Storebror & Lillesøster Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Det starta med rier i 16 tida,de kjenntes som mensmurringer og kom uregelmessig med 5-15 min mellomrom,slik var det frem til ca 22.30 da vi skulle legge oss,da ble de tettere og regelmessige 5 min mellom hver rie,de ble vondere også,som sterke menssmerter. Klarte derfor ikke og sove gikk og satt meg i stua,og var oppe og gikk når jeg hadde riene,de varte ca i 30-40 sek. Ringte sykehuset kl 3 og sa jeg hadde rier med 5 min mellomrom og av og til kom de ei ny rie etter 2 min,hun syntse de var tette og sa jeg kunne komme ut hvis jeg ville,spurte også om jeg hadde blødninger eller om vannet hadde gått det hadde det ikke,spurte om det var vonde rier ,jeg sa det var som sterke menssmerte og at jeg ikke visste om det var vondt nok enda,siden jeg ikke hadde blødninger og ikke vannet hadde gått bestemte jeg meg for og vente med og reise ut... Ca kl 4.30 var jeg på do hadde da hatt en liten blødning,la meg på sofaen og va oppe og gikk under riene ,mens jeg venta på at mannen skulle stå opp (for og dra på jobb) 5.15,ringte da til sykehuset igjen og sa at jeg hadde hatt en liten blødning og riene var fremdeles tette på 5 min mellom dem og noen var det 2 min i mellom. Vi avtalte at jeg skulle komme ut til en skjekk. Mannen min sto opp og vi kjørte til sykehuset,var der kl 6 og der ble det satt 2 belter på magen som målte hjertelyd og rier,alt så fint ut,og hun ville skjekke åpning,sa først at hun ikke kunne kjenne noen åpning,men syntes det var rart og ville hente ei ann jordmor for og skjekke om hun kunne finne den,men så sier hun hvis ikke det snart er full åpning da...JO DET ER DET,det var da 9 cm og da var det rett inn på fødestua. Hadde litt lystgass mens jeg venta på at den siste cm skulle åpne seg,da følte jeg meg drita full og sa faktisk,DETTE BLIR JO GØY,men fikk ikke ha denne så lenge,bare til jeg skulle presse. Riene ble litt uregelmessige 3-7 min mellom dem,de tok vannet på meg og det var missfarget,så de ble satt inn en "ledning" på hodet til lillegutt for og følge med på hjertlyden,og det kom en barnepleier itilfelle han måtte suges etter han ble født,noe han ikke måtte. Det gikk en time og jeg hadde ikke fått full åpning enda så jeg ble satt på drypp for og få fortgang på det. Da kunne jeg begynne og presse sa JM selv om jeg ikke kjente at jeg måtte,satt på en fødekrakk med mannen bak,og i det jeg pressa så smalt det...der knakk halebenet (var ikke vondt,kjente ingenting,bare hørte det),la meg da i fødesenga og pressriene varte ca en time tror jeg,mot slutte gikk hjertelyden ned under riene så de bestemte seg for og ta han med vakum for og få han fort ut,slik at han ikke skulle få oksygenmangel. Og på neste rie var VERDENS SKJØNNESTE LILLE PRINS FØDT! Det hadde nesten ikke vært nødvendig med vakum sa de,de dro ikke hardt så han hadde nok kommet på en eller to pressrier til,men de ville ikke ta den sjangsen. Merket etter vakumet var borte etter ett par timer,kan ikke se det. Da jeg hadde pressrier og presset så var det akkurat som om smertene forsvant kunne ikke kjenne noe vondt da,kunne presse det jeg ville var akkurat som om jeg ikke hadde følelse der nede... Gutten min ble født 14 dager før termin 18.1-07 kl 9.35,veide 3325g var 49 cm lang og 35 cm rundt hodet,han var helt nydelig! Mannen min filma når han komm ut og de første minutterne etterpå har ikke sett det enda. Ble ikke skremt i allefall,det gikk mye bedre en forventet,noen sier at rier er ti ganger verre enn menssmerter,men jeg opplevde mine rier frem til den siste cm som menssmerter. Gled dere,det er en utrolig opplevelse har allerede lyst til og gjøre det igjen,bare for den deilige følelsen og ha født et barn,det er helt spesielt,tror nesten ikke jeg kan forstå det enda,i dag er han ei uke gammel og er kjempe snill veldig rolig,og vi storkoser oss,selv om jeg ikke kan sitte pga det forba... halebeinet,håper det blir godt igjen snart. Lykke til alle sammen,det er helt fantastisk og føde sitt eget barn:)
Skilpadden Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Gratulerer så mye med gutten! Hørtes vondt ut, men jeg vet at uansett så er det verdt det! Hadde en tøff fødsel selv, men alt er glemt når man holder babyen i armene sine for første gang. Lykke til videre med den lille prinsen!
mayaya Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Gratulerer!!! Det må være deilig å være ferdig med det! Håper halebeinet snart gror, og at alt ellers står bra til med familien :-)
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Åh, gratulerer så mye med den vesle skatten! Gleder meg til å hilse på vår guttepjokk..
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Hei! Gratulerer masse :-) Gleder meg til å føde når jeg leser dette :-) Kos dere!!
Storebror & Lillesøster Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2007 ja,det kan du,alle fødsler er ikke like,men jeg ble overrasket over at det ikke var verre,så jeg ble ikke skremt,og de mente at jeg egentlig hadde en litt hard fødsel og at jeg tålte mye smerter,trodde ikke jeg var så tøff gitt he,he...ikke redd for og gjøre det igjen:) Gleder meg heller for det er 1000 ganger mer fantastisk enn vondt det er helt sikkert.
Har fire go`inger Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Gratulerer så mye med prinsen Hm, må si jeg blir litt "imponert" over at du ikke synes fødsel gjør vondt. Jeg syntes det var helt j......og gruer meg litt til denne gangen. Forrige gang hadde jeg en sånn litt "eplekjekk"-holdning når jeg skulle føde og tenkte at så veldig vondt kan det jo ikke være, når damer har gjort det i århundrer og de fleste flere enn en gang....men he, he....jeg fikk en annen "låt i pipa" etterhvert
Storebror & Lillesøster Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2007 Men lurer på om andre hadde syntes min fødsel hadde vært værre enn meg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå