Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Det er jo veldig individuellt dette med mat. Har ei lita jente på ca 9,5 kg og hun er 14 måneder. Hun spiser ikke så veldig mye (syns jeg da) 07.00 Velling 08.00 ½-1 brödskive 09.30 Litt moset frukt 11.30 ½ glass middagsmat, (ikke så glad i varmt på dagen) og ½ glass kald gröt med youghurt 14.30 Litt mellanmål som vi sier her i Sverige, moset frukt eller youghurt. 16.30 Ca 1 glass middagsmat og litt frukt till dessert 18.30 1,5 porsjon gröt ( 1,75 dl vann og blander pulveret i dette) Vann å drikke til alt. Hun virker som om hun ligger greit etter kurva.. Og når jeg ser det sånn svart på hvitt så kanskje hun spiser greit? Hva syns dere? Hun er veldig aktiv og glad jente.
cashewnøtta Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Hei! Jenta di spiser jo ganske ofte da! Så legger du alt sammen så ville jeg sagt at hun spiser ganske greit! Og hvis hun følger kurven normalt så ville jeg ikke bekymret meg:)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Hei! Syns hun spiser masse jeg. Høres bra ut det der :-)
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 I løpet av dagen ser det jo ut som hun får i seg nok syns jeg da. Variert kosthold har hun også, og det er jo bra. Drikker hun ikke noe melk?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Nei - hun drikker ikke noe melk, men tror hun får i seg masse kalcium/Kalk gjennom tex ost og vellingen. Burde hun få melk? Vi har ikke fått noe beskjed fra helsestasjonen gjeldene dette - og da det er förste barnet vet man jo ikke alltid hva man skal gjöre Takk for svar i allefall...
Pittamitta Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 hun bør drikke melk.anbefalt fra helsestasjon her i Norge er 5 dl pr dag,Da er det inkludert yougert/ost.Min jente er 1 3mnd hun var 10,9 kg på 1års kontroll,og da lå hun UNDER kurven..Hun var 79cm.Hun får halv flaske melk til frokost og hel flase til kvelds.Tror ikke det er lurt med vann til alle måltider.Ellers så sys jeg hun spiser bra :-)
Ranveig R Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Høyrest heilt normalt ut synest eg. Så lenge ho er frisk og rask og oppfører seg som ho skal og legg på seg normalt er det nok ingen ting i vegen der nei.
Livmor Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Jeg syns også hun spiser bra:-) Når det gjelder vekta er hun faktisk litt tyngre enn min gutt på 15 mnd, men han holder seg innenfor normalen han (han er gjennomsnittelig lang). Ikke alle ligger på gjennomsnittet og det er helt greit. Så lenge jenta di er frisk og rask trenger du ikke bekymre deg:-) Gutten her har hatt et par lange perioder med matnekt og vi merket tydelig på formen hans når han hadde spist så lite så lenge at det gikk utover energien. Når det gjelder melk kan du jo gi henne det som drikke til brødskiva f.eks. Da er du sikker på at hun får nok melk også:-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 Oii..4-åringen min spiser ikke så mye en gang.Men hun spiser lite da.Veldig lite.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 Min ærlige mening. Hun spiser altfor ofte. Ved å spise ofte holdes forbrenningen i gang hele dagen-kanskje derfor hun er slank...... Helsesøster sa til meg en gang at barna må få tid til å bli skikkelig sultne.... La magen få ro, og vente iallefall 3-4 timer mellom hvert måltid. Vil hun ikke ha frokost, så vent til lunch. Da kommer hun nok til å spise for både frokost og lunchen. Min jente på 15 mnd. spiser slik (hun var 11,5 kg. 15 mnd.); 08.30 : 1 skive med skorpe 1 glass melk. 11.30 : Havregrøt kokt på melk. En stor porsjon. 1 glass melk. Sovetid... Vann å drikke når hun våker og litt frukt. 15.30: Middag. En stor potet og 1 kjøttkake, makaroni/grønsaker. Vann 19.00 Kveldsmat. Havregrøt eller 1-2 skiver. 1 glass melk.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 må si meg litt enig med hun over her... hun spiser veldig ofte da...? her har vi det sånn: 7.00 100ml melk 8.30 frokost (brød eller grøt +vann) 12.00 lunch (brød eller grøt +vann) 15.00 frukt 16.30 middag 18.15 kvelds (grøt +vann) 19.00 melk før tannpuss og sengen:)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 spiser mye mer enn jenta mi iallefall.. og jenta mi er forholdsvis stor til å være jente. 11, 5 kilo og 17mnd... ikke noe flink til å spise mat. men frokost (står ikke opp før kl 10) 1 brødskive pluss 1 glass melk lunsj - brød eller yoghurt middag - samme som vi spiser men blir en liten tallerken kveldsmat - grøt eller brødskive pluss en flaske med 150 ml melk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå