Twins i magen <3 Skrevet 25. januar 2007 #51 Skrevet 25. januar 2007 å drikke i svangerskapet er ikke å drite seg ut, det er komplett dumhet spør du meg... alle vet at man ikke skal det! man gir ikke alkohol til en nyfødt heller. å drikke i svangerskapet blir akkurat det samme! baby får samme promille som deg... når det gjelder HI vil jeg bare si at jeg håper barnet ditt ikke har tatt skade, og at du ikke gjør det flere ganger. håper du har noen rundt deg som kan hjelpe deg til å takle ting på en annen måte
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #52 Skrevet 25. januar 2007 gi dere da!! gjort er gjort å ingen vei tilbake!! greit jeg ville aldri drokket så lenge jeg viste jeg var gravid, men d er ikke så fårbanna farlig som dere skal ha d til.. i lengden jah, men ellers nei! jeg fant desverre ikke ut at jeg var gravid før d hadde gått 2 mnd, å for å si d sån så var jeg ikke alkoholfri di 2 mnd.. ca hver helg! sa dette til legen min fordi jeg var så bekymret, å han svarte meg med at: fortid er fortid, d har nok helt garantert gåd bra, har hadd kvinner som har kommet hit i 8 mnd uten å vite at di var gravid før da, som har drokket å røyket nesten hele svangerskapet, å har gådd helt fint med dem! d er ingen som vet hvor mye alkohol som skal til før d blir skadelig i et svangerskap, derfor har vi bare sakt totalt avhold! d har nok helt sikkert gådd bra skal du se.. skal nok litt mere til før d tar skade.. men er jo domt av deg å ta den sjansen når du vet du er gravid, så håper ikke du gjør d flere gang.. lykke til med babyen i magen..=)
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 25. januar 2007 #54 Skrevet 25. januar 2007 uff.. det er synd at det finnes så uansvarlige mennesker her i verden gitt.. og å skylde på vansker i svangerskapet blir litt for dumt. jeg har kasta opp fra dag 1 og har kraftig bekkenløsning... men jeg slukker ikke sorger og vansker med alkohol forde.. jeg er til og med redd for å drikke kaffe jeg.. ifrykt for at barnet skal ta skade av det. det kunne ikke fallt meg inn å engang lukte på en flaske med alkohol!!! jeg leste om en dame som var alkoholiker.. hun drakk i svangerskapet frem til hun fant ut at hun var gravid og da sluttet hun på dagen.. men det var for sent. hun fødte en gutt med alkohol syndrom. dette barnet skulle vært helt friskt men pga. morens alkohol forbruk ble den lille gutten født med både fysisk og psykisk funksjonshemning..det burde være en tankevekker. den minste dråpe kan være nok til å skade barnet for livet. skulle barnet ditt bli skadet så vil du aldri kunne tilgi deg selv. ja, du vil garantert elske barnet like høyt.. men du vil alltid huske at du kunne spart barnet ditt lidelsene!
mamseeeen Skrevet 26. januar 2007 #55 Skrevet 26. januar 2007 helt enig med deg maria! å til deg anonym ovenfor som skriver at et glass ikke skader..da bør du skaffe deg mere informajon! når du uttaler deg om noe slikt virker det som du er meget uvitende!! ved st.olav i trondheim har de ført en statestikk på hvor mange barn i norge som fødes hvert år med alkohol syndrom..husker ikke %, men det var alt for mange!!! og det er de som føder babyer med dette syndromet som kun har tatt et glass vin i hele svangerskapet!! det skal så lite til.......... ønsker HI lykke til, håper for alt i verden at din lille er frisk og rask:-)
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 26. januar 2007 #56 Skrevet 26. januar 2007 hmmm jeg bare lurer på.. Hva fikk deg til å drikke deg sørpe full egentlig?? Du må jo reise til legen og fortelle det, sånn at de kan finne ut om babyen din har tatt skade av det eller ikke.. For babyens skyld håper jeg virkelig ikke at den er skadet...
Loglady Skrevet 26. januar 2007 #57 Skrevet 26. januar 2007 Kjære hovedinnlegger. Nå ser du nok at dette ikke er forumet for å ta opp tabubelagte temaer, eller ting som tynger hjertet ditt. Applaus til alle som har svart deg på en konstruktiv - og i noen tilfeller faktisk omsorgsfull - måte. Noen klarer til og med å holde seg til medisinske fakta uten å rote det sammen med moral, og holder seg unna fristelsen til å vive med pekefingeren og spy ut gørr. Jeg synes det er tøfft at du tok opp problemet ditt. Og jeg skjønner at du ikke har det godt. Alle tispene her inne bør skamme seg. Håper ikke de kommende barna deres lærer like lite om empati.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #58 Skrevet 26. januar 2007 Trippelamen. Burde ikke fått lov til å få barn folk som er så idioter som dette!!! Og som en annen skrev her så er dagens gravide svært opplyste og da forventer man at man holder seg unna alkohol. Patetisk!!! Og vi har alle våre problemer noen store og noen litt mindre men det betyr jaggu ikke at man skal kunne drikke når man er gravid. Det er avskyelig!! Snart mor til tre og har aldri rørt en dråpe alkohol under svangerskapene og kunne heller aldri ha falt meg inn å synke så dypt!! Skam deg.
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 26. januar 2007 #59 Skrevet 26. januar 2007 Hei Anonym, Som andre har sagt her synes jeg du burde snakke med legen din om dette...og saa snart som mulig, slik at du kan faa hjelp til aa ikke gjoere dette igjen. Du sier at du har det vanskelig, og hvis du har det saa vanskelig at du ikke hadde kontrollen trenger du aa snakke med noen om dette. Faa psykologhjelp. Som andre har sagt, KAN det ha vaert farlig, men det er ogsaa store muligheter for at det har gaatt bra. Snakket akkurat med en gammel dame vi kjenner, og hun fortalte at for aa dempe kvalmen da hun var gravid drakk hun oel hver dag. Hun er vel 70 aar gammel, og paa den tiden visste de jo ikke at det kunne vaere veldig farlig. Begge barna hennes gikk det heldigvis bra med, men jeg vet ogsaa om andre som har drukket hvor det ikke har gaatt bra. Det er, som du sikkert skjoenner, veldig viktig aa holde seg unna alkohol og roeyking naar man er gravid. Som sagt, synes jeg derfor du burde snakke med legen din om dette saa snart som mulig, og faa hjelp slik at du kan vaere sikker paa at dette ikke skjer igjen. Husk at dersom du drikker igjen er sjansene enda stoerre for at noe gaar galt. Proev aa slapp av, og gi barnet saa gode muligheter som mulig fra naa av.
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 26. januar 2007 #60 Skrevet 26. januar 2007 Heia Evelin, det var jammen meg et godt innlegg, og jeg er helt enig i disse kloke ord. Gud forby at noen bruker denne debatten til å ta opp temaer som på noen måte kan opprøre eller forstyrre eller sjenere andre,. Hurra for Evelina som satte dette så godt på plass, og til dere som er så gode på fordømmelser; skammen er mest deres nå!
LRMG Skrevet 26. januar 2007 #61 Skrevet 26. januar 2007 Så utrolig skinnhellige folk er her inne! Hva er poenget med et diskusjonsforum hvis man bare skal være politisk korrekt? Selvfølgelig vet innlegger like godt som alle oss andre at alkohol er skadelig. Når hun alikevel drikker, så forteller vel det at hun ikke har det så greit og ikke klarer å kontrollere egne handlinger. Det er ingen som er drita i uke 18 fordi de ØNSKER det eller synes det er greit. Alle mennesker kan pushes til et punkt der de gjør dumme ting mot seg selv og andre, så ikke sett dere selv på en pidestall bare fordi det ikke har skjedd dere. Med mindre det var noe helt spesielt den ene helgen som du vet at aldri vil skje igjen, så ville jeg ha lagt kortene på bordet og fortalt til legen eller jordmor hva som har hendt og hvorfor. Det er ikke sikkert ting blir noe lettere for deg utover i svangerskapet, og da bør du ta tak i det med en gang. Jeg lurer også litt på hva slags folk du omgir deg med som er med på å se deg drikke deg full - jeg antar at det synes at du er gravid nå? Og til dere som tror at dette bare er tull: Det fødes flere barn med alkoholskader og russkader hvert år, så drikking, røyking og rus under graviditet er nok vanligere enn vi liker å tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå