Gå til innhold

ammefri, hvorl enge har en rett på det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjefen sa at du hadde ikke rett på ammefri lenger enn til barnet var ett år? Stemmer det ?? Og er det en time til dagen eller to?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i hvert fall fått innvilga ammefri fram til han er 1 år og 3 måneder ca, og kan få det forlenga dersom det er behov fortsatt. Ser at ammehjelpen har noe info om dette: http://ammehjelpen.no/default.asp?MenuID=210 De sier i hvert fall at det ikke er noen aldersgrense. Men arbeidsgiver kan jo be om attest fra lege/helsesøster på at du fortsatt ammer da. Det er i hvert fall praksis på min arbeidsplass.

Skrevet

Mener du har rett på det til barnet fyller 2 år. Også tror jeg det er 1 time.

Skrevet

det er ingen øvre grense på hvorhvidt man kan ta ut ammefri på arbeidsplassen. Og det er forskjell på om man jobber i stat/kommune eller i privat sektor, når det gjelder tiden man kan ta pr. dag. Jeg jobber i kommune, og barnet er straks to år, og har to timer ammefri pr dag.

Skrevet

Det er ingen øvre grense for barnets alder i denne bestemmelsen, men arbeidsgiver kan be om bekreftelse fra lege eller helseinstitusjon på at mor fortsatt ammer sitt barn og hvor mye tid som faktisk går med på dette.(klippet fra www.ammehjelpen.no)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...