Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 =( Vet det var utrolig dumt....men tror dere babyen kan bli mongolid nå? Jeg er livredd. Skal ikke drikke mer i svangerskapet, har ikke gjort det før den helgen som var heller...
Diva Muffin Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Unnskyld at jeg spør, men var du ikke klar over at du var gravid i uke 18?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Mongloid???? 'Nei - men hjerneskadet kanskje ?? Er dette seriøst eller?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Jo, selvfølgelig visste jeg det, jeg unnskylder ikke det jeg har gjort. Mente hjerneskadet,ikke mongolid. Jeg var ganske full men jeg tør ikke fortelle det til legen... Men det trenger vel ikke gjort noen skade???Jeg kommer ikke til å røre en dråpe til før den er født
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Alkohol kan skade fosteret. Det er vel ganske opplest og vedtatt. Og jo mer alkohol - jo værre er det. Men det er jo ikke helt sikkert. Skjønner likevel ikke at du tok sjansen...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Det var nok veldig dumt gjort ja. Det er ingen garanti for at barnet ikke har tatt skade av alkoholen, men hvis det har skjedd en gang er det liten fare for det. Håper du mener at du ikke kommer til å drikke mer i svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Jeg kommer ikke til å drikke mer, det er helt sikkert. Jeg tenker ikke på noe annt nå,at jeg kanskje har skadet babyen.. Vet ikke hvorfor jeg gjorde det, var deppa og så ble det mer og mer.
Diva Muffin Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Vi får håpe du ikke har flere kjipe dager i svangerskapet da, stakkars liten.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #10 Skrevet 25. januar 2007 Detta må vær tull... Eller så må du beklagelig vis vær det dummeste neket jeg har lest om til nå... Hvordan i allverden går det ann å vær fullt vitene om at du er gravid og så gå ut å drikke deg full.... Nei fy faen.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #11 Skrevet 25. januar 2007 Jeg vet det var dumt!!!Jeg er veldig bekymret og angrer.og ja,jeg er et dumt nek også. Men du vet ikke hva som har skjedd i live mitt helle
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #12 Skrevet 25. januar 2007 Skjerp dere da!!! Hun sier jo hun er veldig lei seg og bekymret. Til deg HI, dette går nok helt fint. Ikke drikk mer og få noen du kan snakke med om det som er vanskelig!
Diva Muffin Skrevet 25. januar 2007 #13 Skrevet 25. januar 2007 Vi har alle opplevd dritt. Jeg har blitt voldtatt og holdt på å bli kvalt! Men likevel, jeg drikker ikke og driter i ungen min av den grunn. Hva med å bruke det du har opplevd til noe positivt, ta lærdom av det og gjør hva du kan for at ungen ikke skal oppleve det samme istedet for å pakke deg inn og synes synd på deg selv?
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 25. januar 2007 #14 Skrevet 25. januar 2007 skjønne ikkje kossn du kunne drikke deg sørpe full i 18 uke???hjelper ikke om du e lei deg...bekymret det har du godt av å være...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #15 Skrevet 25. januar 2007 Du trenger ikke være så tispete Andariel! Hun har sagt hun angrer og ikke gjør det igjen så da bør du heller klappe igjen enn å trykke henne enda lenger ned i søla!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #16 Skrevet 25. januar 2007 Likevel - er du gravid så kommer nødvendigvis hensynet til babyen før dine egne, og setter du deg selv så til de grader først at du kan drikke deg full når du vet du er gravid...så unnskyld meg...trenger du hjelp med både det ene og det andre. Snakk med legen din så du kanskje kan få sjekket ut om du har hjort noen skade. Ikke vet jeg om de kan sjekke sånt, men hva om? Har du det så jævlig i livet ditt at du må drikke deg full i svangerskapet så ville jeg oppsøkt profesjonell hjelp!
Diva Muffin Skrevet 25. januar 2007 #17 Skrevet 25. januar 2007 Ja, det er jo helt ok å drikke så lenge man angrer? Det er helt ok å risikere å påføre ungen sin varige men så lenge man angrer? Kall meg gjerne tispete, men det er i allefall bedre enn å være stokk dum. Og for det andre, kommer man inn her og sier noe slikt, så må man regne med at folk ytrer meningene sine. Du har ytret dine, jeg har ytret mine. Jeg står for det jeg sier, ENHVER gravid skal og bør vite at fylla er like uhørt i et svangerskap som bak rattet. Derfor "tispete"
Jeenie Skrevet 25. januar 2007 #18 Skrevet 25. januar 2007 jo vettu hva.... hun kan gjerne trykkes lengre ned også... når man vet at ETT eneste glass kan gjøre skade, hva tror du det kan gjøre når man drikker seg snydens da!?? det er respektløst både ovenfor seg selv og babyen... hjelper ikke mye å si at man angrer... hun kan angre seg blå altså, og alikevel ikke angre nok... du bør si ifra til legen sånn at du kan få litt ekstra oppfølging OG psykologhjelp.... så kanskje det går bra med deg også til slutt...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #19 Skrevet 25. januar 2007 jeg vet det var forferdelig gjort, du trenger ik gni det inn. jeg skal aldri gjør det mer
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #20 Skrevet 25. januar 2007 SKAM DERE som trykker henne ned, hun ligger nede!!!!!! Ærlig talt. Jeg synes også dette var vannvittig dumt gjort og hadde aldri selv, uansett, gjort det samme. Men, nå har hun gjort det og anger stort tydeligvis. Dette går nok bra, men aldri aldri drikk med baby i magen eller under amming (uten å pumpe osv). Dette går bra!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #21 Skrevet 25. januar 2007 Ærlig talt, hvis jeg hadde vært så dum å drikke meg full i et svangerskap, hadde jeg IKKE sagt det i full offentlighet på nettet til spott og spe for andre!! Men dumt er det likevel....med dagens opplyste gravide... en skade KAN ha skjedd,ja....men, vi veit jo ikke hva de eldre dagers gravide gikk gjennom og hva de foretok seg,for de var mest sannsynlig ikke så opplyste som vi er om alt mulig, nyttig i\og ikke nyttig,ø-fornuftig og ike fornuftig. Vi er ikke annerledes enne de var da fysisk sett(ca 100 år siden f.eks), men mer opplyste om alt som gjelder svangerskap, skader og risiki. Til alle dere som bruker kjeft; Jeg synes dere skal holde dere for gode til å fordømme folk på bakgrunn av en enkeltepisode, Ikke alle har det like greitt i sine svangerskap! Tenk før dere snakker! Snart firebarnsmor,,,,,,,uten alkohol i det hele tatt.....
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 25. januar 2007 #22 Skrevet 25. januar 2007 Hei, ikke vits å trykke henne m\ned mer nå, hun innser jo feilen sin med anger, og kommer nok ikke til å drikke mer i svangerskapet når hun skjenner skyldfølelsen! Det er verre om hun ikke hadde angret...hun har oxo skrevet her og visste noen sannsynlig vis ville kritisere henne,men gjorde det alikevell i håp om det fantes en grei sjel med litt sympati, for kritiseringer er det alltid nok av! Slutt, alle kan drite seg ut, jeg sier slett ikke at det er ok å drikke, hadde aldri gjordt et selv, men gjordt er gjordt og elg er elg... Mammaen min drakk i svangerskapet med både meg å søsteren min, å faren for skikkelig hjerneskade var virkelig der,for det var drikking mer enn en gang....Heeeldigvis gikk det bra, for jeg har hørt om de som ikke var så heldig som oss.....Så så lenge du ikke drikker mer, helt alkoholfri...går det sannsynligvis bra! Bare ikke rør alkohol mer...og hvis du skulle få lysst, husk skyldfølelsen du fikk denne gangen, og tenk på babyen i magen din!!
Diva Muffin Skrevet 25. januar 2007 #23 Skrevet 25. januar 2007 Ikke alle har det like greit i sine svangerskap?!? Hva i all verdens slags argument er det? Det må være det tynneste jeg har hørt på utrolig lenge.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #24 Skrevet 25. januar 2007 hva med heller : TENK FØR DERE DRIKKER.... og hold deg for god til å drikke...
mamseeeen Skrevet 25. januar 2007 #25 Skrevet 25. januar 2007 enig med deg Andariel! og lengere oppe er det noen som skriver at det er lov til å drite seg ut en gang i blandt, men det er vell heller ingen unnskyldning for at man drikker i uke 18 spør du meg!!?? sorry........ men den som drikker i svangerskapet får ingen sympati hos meg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå