Gå til innhold

Grønn te mot treg mage!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet ut at jeg etter hver gang har drukket en kopp med grønn te må rake veien på do! Kan jo kanskje hjelpe dere andre med treg mage! :)

Noen som forresten vet hvordan grønn te virker på kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tipset, det skal jeg prøve!! Har et aldri så lite problem med magen, ja.

Ellers kan jeg si at grønn te er stappfull av antioksidanter og stimulerer immunforsvaret. Det har vært sagt at en kopp tilsvarer c-vitamininnholdet i to appelsiner. Den kan dessuten virke beroligende og inneholder mindre koffein enn svart te (og bare en brøkdel av innholdet i en kaffekopp).

Så det er ikke så dumt å drikke dette uansett! :)

Skrevet

leste et sted at det anbeales ikke for gravide og drikke grønn te p.g.a urter. jordmor har også sagt at grønn te ikke er så bra.Det er så lite forsket på helsekost og urter slik at gravide blir frarådet og bruke dette.

Skrevet

Vel, min fastlege sier at det er bra for meg! Uansett drikker jeg det ikke ofte allikevel.

Skrevet

grønn te er veldig godt og sunt, men det er vanndrivende, har vært snakk om det før her inne at det kansje ikke var så bra i forhold til fostervann og sånn...

Skrevet

Grønn te har vært drukker i hudrevis av år i Østen.

Det er fullt av antioksidanter og er lettere mageregulerende. Øker forbrenningen litt også ved økte mengder inntak altså over 4 kopper dagen.

Som er det som IKKE anbefales gravide.

Og det er større mengder som tapper for folat fks, som har vært et argument de siste årene.

1-2 kopperdagen har ikke noen skadelig effekt. Dette har man millioner av kinesere og japanere som bevuis på. I Japan der de ofte drikker grønn te og har grønn te sermonier, sier man at gravide og de somplanlegger graviditet ikke bør drikke mer enn 3 kopper dagen.

Men om du vanligvis drikker svart te eller kaffe , så kan du godt bytte ut en kopp med det mot grønn te.

Det er ingen forskning eller beviser på at 1-2 kopper grønn te om dagen har noe som helst skadelig virkning. Men det er bevist at det styrker immunforsvaret, bedrer blodomløper , har enliten mageregulerende effekt og styrker tarmen.

Større mengder grønn te brukes til å forbrenne mer, og til å forebygge kreft, til å redusere tilbakefall av kreft. Mye brukt for de med brystkreft og magekreft med god effekt fra flere studier.

Skrevet

Takk for info :) Jeg drikker ikke grønn te så ofte, kanskje en kopp annenhver dag. Merker at den virker på magen iallefall, og det syns jeg er bra, da jeg er litt treig om dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...