Giggi, venter mai barn Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Hei! Hvor mye sover babyene deres på dagtid? Jeg har ei datter på ca 4 uker. Hun sover masse om nettene, også en del om dagen. Hun gråter litt av og til før hun sovner. Føler liksom at jeg legger henne til å sove for ofte noen ganger. At jeg heller skulle "underholdt" henne mer. Eller kommer det senere når hun blir litt eldre? Hva er normalt å sove for en baby på 4 uker? I forhold til feks 2 mnd gamle... ?
Vesla 77 Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Det står i en bok jeg har at spedbarn 0-3 mnd gamle sover mellom 1-3 timer mellom hvert stell. Det er nok store variasjoner. Men ofte så tror jeg at mange babyer på 4 uker stort sett sover "hele tiden". Det er hvertfall en anbefaling som sier at bruk stelletiden til å få kontakt med barnet - og jeg oppfatter det dithen at de dermed ofte sover utenom mat & stell. Nyt det - vår sønn hadde kollikk og sov nesten aldri (dag som natt).
Cilla m Neo;) Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Når mini var mindre sov han nesten heeele tiden, han er nå 3,5 mndr og sover fra 18- 07 er da våken ca 2 timer, sover 3 timer og har noen små dupper utover ettermiddagen på ca 20 min.
prinsemamman Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Når min var så liten sov han "hele tiden". Synes det var forferdelig at han sov så mye. Følte at jeg ikke fikk underholdt han nok. Men når jeg prøvde det så bare sov han Nå er han 2.5 mnd og sover endel enda. Alt fra 4-8 timer på dagen. Klarer fremdeles ikke holde han våken. Han styrer det helt selv.
27dager Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 min datter er 2,5 mnd og i begynnelsen sov hun masse.. fikk mat hver 3.time, var våken ca 15 min etter hvert skift så hun sov nesten hele døgnet. husker ikke helt når men hun ble gradvis mer våken. nå ser en vanlig dag omtrent slik ut: våkner mellom 06 og 07 for pupp, sover til 09-10 for ny pupp, våken til vi går på tur i 11-12tiden. sover da en times tid. etter dette er hun så og si våken resten av dagen bortsett fra små dupper på ca 15 min innimellom. disse tar hun enten på sauen sine eller i stolen, legger henne aldri i sengen på dagen. legger henne etter pupp og stell ca kl20-21 og vekker henne igjen når jeg legger meg rundt 23. etter dette sover hun til neste morgen (bank i bordet..) med unntak av en eller to turer for å putte smokken inn igjen får 6 måltid i døgnet, fullammer dette styrte hun helt selv, la henne sove når hun trenger det;)
Sina73 Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Mener å ha hørt at så små babyer skal sove ca 18 timer i døgnet. Husker gutten min spiste hver 3. time og var som regel våken 1/2 - 1 time før han sov 2 - 2 1/2 timer. Av og til var han våken kortere. Det er bare å nyte det og prøve å sove samtidig. Når de blir litt eldre går det i ett og sover de bare et par korte dupper om dagen
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 det er så forskjellig det der men i spebarnsboken står det at de normalt sover 17 -18 timer i døgnet. min på 2 mnd sover lite i forhold til det. han sover fra mellom 10- 12 til mellom 4-7 sover så igjenn til 10. sover kansje fra 12 -14 og så er han våken og vil ikke sove. men ikke fornøyd hvos ikke han ser meg hele tiden.
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Oi, så mye deres babyer sover! Snuppa her sover fra ca 00-03, spiser en times tid,og sover fra ca 04-06, spiser igjen og sover en times tid til. Så er ho våken til sånn ca 11. Sover da en time, og er våken fra 12-16 ca. Så sover ho en times tid, er våken mellom 18 og 00... ALLTID våken hele kvelden. Værtr det siden vi kom hejm fra sykehuset for 14 dager siden... Og når ho er våken vil ho ikke ligge i senga/vugga si, bare på fanget!
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Jentå vår sover 9 timer per natt, det har hun gjort siden hun var 2 uker, hun er nå 3.5 mnd! Fra 12 om natta til 9 om morningen. Ellers varierer det hvor mye hun sover om dagen, alt fra 5-8 timer, sovner som regel best når vi går tur, da kan hun lett sove en 4 timer i strekk på dagen. Så hun sover myyye..det har hun alltid gjort, heldigvis:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå