Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Var på kontroll i går. Fikk beskjed om at hodet til baby har vokst lite.. Noen andre som har opplevd det samme, og som vet hva dette kan bety?? Skal tilbake til kontroll om et par uker for å se utviklingen.. Ble fryktelig bekymret.. Baby er født 5 uker før termin..
deisi Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 hei! Jeg fikk beskjed om at hodet til jenta mi var lite sist jeg var til kontroll, hun er også født 5 uker for tidlig. Da hun ble født var hodeomkretsen 30 cm, når hun var 11 uker var hodeomkretsen 36,1 cm. Hva er målene til ungen din da?
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Bakhodet kan kanskje ha blitt flatere pga at babyen ligger på ryggen? Datteren min hadde "langt" bakhode (det bulte ganske mye ut, hehe), men etter noen uker med mye ligging på ryggen ble bakhodet veldig flatt. I denne perioden var det ikke stor økning i hodeomkretsen, fordi hodet ble jo egentlig litt mindre :-) Kan det være det samme som skjer med din baby?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 uff, jeg vet ikke. de snakka noe om at fontanellene hadde vokst sammen. må muligens operere..
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Vi var på seks ukers kontroll i dag, og vesla var 30.5 ved fødsel og var 34,5 i dag. Hun er født nesten 8 uker før tiden, 32+3 Fontanellene skal vel vokse sammen? Skal de ikke det da? Hvordan skal de operere det da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå