Gå til innhold

Ulvund - Forstå barnet ditt 0-2 år


-carina-

Anbefalte innlegg

Nå er boka lest!

Det er en enkel og lettlest bok, 130 sider med endel bilder (illustrasjoner heter det vel, dersom en skal bruke korrekt terminologi! ;o) Men nå er jeg jo ingen ekte bok-anmelder, så det er kanskje ikke så viktig å være korrekt?!)

 

Det var en bra bok som tok opp masse sentrale temaer. Han hadde ett par undersøkelser som viser at barn kanskje forstår mer enn vi tror. Der fikk jeg litt ny informasjon. Bortsett fra det syntes jeg kanskje boken var litt for overfladisk og "rund". Han tok opp masse interessant som jeg nok gjerne skulle ha ønsket å visst mer om. Og så var han veldig lite konkluderende. Alt man gjør med babyen er stort sett bra...

 

Noen av hovedpoengene var i hvert fall at det var viktig at foreldrene hadde troen selv på at de var gode foreldre, selv om det er mange veier som fører til Rom. Og så var det veldig viktig å akseptere det barnet man har fått på godt og vondt...

 

Kort oppsummert kan jeg godt anbefale boken, den er lettlest og enkel. Men dere får neppe særlig mange aha-opplevelser av å oppdage så mye nytt. (Det er kanskje betryggende å vite?!) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg støtter carina på dette, lettlest og enkel. Forventningene mine da jeg begynte å lese, var at jeg og forfatteren var stort sett på bølgelengde når det gjelder syn på barn og pedagogikk, og de forventningene ble innfridd.

 

Det mest spennende å lese, var om hva balrn tenker og forstår - fint at min tiltro til at jenta mi skjønner MYE, er støttet i forskning!

 

Ellers mange bekreftelser på det jeg allerede veit.

 

Ellers så jeg jo i innholdsfortegnelsen et kapittel om søvn, og bladde opp, for å se om denne fyren hadde noe å bidra med til hjelp for å få Ingrid til å sovne av seg selv på dagtid. Punkt for punkt nedover nikket jeg anerkjennende at "det hadde vi gjort" - ned til "oppsøk hs for råd om ikke dette fungerer" - det har vi også gjort, men hun svarte bare at så lenge hun sovner greit om natta, gjør det ingenting at hun er vanskelig(skriker seg rød og blå når hun skal sovne i senga si). Men dog oppløftende at jeg gjør ting etter boka! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...