Gå til innhold

Til de som skal ha planlagt keisersnitt

Anbefalte innlegg

Gled dere :)

Det er en kjempefin opplevelse! Jeg hadde det med min første pga seteleie (er på bli gravid nå og vil gjerne ha en til) og her er mine erfaringer fra Riksen:

1. Du kjenner absolutt ingenting

2. Velg spinal & epiduarl, epiduralen sitter igjen etter KS og det betyr ingen smerter etterpå (dette må dere be om spesifikt) - det er ikke vondt å sette de i ryggen

3. Jeg var hjemme etter bare 3 dager

4. Har ikke fått hengemage eller stygt arr

5. Tok ikke lengre tid å komme seg etterpå

6. Barnet mitt fikk 9 poeng på apgar skala, så ikke vær redd for at KS barn ikke er like "friske" som de som kommer naturlig

7. Amming var ikke noe problem

8. Arret føltes litt lenge som en glidelås,men ingen smerter

Fortsetter under...

Hmm,, hørtes fantastisk ut. Skulle ønske det var slik for meg også, men vi er forskjellige. Og en keisersnittfødsel er nok like forskjellig som en vanlig fødsel tror jeg..

1. Jeg syntes det var fælt å være våken under inngrepet. (Spinal), hadde ingen ønsker om å ligge og "være tilstede" mens noen kutter opp magen min. (sorry ordbruken).. og ble kvalm og uvell av dette. (joda, jeg fikk øyeblikkelig noe mot kvalmen, men det var ubehagelig)

2. Tok LANG tid å komme meg. Kanskje er jeg en pingle når det gjelder smerter, og jeg var ekstra dårlig pga svangerskapsforgiftning..

3. ammming gikk fint, og magen krypet og såret grodde fint. Men søren så ømt såret var, LENGE etterpå.

Vel.. jeg tror jeg vil ha vanlig fødsel neste gang. Virker som de GENERELT kommer seg fortere etterpå..

...

Jeg synes det var fantastisk å være våken når jenta kom til verden. Det var en fantastisk opplevelse. Men fy f.... hvor vondt det var når jeg skulle opp av senga igjen. Hadde også veldig vondt veldig lenge... kunne ikke gå tur osv på 4 uker.

Alikevel anbefaler jeg ks altså. Man "glemmer" vel fort hvor sinnsykt vondt jeg synes det var.

Hei hei.

Ja alle er forskjellig det skal være sant.

Jeg har god erfaring med keisersnitt.

Tre barn å alle ble tatt med snitt.

Nr en ble haste snitt pga sto fast i bekkenet.

Nr to ble haste snitt fordi morkaken løsnet.

Nr tre ble planlagt å tatt tre uker før termin.

Toppen av alt er at nå er jeg i uke 17

med tvillinger .

Får ikke gå tiden ut , blir tatt med keisersnitt så snart de ser de berger

de.

Kan ikke si jeg er rolig ang dette,men

tar en dag av gangen.

Dette er siste gang for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...