*toppris* Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Hva har dere gitt av fruktmos og når begynte dere? Gullet mitt er strax5mnd og får grøt på kvelden.. idag tok eg en liten vri og blandet i en skje med nestle frutti eple og mango i grøten også fikk han smake litt frutti etter grøten... han ikte den, men virker som magen reagerer litt.. sutring og skrik i etterkant..ikke gøy... hva bruker dere, anbefalinger? har handlet inn frosne bær som eg skal begynne med senere...kjipt det med fruttien..
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Jeg begynte med fruktblandinger fra nestle når hun var 6 mnd. Ga det ikke med grøten, men etterpå, fikk noen få munnfull de første gangene. Nå går en boks ned på høykant...har også kokt eple og pære til det ble mørt og blandet i blenderen etterpå,,også suksess, ingen magevondt.
@nemone Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Jeg begynte med frukt da hun var 4 1/2 mnd - da begynte vi så smått med grøt/velling også. Begynte med banan/fersken på glass fra Hipp, den ble en stor slager. Lunket litt på den i vannbad (tok litt i et glass - varm enten noen få sekunder i micro eller i vannbad).
Luni og go'gutten =) Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Jeg lager både eplemos og pærepure selv til gutten min, det liker han veldig godt ) Prøvde å gi han banan, men han fikk svart bæsj og vondt i magen, så jeg drøyer den litt til.. Mosen og pureen lagde jeg ved å skrelle, dele i små biter og koke i minst mulig vann. Så moste jeg, blandet i kokevannet til passe konsistens og frøs ned i isterningsboks m/lokk. Lettvint, mild i smak og mild for magen ) Jeg startet med eplemos da han var 6 mnd, fikk bare en ts først og har nå økt til3 toppa ts (6,5 mnd). Han får mosen etter et mm måltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå