Gå til innhold

Full 1 gang i uke 18....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ha spurt legen om hvilken skade det kan gjøre å drikke en gang.. min lege spurte nu om jeg drakk et glass vin i helgene... jeg sa nei, å lurte på om det ar så lurt.. han sa det tok det ingen skade av.. men vis du var full har du vel konsumert litt mere en et glass.. men alkoholikere har født helt friske normale babyer. Så du treng slikkert ikke bekymre deg, det er sikkert mer skadelig for babyen, at du e brkymra og stressa for et feil trinn.. vis du hadde det så vanskelig i livet at du måtte drikke, bør du snakke me legen din så du slipper gjøre det flere gang,,,,

lykke til!:)

Skrevet

Du har et tydeligvis et alkohol problem og trenger hjelp!!

Skrevet

Jeg har en søster, en snill og god og omsorgsfull søster. Da hun ble gravid forandret hun seg veldig.

Hun har opplevd gjentatte overgrep og følte svangerskapet som en evig lang voldtekt. Hun var ikke til å kjenne igjen. Lå i timesvis å bare gråt. Gjemte seg bort, og det hendte at hun også drakk. Hun hatet det som skjedde med henne.

Vi fikk henne til å dra på et mødrehjem der hun kunne få hjelp og der hun kunne bo når barnet ble født. Hun fikk også krisehjelp på sykehuset. Hun bestillte keisersnitt og full narkose. Det tok henne flere dager etter barnet kom til verden før hun orket å se ham.

Det første hun følte var en voldsom kjærlighet til dette barnet som hun hadde båret i alt dette vonde. Hun var så lettet, og kunne reise hjem etter bare et par uker. Hun er i dag verdens beste mamma, og elsker sitt barn over alt på denne jord.

Det fins ikke noe vondt i henne, og hun er en oppegående person. Men alle kan bryte sammen, og hvis man angrer bittert så er man jo et steg på vei. Da ser man klart hva man har gjort.

Men uansett, jeg syns også du burde skaffet deg hjelp, slik at du slipper å bære på alt det vonde inni deg alene.

Selvom du nå angrer kan det kansjke skje at du faller igjen og gjør noe du ikke burde.

Lykke til videre!!!

Ps : Barnet ditt er nok helt sikkert friskt. Snakk med legen din også!!! Har du en god lege så dømmer ikke han deg.

Skrevet

Makan til hetsing av HI!!!!! Nå tenker jeg ikke på de mer konstruktive innleggene her inne.

Ikke særlig smart av henne å drikke seg full, men ikke spesielt smart av dere å hetse henne heller!!! Hvem er dere som setter dere doms over henne? Lever dere perfekte liv selv eller? (Tipper mange av dere tenker "ja jeg drikker meg ihvertfall ikke full mens jeg er gravid".)

Hvis dere er så opptatt av fosteret i magen til HI, gjør dere alt bare vondt verre ved å få henne til å føle seg som en dritt. Har det slått dere at det var kanskje nettopp det at hun følte seg som en dritt som gjorde at hun drakk i utgangspunktet? Folk med respekt for seg selv og ok selvfølelse DRIKKER ikke i svangerskapet.

Hun har gjort et stor tabbe, men det hjelper ingen og ihvertfall ikke HI og dermed barnet i magen hennes at dere trykker henne enda mer ned.

Æsj, ekle folk som tyner andre med problemer er det kjipeste jeg vet!

Skrevet

Hallo, ikke plag brunosten da :) Det er jo kjempegodt på nybakte litt grove rundstykker!

Skrevet

Håper for min del at du lar være alkoholen det første leveåret òg. Spesielt om du ammer.

Bevares; har aldri møtt nåken andre som har gjort nåke så IDIOTISK!

Skrevet

And here we go!

Synes du ikke det er idiotisk å komme med kommentarer som mest sannsynlig ikke hjelper HI (eller andre i lignende situasjon) noe som helst?

Skrevet

Vil bare si at jeg er i mot alokhol under svangerskapet.

Men nå har dette skjedd og hun sier hun angrer, og det tror jeg på.

Jeg hadde veldig dårlig samvittighet sist jeg var gravid, da jeg var full opptil flere ganger iløpet av de 3 første mnd. Dette var vel og merke ikke bevisst (da jeg pga blødninger ikke forsto at jeg var gravid før jeg var ca.3 1/2mnd på vei) Jeg ble sendt på tidlig UL pga usikker termin og fikk hetta da jeg plutselig fikk beskjed om at jeg var drøyt 3mnd lenger på vei enn jeg trodde. Spurte med en gang på sykehuset der jeg var til UL om det var skadelig.

Fikk klar beskjed om å ikke dikke mer (noe jeg heller ikke hadde tenkt til), men ble beroliget med at alt så bra ut på ULen og at det faktisk er vel så farlig for babyen å at mamman røyker. Prøver ikke å si at det er greit å drikke, det mener jeg absolutt ikke, men skjedd har skjedd og en må leve videre og se fremover.

Jeg fikk en helt frisk baby, men klart det er ingen garanti...

Skrevet

Fortell det til legen.

Det er en grunn for at alkohol ikke skal drikkes i svangerskap. Barnet KAN ta skade av det. (Ikke dermed sagt at ditt barn har tatt skade)

Men når du nå først har gjort som du har gjort, må du ta det opp med legen. Synes jeg. Det er jo ikke bra for barnet hvis mor går rundt å bekymrer seg resten av svangerskapet. Og kanskje all den bekymringen havner i atter en fullekule. Vær så snill å fortell det til legen.

Leger kan se med engang på ett nyfødt barn hvis mor har drukket i svangerskapet. (Vet ikke om de gjør det av en fullekule, men jevnlig alkohol inntak sees.)

Skrevet

Fikk nok lyst på brunost nå ja hehe :)

Skrevet

SORRY altså..Men alle som holder med hovedinnleggeren er jo anonyme! enten er dette tull eller så er det hovedinnlegger som tuller. Eller tårer dere ikke å vise at dere har empati til henne? har ikke lest ALLE innleggene,men la merke til at de fleste var anonyme..

Jeg fatter heller ikke hvordan du kunne gjøre det,dumt ja.MEN alle kan sprekke (dersom du har hatt et problem med alkohol eller noe!) og alle kan ha problemer. Det er likevel ikke vert å drikke for det.Jeg var utrolig deppa sist jeg var gravid, men drakk ikke fordet! Håper du klarer å holde deg unna resten av svangerskapet! Det burde du.. Det er temmelig egoistisk å drikke i svangerskapet.jeg var full når jeg var en måned på vei sist siden jeg ikke viste det, og det var grusomt å tenke på etterpå!..MASSE lykke til videre:)

Skrevet

jeg drikker ikke i svangerskapet. Men HALLO. ikke blir ungen det en eller det andre etter engangs frotredelsen hun har gjort. Tenk på før i tiden,da drakk kjerringen å det hva ikke berre en gang i svangerskapet. Synes jenta har nok vondt om ikke dere skal gjøre det verre.

Jenta sier jo att dette ikke skal skje igjen. SÅ JENTE HOLD DEG UNNA ALKOHOLEN,Å TVILER VELDIG PÅ AT UNGEN HAR TATT NOE SKADE. Mora mi tok seg no en dram m min to små søsken,å ingen av de har tatt skade av det.

Skrevet

dette er selvfølgelig tull....

Skrevet

ja...du gjorde noe dumt...men nytta ikkje å spark dæ når du allerede ligg nede...det einaste man kan gjør no e å ta lærdom av dt og vi ser jo at du tydeligvis angra...æ e fullstendi imot alkohol under svangerskapet...og spesielt når man e klar over at man e gravid...men det finnes nok fleire grunna te at du ha gjort sånn som du gjor...og da får man bare la det vær...ikkje kjenn æ dæ eller no som helst..men har du problema så ta kontakt me psykiater eller lignandes...eller som ei nevnte tidl her...ett mødrehjem...de e veldi behjelpeli og veit ka de driv på me:)

lykke te videre:)

Skrevet

Jeg må bare spørre: hva med alle de som røyker og ikke greier å slutte, det er jo nesten like ille.

En lege som har uttalt seg vedrørende tilbakeholdelse av gravide rusmisbrukere, sier at alkohol i svangerskapet er verre enn mange narkotiske stoffer. Jeg må jo si at det er utrolig dumt å drikke seg full når man vet at man er gravid, men gjort er gjort og nå får du uansett ikke rettet på det nå. Du kan jo trøste deg med at skadene sies å være verst de første tre månedene?

Ellers mener jeg at det ikke finnes noen unnskyldning for å drikke, verken psykiske problemer, vold eller lignende. Dette skal jo ikke gå utover den stakkars lille!

Skrevet

hei...

hva har skjedd med deg da pia??? hvor mye drakk du??

går det bra med deg nå?? har du noen å snakke med??

klem....

Skrevet

jeg skal ikke sparke deg når du ligger nede.. jeg synes du bør finne noen å snakke med.. jeg skjønner frykten din for å ha skada barnet... d er en reell frykt.. men det er mye mulig d ikke er skjedd noen skade, men for barnets beste synes jeg nå at du skal gå til lege og fortelle hva som er skjedd.. og be om en UL for å skjekke at alt er bra.. d er bra om du sier i fra , for da kan barnet få oppfølging for å forsikre at alt er bra etter fødselen..:)

håper alt går bra med dere begge... lykke til:) husk, det er ingen skam å be om hjelp...:) å be om hjelp er å verne om barnet ditt i magen, for vi klarer ikke alltid å ordne alt i livet selv, og d er helt normalt.. tabubelagt er d , ja, men d er mange kvinner som ber om hjelp både i svangerskapet og etterpå... d er bare de ferreste som snakker om det...:)

lykke til:)

hilsen en som ba om hjelp når det var for vanskelig..

Skrevet

Heia! Godt at du ikke skal gjøre det mer! det som er problemet er at de ikke vet hvor mye alkohol som skal til før barnet kan får en skade, En slik skade kan være f.eks fødalt alkoholsyndrom. Har vært på kurs ang en elev med dette, og det de sier da er at dersom mor er full igjen etter 24 timer så kan dette føre til slike hjerneskader.

Jeg tenker at du kanskje har et problem og derfor bør ta kontakt med jordmor, det er en grunn til at du drakk i første omgang, og da trenger du hjelp og ikke fordømming!

Klem til deg!

Skrevet

Fatter ikke at dere gidder å svare på slike "ønske om oppmerksomhet" innlegg....

Dette er helt klart bare tull !

Skrevet

ikke sikkert det er tull....! Men du som har drukket bør ta kontakt med leg og fortelle hva som har skjedd...! Det må jo være vanskelig å gå videre nå å tenke på om noe har gått galt!

Skrevet

Hei. Så ille at du har vært så deppa. Men veldig bra at du forstår hvor skadelig det kan være med alkohol i svangerskapet. Har mest sannsynlig gått bra den ene gangen! Men jeg synes du skal ta en prat med lege, eller det er kanskje lettere å snakke med jordmor om det. Du trenger all den støtten du kan få nå! Tenk positivt:-) Det gikk nok bra, men uansett, lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...