2 + 1 på vei Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Håper noen kan hjelpe meg med denne! Strikker en sparkebukse fra nøstebarn (1940, rillestrikket sparkebukse i 2 tråds merinoull), og nå skal jeg lage ermhull. Har felt av de første 8 i hver side, og skal strikke bakstykket og forstykkert hver for seg. På bakstykket står det da "fortsett å felle 2,1 m i hver side annenhver pinnen i hver side til ermringning" og tilsvarende på forstykket, men da 2,1,1. Hva betyr dette! På forhånd takk....
UnePune äntligen hemma! Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 På hver pinne?!?! Aner ikke jeg altså, men høres jo logisk ut eller?
Gjest mphs Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Da feller du 2 masker i begynelsen og 2 masker i slutten av pinnen(fra rettsiden) så strikker du en omgang uten felling. På neste omgang feller du 1 maske i begynelsen og 1 maske i slutten av pinnen for så å fortsette videre rett opp så mange cm det står i oppskriften. Det samme gjelder forstykket, men da skal du felle først 2 så 1 så 1 maske i begynelsen og slutten av pinnen annen hver omgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå