Gå til innhold

Flytte babyen på eget rom.... Erfaringer?


-carina-

Anbefalte innlegg

Til helgen tenkte vi å flytte Karsten over til eget rom. Det er sååå koselig å ha ham på soverommet. Men tror nok at vi forstyrrer hverandre i løpet av natten, så vi får nok alle sammen bedre søvn av å legge ham på eget rom. Vi har jo samsovet etter første/andre nattpuppen også. Nå tenker jeg å amme ham på en stol på barnerommet og legge ham tilbake i sin egen seng. Kun ta ham inn i vår seng etter klokka seks på morgenen...

 

Jeg gruer meg, men tror det er verre for mor enn for barn egentlig. Tror vel også at det er bedre å gjøre det nå mens han er så liten...

 

Er det noen som har noen erfaringer å dele med meg? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg flyttet Benjamin på eget rom da jeg var ferdig med å amme. Han var ca 2mnd. Det er jo ikke helt eget rom, for det er ikke dør mellom rommene. Han ligger på andre siden av veggen til vårs soverom. Men uansett om det var i et helt annet rom ville jeg lagt han der da. Ikke fordi jeg selv ville det så fryktelig, men for hans del. Har tatt skrekket av SOS Barnevakten. Der foreldrene ligger å sover med skolebarn nesten. Jeg vil han skal bli vant med å sove alene. Slipper så veldig avvenning, for da synes jeg så synd i han. Han skriker så sårende.

Så jeg anbefaler å gjøre det tidlig for barnet del. Tror alle vil sove bedre av det også.Kan gjette med til at det er lettere med matavvenning på natta også, for da lukter de ikke melk med en gang de våkner. Men det vet jeg jo ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet Tiril til eget rom når hun bare var 4 uker fordi vi sov ikke noe godt noen av oss.

Vi flyttet henne da fra kurven inne på vårt rom og rett i sprinkelsenga. Men tok med alt som lå i kurven og gjorde sprinkelsenga like liten med tepper og dyner :)

 

Et tips: Vær sterk!!! Det kommer sikkert til å bli litt trist for dere begge, men det er bedre også :) Og ikke gi deg selvom det ser ut som det er den beste løsningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket babyene det hos dere, ble det mye skriking? Lå de i samme seng på rommet deres som på sitt eget rom? Jeg har vært så "dum" at jeg har latt henne sove i vogga på soverommet, senga hennes står på hennes rom. Vurderer å flytte den svære senga inn på rommet vårt noen netter, bare for å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet jenten inn på eget rom da hun var ca.3 mnd. Mest pga at jeg sov dårlig av alle lydene du lagde. Første natten merket vi allerede stor forskjell. Måtte ikke opp å gi smokken om natten lenger..Men nå 3 mnd etterpå ammer jeg fremdeles, men det har jo gått ned fra 2-3 til 1 gang pr natt. Men det jo aldere og... vi sover bedre alle sammen.

Rommene er vegg i vegg med døren på gløtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

Jeg sa til meg selv før fødselen at han måtte iallefall ligge på rommet vårt til han var 6 mnd, jeg holdt ut i 7 uker :)

Det er så mye som blir annerledes enn det du planlegger!

Jeg klarte ikke å ligge å høre på lydene hans, fikk ikke til å slappe av, så det endte med at jeg lå på sofaen i flere uker, mens guttene delte rom :)

Men samboer satte foten ned og sa at slik kunne vi ikke ha det.Rommet er rett ved siden av oss, så vi hører han med en gang :)

Niklas begynte å sove mye lengre( bedre) og jeg hadde bare en amming pr natt, så for oss så fungerte dette mye mer. Vi fikk tilbake soverommet vårt, kunne snakke og se på tv ( være ordentlige kjærester igjen ) Anger ikke et sekund på dette!

 

Lykke til..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg har hatt alexandra på eget rom heilt fra starten, dermed blei da ingen problem... slapp å venna ho av me å sve me oss.. ho har klart seg fint ho..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet Maja på eget soverom for 2-3 uker siden. Første natta var forferdelig...hun ville ikke sovne for kvelden og når hun først sovnet så våknet hun ofte for pupp. Og det var stor forskjell og sitte i senga å amme og på en stol...MEN! Dette er ikke skrevet for å skremme, men stålsett deg på at det kan bli tøft og derfor må du gi det noen dager. Jeg bestemte meg for å gi oss 3 dager før jeg flyttet henne inn til oss igjen. Men hun ligger fortsatt eget rom, så det har gått bra:-) Litt vanskelig å skrive nå, Maja sitter på fanget... men det går helst bra skal du se:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Vi flyttet han inn på rommet sitt på halvt årsdagen, merket at han var klar for det (våknet omtrent hver gang jeg snudde meg i senga og ville ha pupp) - etter at han har kommet inn på eget rom har jeg gått fra å gi pupp 5 ganger om natten til nå maks 3. Så nå sover vi alle 3 mye mye bedre.

 

Tror det er verre for mor enn for barn å ikke sove på samme rom lenger, Lykke til

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi flytta madelen på eget rom da hun var 4 mnd... for da hadde jeg lagt meg på gjesterommet mange netter! for vi voknet nok av hverandre, og sov dårlig!

fungerer supert for begge:)

Ps! pappan synes det var mest trist:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To mnd siden vi flytta jenta vår inn på eget rom. Det gar fungert kjempe fint. Deilig å kunne lese på senga og gjøre andre hyggelige ting uten å vekke barnet:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytta poden på eget rom når han var 4 mnd. Begynte å bli ganske sliten av at han våknet og skulle ha pupp hele tiden... Tror det er det beste for alle parter, -og slippe å våkne av alle rare lyder. Har gradvis tatt steget med avvending av puppen, og nå sover han over hele natta! Deilig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...