Gå til innhold

"Hytte med neven?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre dere, hva synes dere om at farfar lærer 2-åring å "hytte med neven". Bare som tull, liksom "pass deg mamma, her er vi KARA!" Jeg liker det ikke, har prøvd å signalisere det, men de bare ler og synes han er så grom når han gjør slik, tydligvis. Nå er det ikke like lett for en toåring å skjønne ironi, og det som er ment som tull, kan fort bli en usympatisk egenskap. Ser for meg i barnehagen at han hytter neven mot de andre barna, og roper "Vi KARA!!" Jeg har bestemt meg for å si fra at jeg ikke vil at han skal lære dette, neste gang. Svigerfar er av typen som blir dritsur når noen sier han i mot, men det får så være. Er det bare jeg som er sær, eller hva mener dere? Jeg spurte hva mannen min syntes og han "hadde ikke tenkt noe over det..." (men så tør han aldri si imot sin far heller...)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes du skal si ifra. Jeg synes også det er dumt å lære dem "unoter" selv om det kan være morsomt i enkelte sammenhenger så blir det ikke oppfattet slik f.eks. i kassakøen på Rimi eller i barnehagen.

Kan han ikke heller lære ham litt artige ting som;

- slengkyss

- high-five

- Setninger om bilmerker e.l. "Opel (morfars bil) er for hatt-kailler, Ford (farfars bil) er best".

Skrevet

Enig med deg!

Det ser helt sikkert komisk ut første gang lille tassen gjør det, men jeg synes også det kan virke ganske usympatisk i lengden. Uff, hehe, jeg ble faktisk litt provosert...

Håper du sier ifra!

:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...