Gå til innhold

Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser dere her inne nevner at bl.a dagmammaer kanskje ikke har den kompetansen og kunnskapen som skal til for å ta seg av premature. Og i den forbindelse lurer jeg på hva som kreves, og hva dere gjør med deres premature barn? Behandles ikke de på lik linje med andre barn?? Eller er det spesielle ting man må huske på, og passe på?

Jeg bare spør fordi jeg ikke vet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går sikkert helt fint å ha dagmamma også, men vi tenkte det er bedre å ha barnehageplass hvor en pedagog kan følge ekstra med på utviklingen.

Premature (litt avhengig av hvor prematur) har litt større risiko for å utvikle lærevansker/konsentrasjonsvansker o.l. så da synes vi det er betryggende med en fagperson som ev. kan hjelpe oss videre hvis slike problemer dukker opp.

Skrevet

Vi ville ha jenta vår i barnehage slik at eventuelle senskader som konsentrasjonsvansker og lærevansker evt. kan fanges opp tidlig, og i god tid før skolealder.

Vil tro at en førskolelærer skulle ha bedre forutsetninger for å fange opp dette enn en "uskolert" dagmamma.

Jenta vår behandles på lik linje med andre barn, og heldigvis har det så langt ikke vært noe som helst tegn på at hun trenger ekstra oppfølging av noen art (er 3 år og 4 mndr - født i uke 27). Barnehagepersonalet gjør jo ikke vurderinger av kun de premature, men av alle barn i bhg, og der hvor de finner det nødvendig bringes jo PPT på banen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...