Gå til innhold

Kan noen andre være faren til barnet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er en mann med samboer som akkurat har fått et barn for ca 2 mnd siden, men lurer på om andre kan være faren.

Grunnen til at jeg lurer er at barnet ble født ca 4-5 uker før termin, men hadde normal vekt lengde og vekt, 50 cm og 3850 gr, fattet mistanke med en gang. Jeg kan ikke ha kontroll med periodene hennes og om hun virkelig hadde mensen da jeg er vekke, og i tillegg kunne jeg ikke være med UL og fikk ikke se termin der heller.

Jobber turnus med ca 5 uker vekke i gangen så jeg har ikke muligheten å sjekke "alt".

Venninne av meg er fødselslege og sier med den vekten er babyen full båren. Samme sier jordmor og helsesøster, det er rett og slett lite sannsynlig barnet er født før tiden. Hvis den er det betyr det jeg ikke kan være faren, da jeg var vekke mens hun ble gravid. Dessuten er ikke barnet særlig likt meg eller henne som små.

Vi har diskutert dette og det kom helt skeivt ut, men jeg står på mitt, men hun nektet DNA test. Skjønner det sårer henne, men jeg har investert så mye av følelser og tid at hvis jeg ikke er faren er det rett ut av livet med begge. 5 år har vi vært sammen.. Men har fått tatt DNA som jeg venter resultat som jeg får om noen timer, men jeg er ganske sikker på resultatet. Hun nekter plent for å ha vært sammen med noen andre.. Skulle ønske jeg kunne stole på henne..

Så dere som leker med menns følelser med å skjule og prøve å lure på hvem som er faren husk at også menn har følelser og den "kosestunden" dere syntes dere fortjente fordi dere var usikre på følelsene ødelegger minst like mye for oss menn når alt kommer for en dag.

Fortsetter under...

Jeg kan skjønne at du er skeptisk, men sto ikke beregnet termin i papirene fra svangerskapet da? Regner med at du kan se på dem.

Men for å si det slik, jeg fikk et barn på nærmere 4,5 kilo 1 uke før termin. Og 4-5 uker før termin var han nok 3,8 ja. Så du skal ikke se bortfra at det faktisk stemmer. Noen barn er bare store.

Sier det samme som hun andre her at barn kan være veldig store når de blir født.

Det at barnet ikke likner trenger heller ikke være noen grunn til at du ikke er far, da barnet kan likne andre i familien.. bestemødre etc..

Men er du i tvil, så synes jeg du skal kreve en dna test. Det holder å ta test av deg og barnet. Du har din rett til å vite om den du "oppdrar" og betaler for virkelig er ditt barn.

Forstår at moren kan bli såret for at du ikke tror henne, men hadde det vært meg og jeg visste at jeg snakket sant, så hadde jeg bare tatt den testen med god samvittighet. Det vil jo være det beste for dere alle tre.

Lykke til!

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...