Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som vet når fristen går ut for å søke barnehageplass?

Jeg skal ut i jobb igjen i oktober og hadde tenkt å søke så fort barnet var født.

Vet at de må ha personnummer også. Tar det lang tid å få dette?

Er tidlig ute, men det er greit å være forbredt, så jeg ikke står uten plass i slutten av året.

Bor i skedsmo kommune.

Hilsen Camilla

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du blar lengre ned her, så var det en lang tråd om dette i går kveld. Kort oppsummert, du finner søkeinfo på kommunens hjemmesider, og du må vente på personnummer til krabaten før du søker. Dette tar kanskje et par uker.

For øvrig, dersom du skal ha ungen i bhg når den er veldig liten, er vel dette i en spedbarnsavdeling, og der vil jeg tro de er vant til søknader hele året. Det er jo bare hovedopptaket for høsten som er nå.

Skrevet

Hei Camilla.

Skedsmo kommune har 1.mars. Er nok lurt å være tidlig ute ja! Det må være så utrolig lei situasjon å komme i hvis du plutselig står der uten plass!

Rælingen har frist 15. februar, så det spørs om papirene fra oss ligger i den søknadsbunken... Det virker jo ikke som om denne babyen har hastverk med å komme seg ut :-)

Skrevet

Hei Tonje

Takk for svar. Har termin om 9 dager, men har trodd denne babissen skal komme når som helst de siste ukene. Men neida.. Skal til akupunktur i dag, så jeg håper det setter litt fortgang. Blir gal av å gå å vente...

Får bare håpe jeg får barnehageplass og at personnummeret kommer før 1 mars.

Har ikke du hatt termin? Kanskje vi møtes på Ahus da:)

Hilsen

Camilla

Skrevet

Joda, du har rett! Terminen VAR på søndag ja, så ventetiden er fortsatt ikke over nei. Var ikke så lei før terminen, men nå som jeg har passert den magiske datoen er jeg en smule mer utålmodig.

Skal føde på ABC klinikken jeg, så vi møtes nok uansett ikke på Ahus.

Skrevet

Hei. Søknadsfristen er som nevnt 1.mars i Skedsmo. Man kan som nevnet søke ellers i året også, men da er sjangsen stor for at du ikke får plass- da er du nemlig avhengig av at noen slutter midt i året. Ofte må man belage seg på å betale fra august (det er hovedopptak) for å sikre seg plass i f eks oktober, hvertfall i populære barnehager. Unntak er mangelpersonell i kommunen som har fortrinnsrett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...