Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Jeg er tydeligvis litt treg i pappen for tida, kanskje det skyldes ammetåka. Men jeg trenger en forklaring på følgende: Nå fullammer jeg fremdeles (på natten også) og barnet er rundt halvåret gammel. Jeg har hatt regelmessig mens siden barnet var ca. 3 mnd. gammel. I den forbindelse lurer jeg på om det folk sier om at ammingen er prevensjon, ikke gjelder meg da? Jeg må da ha eggløsning for å få mens, så jeg kan vel ikke betrygge meg selv med at fullamming hver 3-4 time døgnet rundt holder som prevensjon? Eller kan jeg det?
@nemone Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Hei, har du mens så har du eggløsning. Fullamming er uansett ikke trygg prevensjon - har hørt mange historier om fullammende som blir gravide igjen før de får igjen mensen. Nå er forsåvidt ikke kondom 100% trygg prevensjon heller- her sitter jeg 8 uker på vei.....
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Takk for svar! Det var det jeg også trodde, men ble litt i tvil siden så mange sier at man kan ha sikker sex når man fullammer. Til og med jordmoren sa det til oss på 6-ukers kontrollen. Men vi har brukt kondom hver gang, bortsett fra i går, men jeg har akkurat hatt mensen, så jeg tror nok ikke jeg står i fare for å bli gravid igjen. Har prøvd Cerazette fra 6 uker etter fødsel, men etter tre måneder konstant blødning (bare i varierende mengde) gikk jeg lei og sluttet. Når jeg får begynne med de gamle p-pillene igjen så fort junior begynner å spise mer fast føde tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå