Gå til innhold

Forkjølelse - nesesuger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere sånn nesesuger? Så de hadde det på apoteket.

Min lille på 7uker har blitt litt forkjølet, og når jeg skal amme er han litt tett, og jeg hører at det er noe i nesa som "surkler".

Funker de nesesugerene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De nesesugerne er helt bak mål. Alt for store for en liten nese. Anbefaler å bruke et sugerør. Du suger i den ene enden og har babyens nese i den andre. Bare ikke sug for hardt og for lenge. Små lette sug er best. Vær obs på at noen babyer/barn brekker seg lett når man tar ut seigt snørr - men helt vanlig:)

Skrevet

Jeg kjøpte nesesuger da jeg skulle til england med båten, erfaring sier at en kan bli litt tett i nesen av aircond..

Hun var bare 8 uker da vi dro, og begynte først å surkle når vi var kommet hjem. Syntes ikke nesesugeren funket da..

Nå er den helt genial. Hun er nå 5,5mnd og ble syk første gang natt til mandag,,, skikkelig snørrete.. får ut en hel masse - måtte prøve meg litt frem da, for å få mest mulig, og best mulig "grep"

Hvis det bare surkler litt er det ikke sikkert du får den til å fungere..

SIden du ammer kan du jo prøve med litt morsmelk - det funka her da hun var så liten:-)

Skrevet

Vi har en sånn og nå i vinter vet jeg jammen ikke hva vi skulle gjort uten:-)

Hun er 8 mnd nå så jeg vet ikke hvordan den fungere på så små barn. Men det er jo verdt et forsøk, den koster vel bare rundt en femtilapp:-)

Skrevet

du får nesesuger med et tynt mykt rør som passer inn i en babynese, den jeg kjøpte funker utmerket, får ut stor busemenn hehe

Skrevet

nesesuger funker bra her:)

Skrevet

Synes nesesugeren fungerer helt supert på vår lille gutt på 8 uker. Det er et mykt tynt plastrør ytterst som passer inn i nesen. Klemme godt på sugeren før du putter den inn i ene neseboret og holder for det andre mens du slipper så får du nok sugd ut det som er av buser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...