjen???
spagetti Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Jeg bruker det ikke på veslejenta, selv om vi bor langt nord... De har jo, som du sier, det godt og varmt oppi voksiposen med kalesje over. Er det for kaldt, har jeg henne ikke ute i det hele tatt å sove.. Uansett er det jo bare å sjekke temperaturen hennes innimellom, ikke sant?
gullets mamma Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 det jeg syns fungerer best er egentlig å ta på han masse locobase om kvelden.da trenger jeg ikke krem når han skal ut.gutten min ser ut som en liten nissegutt med knallrøde kinn hvis han ikke får tilført nok fuktighet
Muffinsmamma Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 jeg bruker det på gutten min, fra weleda, men han ligger ikke i dypvogna lenger og får masse vind på seg.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Ja kuldekrem er et must når det er minus ute.selv om barnet ligger i en dyp vogn,for luften er kald. En krem kan ikke koke som noen skrev tidligere.kuldekrem er for å forebygge kuldeskader på huden, hvis huden forfryst vil denne skaden vare resten av livet.
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Jeg bruker ikke kuldekrem. Derimot tar jeg på en feit krem om kvelden og så vasker vi ikke annsiktet om morgnen. Du skal ære helt sikker på at kuldekremen ikke inneholder vann før du bruker den, og så må den taes på i rett tid før dere går ut.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Takk for svar:) Jeg sjekker jo temperaturen hennes jevnlig ja, og hvis det blir kaldere så kan det godt hende jeg kjøper det..men mamma brukte jo ikke noe sånt på oss da vi var små, og det gikk jo fint det. Er det veldig kaldt så holder jeg meg inne så klart. Bare tror at så lenge huden er sunn og frisk så beskytter den seg selv, og at kremer skaper avhengighet.. Men selvfølgelig ved sensitiv hud osv. er det noe annet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå