snull Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Har ikke sovet på 3 netter .....(har forsåvidt ikke sovet på snart 9 mnd, men disse 3 nettene har jeg ikke sovet i det hele tatt).... Snuppa turner rundt i senga som en annen turbo. Legger henne i babysafen sin,men hun snur seg inni den(er jo litt skummelt synes jeg)...., og vil jo IKKE sove på magen ! Jeg legger henne på rygg igjen, og hun snur seg på magen igjen....og slik fortsetter det HELE natten ! Står på alle 4 og vugger frem og tilbake i rakettfart! Babysafen har fungert fint helt til nå, men nå har den lille einsteinen min funnet ut av dette også!! Sove ilag med meg vil hun IKKE, for da skal vi leke--gjerne hele natten lang!! Hun er også begynt og ikke roe seg i segnen sin, men vil opp i armene mine.....da roer hun seg fint. Jeg synes jo dette er veldig godt selvfølgelig(da hun aldri har vært noe spesielt mottakelig for kos og nærhet-ja, merkelig nok), men nå begynner jeg å bli veeeldig sliten. Selv hvor lite hun sover på natten , så er det morgen senest 6.30!!! (For 9 mnd siden var dette svarteste natten for et B-.menneske som meg). Kan alt dette ha en sammenheng med at hun snart lærer seg å krabbe på alle 4? Håper det, for da skal vi jammen trene MASSE på det idag!!!
-MtG- Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Det går nok over skal du se-trøstetrøste. Selv har vi ikke kommet til krabbestadiet ennå, men jeg har hørt at de gjerne blir urolige og også grinete akkurat i det de lærer seg det.
Expat Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Næmmen snullen vår da...trøste trøste Hva med å samsove i noen netter? Med nesa opp i puppen sover de fleste godt... Dette med alle fire, det er som du sier oppstart til krabbingen. Du kan forsøke å hjelpe henne å flytte beina under seg, og armene i kryssgange (omvendt arm og fot). Og sov hvis hun elskverdigst tar en dupp på dagtid... Dette går også over. I dag er forøvrig en fin dag å sette opp all barnesikringen og fjerne duker, hehe...
2julibarn Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Hei, jeg føler virkelig med deg!!! Vet hvordan det er å få så lite søvn da min eldste datter var syk de to første årene i sitt liv, og det medførte ekstremt lite søvn på meg. Det er ren tortur, og man blir så sliten at man ofte ikke klarer å hjelpe seg selv ut av situasjonen. Hvorfor snuppa di sover så lite vet ikke jeg, men det virker jo som hun har lagt seg til en dårlig soverutine, snudd døgnet el.l. Det eneste rådet jeg kan gi er å få mest mulig avlastning sånn at du får slappet av litt innimellom. Kanskje du da etterhvert klarer å få søvnen hennes på rett kjøl igjen! Sover hun mye på dagen? Tar hun igjen det hun ikke sover om natten på dagtid? Hvis det er tilfelle så ville jeg ha vekt henne på dagtid, men da er det fint om noen andre kan passe henne litt så du får sove! Lykke til!
snull Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2007 takk for trøst...hjelper godt;) Har prøvd å samsove disse nettene, men hun bare turner rundt meg, oppå meg, under meg og pjusker(les;river og sliter)i håret mitt..au,au! Har aldri fungert med samsoving tidligere heller........, selv om jeg gjerne skulle ha gjort det! Tror hun synes mamma er morsom å leke med...(og fint er jo det da....,men sove er høyst nødvendig innimellom)... Nå ble det mye sutring på meg her, så kan jo ta med noe positivt også...., og noe som overrasker meg veeeldig!! Puppen er ikke fiende lengre...nå er den faktisk blitt en venn ..........ganske så god venn, ser det ut til...til og med på dagtid (og utrolig hvor raskt det går og øke....,jeg som var nesten tørrlagt for noen dager siden).... Nå skal jeg inn å skru ned sengebunnen hennes, for det var ikke mange byksene unna at hun havnet på gulvet inatt(grøss og gru)
snull Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2007 Hun har hatt KISS , så har nok lagt det til en vane å være veldig urolig - noe som forstyrrer nattesøvnen hennes. Men det er blitt mye bedre den siste måneden, helt til nå!!! Sover 3-4 t på dagtid fordelt på 2 lurer....,synes ikke det er så mye....og har (de gode nettene) ca 10-11 t natt ! Har heldigvis verdens beste mann som avlaster det han kan......., vet ikke hva jeg skulle gjort uten han.......
Vestlandske meierier A/S Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Uff da snull, sender deg en stor trøsteklem!!!!! De er noen rare skapninger disse babyene, lurer igrunn litt på hvordan de klarer seg med så skrekkelig lite søvn.... Mini her har plutselig funnet ut at pupp på natta er VIRKELIG kos, så da våkner vi annahver time....gjeeesp! Får håpe det snart går seg til for dere:)
snull Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2007 ja, de er noen søte, små, rare skapninger;) Håper vi får natten vår tilbake snart begge to;) Lykke til,
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Trøster det deg at vi har hatt det akkurat sånn? Har egentlig først begynt å få hele netter nå (han er drøyt 9 mnd). Og vi har prøvd ALT - sånn som deg sikkert... For 3 uker siden var vi til homeopat, og fikk en kur til han. I tillegg var vi litt strengere på natta, og et par tenner kom opp. Vet ikke hva som har hjulpet, men nå har vi stort sett hatt hele netter (morgen fra 5.30-6.30 ca) et par uker. Vil anbefale deg å prøve homeopat dersom du er åpen for alt. Ikke noe farlig. Jeg hadde egentlig ikke noe tro på det heller. Lykke til!!! Vet så utrolig godt hvordan du har det! Spedbarnsforeldre som får minimalt med søvn er de som trenger mest ros i hele verden!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #10 Skrevet 25. januar 2007 Ehhhh unnskyld meg, men hvis hun sover 3-4 timer på dagtid da sover hun mye. 10-11 timer om natten er jo ikke galt i det hele tatt det heller. Jeg synes IKKE synd om deg!!!!!!!!! Et barn på 9 mnd sover ikke som en nyfødt! 3-4 timers søvn på dagen er voldsomt mye
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #11 Skrevet 25. januar 2007 Ja, 3-4 timers søvn på dagen var mye!
2julibarn Skrevet 25. januar 2007 #12 Skrevet 25. januar 2007 Hei igjen, vi hadde også kiss, og ja det tar tid å få dem til å falle til ro om kvelden etter en så dårlig start. 10-11 timer om natten er bra! Men 3-4 timer på dagen KAN være for mye. Det varierer jo selvsagt fra barn til barn hvor mye de trenger, men hvis jeg var deg så ville jeg vekt snuppa sånn at hun f.eks bare sover 1 time per økt på dagen. KANSKJE hun da etterhvert sovner lettere om kvelden!
cambaby*20.juli-06* Skrevet 25. januar 2007 #13 Skrevet 25. januar 2007 Hei min vænn!! stakkars stakkars dæ, føle virkelig me dæ..mange gode trøste klæmma fra mæ og minigullet!!! huff, d hørtes ikke no godt ut..du må jo ha søvn du også. ikke greit me de her ungan, dem har jo snudd om verdenen vår helt,..e så mye som plage dem innimellom, håpe d bare vare te dem e året..hihi...håpe dere finn ut av d og hjelpe hverandre.hjelpe d å bysse ho i arman dine, at ho sovne der? el i din mann sine?håpe d går over fort..;O)..mi tøtta e blitt helt rabiat..e så grinat og sutrat,litt forkjøla..har gjort natta våres te et mareritt..vet ikke helt ka d e som går av ho..kanskje d kommer no tenner..men e jo ikke bare om natta ho e sånn..kan jo ikke legge ho fra mæ nesten, legg æ ho i senga å går ut så bynne ho å grine..huff, ikke lett d her..å d e ihvertfall ikke lett å være ei uka aleina hjemme når ho e sånn her..sa te min kjære før han dro at, æ e nu gla ho blei frisk te du dro, hadde ikke vært så kjekt å være aleina me ho når ho va syk, men d hadde faktisk vært bedre enn dette her...huff. gla han kommer hjem på lørdag, da treng æ å komme mæ ut litt..
snull Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 25. januar 2007 ÅÅh, blir helt matt av sånne som deg !!!!! Takk for informativt innlegg..........hvis du leser hovedinnlegget mitt og ikke forstår min frustrasjon, så kan jeg ikke skjønne at du gidder å pøse ut med noe sånnt........
snull Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 25. januar 2007 Klager altså IKKE på at hun sover (er i sengen sin)11t om natten(dette er veldig gode netter) og 3-4 t på dagen. Dagsoveingen er grei, men natten er ett mareritt!!!!!!! - og hun sover IKKE 11t nå !!! Knappt 4 !!!!, og det er ikke sammenhengende en gang!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå