Gå til innhold

Reaksjoner på amming på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går ut i 50 % stilling om ei uke(grøss og gru!), og kommer til å ha en "langdag" i uka fra 10-15. I den forbindelse er jeg usikker på om jeg ikke bare skal be pappan trille jenta vår til meg i lunsjpausa så jeg får ammet der. Bor i gangavstand til jobben, så det er absolutt ikke noe styr, kanskje enklere enn pumping. Har kontor som jeg deler med tre damer, så ingen menn som blir forlegne av det der.

Jeg lurer imidlertid på om noen av dere har fått babyen deres brakt på jobb for å amme, og hvilke reaksjoner dere har fått på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel populært med søte babyer... Og jeg er ikke i Norge engang. Har ammet over alt, de kaller meg "moderne"...

Skrevet

Det er jo sant, damene har sikkert ikke noe i mot at jeg får jenta brakt til jobben min. Mennene blåser jeg en lang marsj i.

Skrevet

Syntes det hørtes flott ut å kunne gjøre det slik.

Skrevet

Det høres kjempeflott ut! Mange blir sikkert imponert over mannen din som passer babyen og triller bort til deg for "foring" :-)

Du kan vel finne et sted å amme, og ikke på kantina "oppi" lunsjen til de andre? Og det er som regel veldig populert med babyer på låns for ei kort stund.

Skrevet

Ja, jeg har snakka med personalsjefen i dag, og han sa at det bare var å ta henne med om jeg ikke hadde andre muligheter hvis jeg skulle på møter o.l. - en kollega hadde gjort det og det gikk kjempefint(jobber som lærer). Godt å få litt positiv respons fra arbeidsgiver. Kommer sikkert til å være noen få som mener jeg burde holdt meg hjemme,eller i hvert fall ikke slengt ut puppen på arbeidsplassen, men som jeg sa - pytt pytt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...