Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 sist til jordmor så hadde jeg sf mål på 29 i uke 27+4. gangen før der hadde jeg 27 i uke 23++. ser ut etter mine beregninger at sf målet er høyt denne gang også. men har ikke gått opp så mye i vekt. Hun kunne ikke kjenne at det var mye fostervann heller. Er ganske kort og også barnefaren, så det skulle jo ikke tilsi at vi fikk en stor baby heller?
Nutti og Leonora + 2 huleboere Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 mitt sf mål har også lagt ganske høyt på alle kontroller, men på ekstra ultralyd for 2 1/2 uke siden fikk jeg beksjed om at hun så vidt ligger over gjennomsnittet på vekt, så det er ikke gitt at babyen er stor.
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2007 ok, håper jeg får ekstra ul hvis målet er høyt denne gang også.
Har fire go`inger Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Legen min sier at SF-målene ikke sier noe særlig om barnets størrelse. Jeg hadde store SF mål forrige gang, utover normalområdet til og med i perioder. Datteren vår var imidlertid ikke stor, 3335 gram og 52 cm lang. Denne gangen er også SF målene mine store, men babyen er visst under gjennomsnittet i vekt, iflg ny ultralyd. Jeg er forøvrig selv lang da - 1,74 m - så det kan jo hende at det har noe å si.....men forsto det ikke slik på legen.
Taram har gutt&jente Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Det kan ha mange årsaker - stor baby, mye fostervann eller rett og slett hvordan kroppen din bærer barnet. Du sier du er liten - jeg er godt over gjennomsnittet høy, og har hatt lave SF-mål i begge svangerskap. Pga dette har jeg gått til ekstra UL for å sjekke vekst, og det har ikke vært liten baby der inne tross liten mage. Så mest sannsynlig er det ingenting å bekymre seg for, men det er sikkert greit å få en ekstra UL, så lenge de nå engang bruker dette SF-målet.
bobby - nr 2 i juli Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Jeg hadde høye SF-mål hele veien, spesielt på slutten. Langt over det grønne feltet. Var på to ekstra UL pga dette, siste gang i uke 38. Da ble babyen estimert til 44% over gjennomsnittlig fødselvekt, dvs ca 5 kg ved termin. Da ble det bestemt keisersnitt 5 dager før termin, og han var 4950 g da han ble født (KS gikk veldig bra). Både jeg og samboer var forholdsvis store da vi ble født, og det ligger til begge familiene å få store barn, tror det teller mer enn hvor store man er som voksen. Så for min del betydde stort SF-mål stor baby. Men det trenger jo ikke bety det. Håper du får ekstra UL dersom det holder seg høyt videre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå