Gå til innhold

Ikke ADD likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 12 år fikk diagnosen ADD for snart et år siden. Her er det da dette med konsentrasjonen som langt fra er så god som den burde. Merker det mest i forbindelse med lekser og det at han trenger tilrettelagt opplegg på skolen for å kunne holde følge med de andre i klassen. Har forsåvidt slått meg til ro med at det er dette som feiler ham siden han "oppfyller" mange av de trekk som er vanlig for denne type diagnose. Nå er imidlertid ikke læreren helt enig i at dette er riktig diagnose. Hun mener å ha god erfaring med elever med denne type diagnose, men føler ikke at min sønn har de samme likhetstrekk som er vanlig. Det hun først og fremst begrunner dette med er at han ikke lar seg distrahere i vesentlig grad av det som skjer rundt ham i klasserommet. Noe som visstnok er veldig vanlig for dem som har ADHD. Dette vil igjen si at hans dårlige konsentrasjon bunner mer i at han lar seg forstyrre av sin egne tanker og uro enn av ytre uro. Er det noen som har erfaring med barn med ADD som kan si noe om hva som gir konsentrasjonsvansker. Vil det ha noe for seg å ta en ny runde med BUP slik læreren antyder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en bror på 16 med ADD, han er som sønnen din, han lar seg ikke forstyrre av hva andre driver med, men mer av sine egene tanker.

I skolen når det da er noe som han synes er kjedeligt, blir han da sittendes i sin egen verden og tenker på alt mulig rart untatt det læreren snakker om.

Har også søsken + en datter med ADHD og di blir mer forstyrret av alt som skjer rundt dem, di må få med seg nærmest ALT som skjer.

Skrevet

Takk for svar. Greit å høre hvordan andre om andres situasjon. Ble sånn i tvil om hva jeg skulle gjøre. Har i grunn vært veldig lite negative tilbakemeldinger hele dette skoleåret, så jeg hadde håpet at ting hadde gått seg til og at han fikk den hjelp som trengtes på skolen. Så i grunn ikke fram til nok en runde i BUP-systemet.

Skrevet

Man må huske på at ikke alle med ADHD er like og har like symtomer.Vil nå heller stole på Bup enn en lærer,men er du bekymret ringer du å snakker med dem om hva de sier på skolen.Er PPT inne i bildet?De skal jo se til at han får det han skal på skolen.(ikke god erf,men min går i 2 kl.)

Skrevet

Skal ha møte med skolen og PPT i midten av februar, så jeg tenkte å ta det opp da. Ville bare være litt forberedt før det møtet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...