Gå til innhold

apriljente-66

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei igjen, godt å høre fra deg igjen!

Herregud for et styr du må igjennom, stakkars. Skjønner virkelig at dette setter tolmodigheten på prøve. Så urettferdig verden er noen ganger, at de som virkelig ønsker å bli gravide, og vil bli glimrende foreldre, bruker lang tid på å bli gravide, mens for andre som overhode ikke ønsker seg barn, skjer det ved et uhell i fylla...Veldig godt at legen gir deg håp om at dette kan gå bra, det ville hun jo ikke gjort uten at hun hadde grunn til det!!

Det er jo så utrolig individuelt hvor lang tid noen bruker på å bli gravide på "naturmetoden" også. En amerikansk venninne av meg på rundt 40 har en sønn på 3 1/2 år, og har prøvd i over to år på å bli gravid på "naturmedtoden" (pluss litt ekstra hormoner etterhvert) og har akkurat klart å bli gravid (hun hadde forresten en spontanabort for ett og et halvt år siden). Hun hadde nesten gitt opp håpet med å klare det - og det er så dyrt med fertilitetsbehandling i USA, at hun ventet i det lengste med å prøve dette. Grunnen til at jeg nevner dette er at akkurat som henne har jo du bevist at du kan bli gravid, du var bare maks uheldig forrige gang, så neste gang må det gå bra for deg også!!

Vedr. hjertefeil mv. så er det dessverre påvist en økt risiko for hjertefeil og andre alvorlige misdannelser (alt som kan gå galt i kroppen egentlig) og andre svangerskapskomplikasjoner når det er påvist økt nakkefold. Så bildet er ikke rosenrødt, men en får jo klamre seg til håpet - og det blir jo sterkere jo lenger tid som går og jo mer de kan utelukke. Orker ikke helt å tenke på at de skal finne noe veldig alvorlig feil i 18 eller 22 uke..skal jo veldig mye til før vi vil vurdere å avbryte svangerskapet, men dersom barnet feks. ikke vil kunne overleve, eller bli fryktelig fryktelig sykt, vil vi nok vurdere det. Da må vi jo i tilfelle stole veldig på legenes vurdering av tilstanden og deres råd osv. MEN, jeg tviler egentlig på at vi vil bli stilt i en slik fryktelig vanskelig situasjon nå, egentlig, det er vel mere spørsmål om jeg kan miste barnet ved en SA (for den risikoen er også høyere en normalt), eller om barnet kan ha noen avvik som vi og barnet må leve med, finne ut hva det vil innebære og om det eventuelt lar seg operere osv. Men vi håper jo selvsagt at det er helt friskt, og at det bare er innenfor naturens variasjoner at barnet vårt hadde en høyere nakkefold enn vanlig!!

Vi snakkes!

Beste ønsker fra

Fortsetter under...

Hei igjen

Ja det skal visst ikke være lett med det ene eller det andre...

Det er vel lurt å ta en dag av gangen nå og håpe det beste.Det er mye som hviler på legenes vurdering i dette tilfellet. I såfall, vi har jo sett at hjertefeil lar seg ordne og reparere. Flere har hull til og med!

Hold på å si; det er nesten værre at barnet har hjerneskader, eller hva synes du? Nei jeg har tro på at det går bra med både hjerte og hjerne, det har jo vært bevist hos mange her inne. Husk leger kan også ta feil!

Jada jeg har lært meg å være tålmodig hehe.

så lenge at legen sier det er håp og har trua så har jeg det også. Har ikke merket noe til overgansalderen så den holder seg nok unna noen år ,hehe. Men eggene blir jo redusert. Prøver å ikke på all skremselsstatistikk mht eggkvalitet etter fylte 40!

Mannen min sier at jeg er litt pessimist, men det er ikke så rart. hehe

Det er også en fordel å ha vært gravid engang. Nå er det ca 1 årsiden (på mandag) vi satte inn 2 egg første gangen...da alt gik som smurt.

klem

• 2 uker senere...

Hei igjen, Apriljente

Hvordan går det med deg?

Med meg går det bedre- inntil videre. Klarer stort sett å holde bekymringene litt på avstand, det er jo bare å vente på den store UL undersøkelsen den 5. mars. Enig i at det på en måte er værre med hjerneskade - for det er jo uoprettelig (så vidt jeg vet) - mens hjertefeil ofte kan opereres. Men tanken på hjertefeil er jo også kjempeskremmende. Nei, satser på at alt er i orden!

Det er lurt av deg å holde deg unna skremselstatistikk om eggkvalitet osv. Du har jo bevist at du kan bli gravid, og var bare superuheldig forrige gang- og opplevde noe som like godt skje med en jente på 20 år. Jeg misliker sterkt de oppslagene i avisene med jevne mellomrom med at kvinner får barn for sent, risikoen for det ene og det andre øker bla. bla. bla. En kan jo ikke få barn før en har en å få det med osv. og det føles riktig! Men noe må jo avisene ha å skrive om.

Jobber du nå i "vinterferien" du også? Hva jobber du med? Jeg er jurist i det offentlige, og trives godt. Spennende arbeidsoppgaver, hyggelige kollegaer og familievennlig arbeidstid.

Ha en fin dag!

Hei på deg ;)

Joda, jeg er oppe og går for å si det slik..

Har vært hos legen ukentlig nå for å sjekke status om jeg er klar for nye sprøyter, men neida. Cystene i eggstokken er fortsatt der, og større, så nå skal jeg vente enda en måned for å se om de forsvinner.

Har akkurat kommet tilbake fra fotsone og føler at jeg har fått litt psykisk støtte samt hjelp til å prøve å fordrive disse cystene. Akupunktør også annenhver uke. Alternativet er å suge dem ut (noe noen sa var vedlig vondt..).

Har også tatt blodprøver for å sjekke ut om jeg begynner å nærme meg overgangsalder (hjelp)...for legen så ikke noen egg sist :(

Føler at tiden stresser meg bittelitt nå.. Men men.

Godt at du også har fått litt ting på avstand. Det blir spennende å høre den 5. mars. Det er jammen litt av noen hinder vi skal gjennom..

phu.. Vi får håpe og tro det går veldig bra.

Jeg leser også aviser med blandende følelser og vet at statistikk kan være både "slik og sånn".

Jeg jobber som sekretær for adm.direktør og det er ofte ganske hektisk, men i dag er det stille. Tenkte å komme meg på trening snart..

klem

Hei igjen,

Uff så kjipt med de cystene! Er det slik at de "blokkerer" for at eggene kan komme ut, eller hvordan er det de påvirker sjansen for å bli gravid? (sorry, er litt grønn på dette området)

Høres jo altfor tidlig ut at du kan nærme deg overgangslader, er ikke du bare rundt 40 år? Jeg trodde det var mer i 50-årene at dette inntraff- Men igjen, dette vet jeg lite om. Håper inderlig ikke at det er tilfellet, ihvertfall. Godt at du får god oppfølging, ihvertfall, selvom det sikkert er utrolig stressende og gå og sjekke seg ut og inn hele tiden! (slikt stress må jo kunne forhindre eggløsnking bare det..?)

Har dere tenkt på alternative måter å få barn på dersom dette skulle vise seg å bli for vanskelig? Det er sikkert ikke dette dere ønsker å tenke på nå, men lurte bare på om det ville kunne ta en bør fra dine skuldre at dere visste at dere hadde en "back-up-plan". Kanskje vil mindre stress gjøre at du slpper mere av og at "den sitter" plutselig :-)

Jeg tror dette kommer til å løse seg, Apriljente, men skjønner det er tøft å gå igjennom alt dette...Jeg heier veldig på deg!!

Oppmuntringsklem fra

Hei, da var det endelig fredag ;o)

Ja jeg er heller ikke så glad i de cystene, og synes at de likegreit kunne punktere de - først som sist. Jeg har ikke tid til å vente måned etter måned å vente at de skal bli borte...*hmfr..*

Men det kan jo skje undre ;)

Overgangsalder ja, joda eggene blir færre og færre....og at kvaliteten reduseres ganske mye etter fylte 38..og gradvis komme i en slags overgangsalder... Rart det gikk sååå greit i fjor. Nå er det ca 1 år siden jeg testa positivt. Rart å tenke på.

Mht alternative måter å få barn på, regner med at du tenker på adopsjon. Jeg er positiv men tror mannen min må tenke seg nøye om. Men når vi er i denne prøverørsfasen så har vi ikke lov å søke om adopsjon. Så det må være avsluttet, deretter må vi stå i kø i 3 år for å få evt. et barn. Håpløse regler! Jeg har ikke lyst til å avslutte prøverør riktig ennå , for jeg har fortsatt masse energi og pågangsmot :) Det med avslapping er lettere sagt enn gjort, hehe..

Takk for din opimisme og tro ihvertfall ;)

Jeg vil tro at det går bra for deg også. Håper du ikke tenker på det hele tiden, men koser dere med magen og det lille "under".. Men vil tror du puster litt lettere etter 5. mars...

Ønsker deg en riktig god helg, nyt det hærlige vinterværet.

klem

Annonse

Hei igjen,

Ja, nå skal det blir godt med helg!

Leste litt om overgangsalder på nettet etter at jeg srkev til deg sist, og det er jo heldigvis ikke slik at en plutselig er ufruktbar, men at en kan få litt mer uregelmessige mensturasjoner osv. Med tanke på at du ble gravid for ett år siden går det sikkert bra å bli gravid igjen!

Så rart at en ikke kan søke om adopsjon samtidig som en forsøker å bli gravid...særlig når prosessen tar så lang tid! Enig med deg, helt håpløse regler!!

Ja, jeg koser meg litt med magen for tiden, for har merket liv utenpå også (og mannen min også, så jeg fikk støtte for at det ikke bare var noe jeg inbilte meg :-)- og det er så godt å få livstegn...håper og tror dette skal gå bra, men det er unektelig stressende å ha UL foran seg...

Ha en veldig god helg! Nå har jeg registrert meg med brukerprofil så det går også an å sende private meldinger til meg dersom du har lyst- ellers så funker det fint å skrive på denne tråden :-) Koselig å holde kontakt med deg!

Klem,

Hei igjen, håper helgen din har vært god :)

Jeg har vært hjemme med syk mann så da kommer morsinstinktet frem, hehe. Vi er forholdsvis nygifte så det blir litt dilling og dulling, men det er bare koslig. Så, ingen skitur og ingen sex, hehe..

Phu.. var godt å høre at overgangsalder'n ikke kommer slik "over natta", men kan begynne å lure. Skal høre litt med mor og søster når de kom i overgangsalder. Har sjekket litt mht cyster også. Det er mange som har det og den er heldigvis helt ufarlig.

Koslig å høre at det er liv og at dere kan kjenne det utenpå. Det er vel noe av det mest rørende ved å være gravid, bortsett fra den første UL. Alldeles herlig!

Jeg har også egen profil med noen få linjer. Koslig å holde kontakt. Jeg føler meg litt tante ift. barna deres hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...