Gå til innhold

Spiser du reker selv om du ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på i store mengder, å ha reker på fredags kvelden f.eks..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vel ikke noe problem? Det er bare noen typer ferskvannsfisk en ikke skal spise, ellers er det bare å prøve. Reagerer babyen, så gjør du det ikke igjen...

Skrevet

dytte....

Har lest flere plasser at man skal holde seg borte fra reker når man ammer......

Flere som spiser reker ??

Skrevet

Man skal holde seg borte fra reker hvis det er skalldyrallergi i familien. Men for oss andre som ikke har det er det bare å spise!

Jeg har spist vanlige reker og scampi uten at det har skjedd noe her. Men om babyen din skulle reagere så lar du så klart være å spise det...

Skrevet

Jada, jeg spiser reker selvom jeg ammer. Gullet er født i april og gjennom hele sommeren (når hun ble fullammet) så gikk det i mye reker og jordbær... Ingen reaksjon overhodet (men jeg prøvde ut en og en ting først og så om hun reagerte). Så lenge det ikke er allergier i familien så tror jeg det skal gå helt greit :-D

Skrevet

Forresten var det sånn da mamma fikk meg at ammende ikke skulle spise reker (det er 20år siden), men sånn er det ikk lenger. Har forhørt meg med helsestasjonen!

Skrevet

Jeg fikk beskjed av helsestasjonen at man kan i utgangspunktet spise alt selv om man ammer, men introduser èn ting av gangen, slik at du i tilfelle vet hva småttingen reagerte på. Det går nok fint skal du se ;o) Jenta vår har ikke reagert på noe særlig, men var litt mer ømfintlig de første månedene (for bl.a taco, appelsinjuice, melk, løk). Nå kan jeg spise akkurat det jeg vil.

Skrevet

Jeg spiser også reker, og i den anledning vil jeg dele en vanvittig god "oppskrift" med dere jenter ;)

Finskjær et halvt hode issalat og legg utover et stort fat. Smell en boks rekesalat(sånn du kjøper altså) oppå salaten i midten, og en boks med reker oppå der igjen(sånn at de liksom sitter fast). Legg kokte egg som er delt i to og avokadobåter tett i tett rundt rekene, altså oppå salaten. Sprut litt sitron på toppen, særlig på avokadoen. Server med ferskt brød, gjerne grovt.

Mmm mmm mmm!! Det er dritgodt, jeg lover!

Skrevet

Det kan jeg tenke meg er godt spiser masse avokdo og reker med salat når jeg er i Spania

spiser foresten ALT når jeg ammer også reker

Skrevet

Japp jeg spiser reker! Har ikke merket noe forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...