Gå til innhold

Men det var jo feil...?

Anbefalte innlegg

Hepp - og takk for sist til de som var på treff i går!

Nå har jeg vært og tatt blodprøver i går kvel fordi jeg klødde sånn, og var blid og glad for at jeg hadde sjekka det ut og "ikke trengte å tenke noe mer på det".

Snill jordmordame lytta på magen og satte på sånne rare overvåkningsbelter og sa at babyen har det fint og er en spreking, og at de første prøveresultatene kommer på morgenkvisten.

Og i dag ringte jordmor... Og sa at noen av verdiene er forhøya og at de venter på siste prøvene og at jeg muligens skal kalles inn til ny sjekk allerede i dag... Og at hvis jeg har skikkelig uflaks, kan det hende de må sette igang fødselen min! Det var da voldsomt...

Men det er fortsatt mye mulig at det aller meste er i orden - så kryss fingrene!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7935559-men-det-var-jo-feil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kom de neste resultatene, og de var også littegrann forhøya. Såvidt jeg skjønte var det ikke så mye, men nok til at de vil ha meg inn på poliklinikken imorgen og undersøke mer.

Jeg synes dette er pussig. Jeg har det jo helt fint - er frisk som en fisk, bare klør på magen, liksom. Og babyen virker som han har det fint, bumper rundt og koser seg. Og så kan noe likevel være så galt at de i verste fall vil sette igang fødsel? Veldig rare kropper vi har...

Men jeg regner med at alt er greit, egentlig. At de bare tar meg inn for å være helt sikre på å ikke ta noen sjanser. Og det er jo bra.

Annonse

uff findus =(

godt du fikk sjekka deg =) og bra de tar ting på alvor=) nå blir det å vente å se om det blir noe på deg =)

krysser fingrene for at ting går bra , det gjør de sikkert =)

masse klemmer og takk for treff igår =)

alle sammen =)

Da har "dommen" falt, gitt. (Dette blir visst litt langt, så for de som er utålmodige: hopp til 4. avsnitt...)

Jeg kom til poliklinikken sammen med Uglefar, og legen sa med en gang: "da setter vi igang fødsel, da." Han sa det så veldig bombastisk og med en gang at jeg ble helt paff, og jeg prøvde å si at jeg veldig gjerne ville slippe det hvis det ikke var helt nødvendig.

Hele samtalen var veldig snodig, men så viste det seg at han hadde blingsa på terminen min - og trodde jeg allerede var litt over termin, og ikke nesten en måned før - så da blei det jo litt mer forståelig det hele, og han skjønte jo at jeg hadde blitt litt paff.

Så gjorde han ultralyd-undersøkelse og kunne konstatere at ungen var akkurat passe stor og så ut til å ha det helt fint. Jeg ble sendt videre til sånn undersøkelse med apparater som måler fosterlyd og sammentrekninger og hvor jeg skal trykke på en knapp når babyen sparker (CTettellerannet?). Alt så helt fint ut, og alt tyder på at babyen er i storform.

MEN. De vil sette igang fødsel neste fredag. Fordi jeg har svangerskapskløe med forhøya verdier av galle og to andre ting (noen enzymer jeg ikke husker navnet på) i blodet, vil de ikke ha ham i magen min lengre enn det, for sikkerhets skyld. Æsj bæsj.

På mandag er det nye blodprøver, pluss siste timen med ABC-jordmor, på tirsdag er det ny ultralyd, og kanskje noen andre greier. Og så er det igangsetting om en uke. Ganske sprøtt.

Til deg som lurte: Jeg satt på kvelden og klødde meg grønn, og gikk på internett for å se om det fantes noen kjerringråd mot svangerskapskløe. Kom over en side som sa at svangerskapskløe som begynner i tredje trimester (og som særlig kommer om kvelden, og hvis man i tillegg klør i håndflater eller under føttene og blabla...) kan være leverbetinget, og at det i så fall kan innebære en viss risiko for barnet og bla bla. Ble litt bekymra og ringte fødeavdelinga for å spørre om det var noe poeng å bekymre seg, og de syntes jeg skulle komme og sjekke for sikkerhets skyld.

uff var jo ikke dette du håpet ? men på den posetive siden så ser du babyen til helgen igjen ;) spennende =)

jeg fikk sjekka meg jeg å siden jeg har de samme syptomene som deg . men her var det heldigvis greit =) eneste de fant ut er at jeg må pegynne å tygge hjernpiller.. usj.. hater piller.. men godt det ikke var noe mer skummelt.. blodtrykket min er også fint =) jippi =)

du må holde ox oppdatert ;) masse klemmer fra meg å gubben =) som oxo tenker på dere =) skulle hilse masse=)

Annonse

Takker, takker :-)

Og, det er jo en bitteliten sjanse for at knerten har tenkt å komme FØR neste fredag - sånn helt av seg selv? Uten gele og drypp og nåler og apparater som sier bip? Det hadde vært så fint for badeanda mi og meg!

Så nytt fingerkrysseprosjekt for alle som trenger fingermosjon der, altså!

mona_k: Hils tilbake masse! (Det ville jo vært for gæærnt om du skulle fått dette også, da. Midt oppi alt sammen. Åssen går det med dere?)

fortsatt begynnende svangerskaps forgiftning .. men blodtrykket var helt fint =) har i tilleg klart å prestere å bli forkjøla å har vist også hjernmangel hehe.. må jo bare le.. en ulykke kommer sjeldent alene..

hihi ser for meg deg å den anda di lol.. du kommer vel til å være helt i himmelen i det badekaret... hihi.. kvakk kvakk ;)

krysser fingrene for deg og babyen.. litt rart at du skal føde allerede..(du har termin samme dag som meg...) merker da at det nærmer seg for meg oxo... jeg skal på ABC kontroll i morgen.

Det går sikkert bra med fødselen og de kjipe maskinene, er jo bare for å være på den sikre siden at de gjør dette...

Da krysser jeg fingrene for at du og badeanda havner i ABCs badekar torsdag ettermiddag slik at drømmefødselen likevel kan gjennomføres. Det er ille, men blir nesten litt misunnelig på deg som skal få hilde på lillen veldig snart. Jeg er jo kjempeklar, men er jo ikke fødeklar en gang:-)

Vil bare si lykke til og skal følge med på utviklingen!

Hmm... Synes jeg begynner å få ganske vondt i magen, jeg:-) Sånn mensen-aktig, særlig endel ganger når magen trekker seg sammen og blir firkanta og rar..? Kjenner det visst litt i korsryggen også, gitt...

Lurer meg på om det kanskje er noen av dere der ute som er veldig flinke til å krysse fingrene deres...?!

Så så fall: Tusen takk! Stå på videre! Heia, heia! Fingrene knekker ikke, du kan klare det! Ikke gi opp! Fortsett å krysse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...