Gå til innhold

Dere som har opplevd SA

Anbefalte innlegg

hadde dere noen symptomer i forkant?

Hvordan mistet dere? skjer det når man sitter på do, eller kan det plutselig ligge i trusen?

Er det sann at man merker at det kommmer ut på en måte?

Ikke meningen og stille ubehagelige spørsmål, så skjønner om dere ikke svarer.

Jeg er bare redd for og miste mitt, og lurer på hva jeg kan gjøre for of forhindre det..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7932757-dere-som-har-opplevd-sa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det kommer som en sterk menstrasjon med klumper. som regel med ökende blödning så alt kommer ikke med en gang.jeg kan ikke huske å ha noen symptomer i forkant dessverre. jeg skjöner at du er urolig for at dette ikke skal gå bra, men husk at det er större sjanse for at det gjör det enn at det ikke så pröv å ikke tenke for mye på det så skal du se at det ordner seg. Lykke til med spiren=)

Hei.

jeg hadde en sa i mars i fjor, jeg merket ingenting selve dagen jeg mistet, men jeg hadde blødd mye i noen uker, var på ul hver uke i 5 uker, mister i uke11... men siste uke før jeg mister blødde jeg ikke noe, så jeg hadde begynnt å ser for emg at dette gikk bra.

På søndag den 8.mars, sto jeg opp som vanlig gikk for å tisse, da jeg merket noe varmt og litt hard/myk skli ned skjeden(beklager detaljene), jeg "fanget" det med dopapiret... Da kunne jeg se hele fostret.. navelstrengen, morkaka, og selve fostret... Var ikke et moro syn... jeg blødde ikke noe dagene før eller når jeg mistet, han bare kom ut... Han var nok syk, prøver jeg å trøste meg med...

så tror ikke det er noe som kan forhindre det da... MEN begynner du å blø ta kontakt med lege, å ta det med ro...

pittelille frøet mitt, Lukas, sitter nok på en stjerne å lyser opp kveldene for meg....

lykke til, Anonym, går helt sikkert bra!

klem

Jeg hadde SA i uke 6 i svangerskapet,merket ingenting spesielt før det skjedde. Det startet med litt blødning,og sterke menssmerter i magen og ryggen. Blødde ganske mye etterhvert,og det kom ut litt klumper. Som oftest er det noe galt med fosteret siden kroppen støter det ut.Når en mister så tidlig som jeg(uke 6),sa legen at det var sannsynlig at hjertet til fosteret ikke hadde begynnt å slå når det skulle. Og at fosteret ikke var levedyktig.

Det er ingenting man kan gjøre for å forhindre dette,det er nok kroppens egen måte å orden opp når det er noe galt med fosteret.

Kan henge meg på beskrivelsen til nonstop82 .

Jeg var i 12. uke og trodde nok at alt skulle gå bra. Jeg begynte på natten å blø. Fikk skikkelige smerter. (Ble i etterkant fortalt at det var veer jeg hadde). Til slutt kom fosteret ut. Merket det godt når det skle ut skjeden. Jeg blødde litt hver dag i forrige svangerskap. Måtte bruke truseinnlegg hver dag.

Jeg er nå i 12. uke igjen og denne gangen har jeg ikke blødd noe. Det tar jeg som et godt tegn. Har også vært på ul 2 ganger og sett hjertet slå.

Unner ingen å miste i SA.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...