Gå til innhold

Utslett i ansiktet.... noen som kan hjelpe???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 7 måneder har fått ildrødt utslett i ansiktet.

Det er store kaker, på størrelse med tjuekroninger. Spesielt på et kinn, under og på haka. Hun har ikke tørr hud der utslettet er. Områdene ligner på fødselsmerker og er så fulle av blod at de er helt harde. Og det virker som de er vonde. Når jeg stryker forsiktig over så hylskriker hun.

Noen som vet hva dette kan være???

Kanskje ta en tur til lege??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått legetime idag...

Ingen som har hatt noe lignende?

Skrevet

prøv den A syre kremen som fåes kjøpt i baby butikker!! de har den på babyshop iallefall!!! den er UTROLIG BRA!!!!!!

Skrevet

hmmm, men hun er jo ikke tørr i huden. Har prøvd å smøre med A-derma-krem fra apoteket. Men hun er jo veldig myk og fin i huden. Det er bare røde og opphevede områder... Varme og harde. Men takk for tipset!

Skrevet

Si ifra når du har vært hos legen, da. Veldig nysgjerrig på hva dette er!

Skrevet

Skal gjøre det : )

Mistenker at det kan være matallergi.... men aner ikke om det kan gi utslett...

Hun fikk det først etter å ha fått fast føde i 2 uker.

Skrevet

hun har ikke forfryst kinnene da?

Skrevet

det ser ut som matalergi.Jeg tror at du må prøve å finne ut på hva slags mat reagerer hun. Prøv å ta vekk matingredienser ( ikke alt med enn gang, men enn etter enn ). jeg bruker propolis salve på jenat mi ( fines på helsebutikker)

Skrevet

Jenta mi bruker å få utslett etten HIPP eplepure og eplejus ( ikke etter Nestle- sine)

Skrevet

Da har vi vært hos lege!

Han syns det var et merkelig utslett, og at det virket veldig hissig.

Han var litt usikker på hva det kunne være, men CRP var normal så ingen tegn til bakteriell infeksjon i alle fall.

Han mente det kunne være atopisk, så vi fikk med hydrokortison for ei uke. Skal tilbake på kontroll etter ei uke, og utrede for allergi om det ikke er bedret seg.

Tusen takk for mange gode svar!

Skrevet

Prøv å følge med maten. Ikke artig å gi kortison til en baby :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...