¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Jeg gir alltid flaske i tillegg til puppen på kvelden.. tror ikke hun blir mett bare av puppen på kvelden.. tenker hele tiden på at jeg må ha pumpet meg sånn at jeg har melk i kjøleskapet som jeg kan gi i tillegg til puppen før leggetid. har ikke lyst til å begynne med mme, redd for at hun bare vil ha det da og at hun skal få magetrøbbel osv..er så fin i magen nå så.. Flere som har det som meg? er det vanlig?
Fødemaskinen Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Jepp. Har det på samme måte. Utrolig stressende egentlig. Men får ikke pumpet meg, så derfor må jeg gi mme. Er ikke sånn hver kveld, kun ca et par kvelder i uka. Tror det er ganske vanlig.
rødhette* Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Nå har ikke jeg merket noe til det enda, er nesten 2 uker siden jeg fødte.. Men jordmor på barsel fortalte oss at det er vanlig at man har mindre melk om kveldene, og at ungene derfor gjerne vil ha mat oftere på kveldene også. Vet ikke om det bare er i begynnelsen eller hele tida, men ut fra hva du sier kan det jo høres ut som det er temmelig vanlig da ja... Du kan ikke bare amme henne oftere på kvelden istedet?
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2007 hun er ganske matklar hver tredje time hele dagen egentlig.. siden det bare er to uker siden du fødte har nok ikke melken stabilisert seg ennå.. til å begynne med hadde jeg sinnsykt mye melk..det bare rant og jeg hadde spreng hele tiden.. men nå over 9 uker etter fødselen har jeg nesten ikke spreng mer og merker godt at puppene er slappere om kvelden
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Gir alltid flaske på kvelden vi. Fra fem og utover vil hun ha mat ca en gang i timen og blir bare mer og mer sutrete og utolmodig så i åttetida får hun en flaske mme. Orker ikke pumpe meg på natta og om dagen spiser hun det som er der føler jeg. Men det fungerer fint for oss. Noen få kvelder har det gått uten flaska,men som regel spiser hun mellom 50 og 150 ml på kvelden.
rødhette* Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Sprenget gav seg heldigvis fort, hadde spreng i bare et par dager (takk gud for det, for det var jo så vondt!). Men har mer enn nok melk nå for tida ja.... derfor jeg er skeptisk til å begynne å pumpe meg nå, fordi jeg vil at mengden skal stabilisere seg først. Vil ikke risikere overproduksjon heller, synes jeg lekker nok som det er...
haater husarbeid Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Da min bikket fire mnd, startet vi med tillegg fordi melka mi ikke var næringsrik nok. Men vi gir tillegg kun på ettermiddag og kveld, han har nok m puppen på dagtid og natta. Nå legger han ihvertfall på seg. Da han var mindre, gjorde jeg det samme som deg; gav utpumpet melk på kvelden. Det fungerte bra for oss.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Ja hadde noen kvelder hvor jeg hadde lite melk. Merket at hun slet litt med å få ut melken, og brystene virket tomme, så da laget vi mme. Dagen etter de 2 første ( av 3 ) kveldene, bæsjet hun 2 ganger hver av dagene ( vi er vant med kanskje en gang i uka ) Så vi fant ut hun skulle få mm til hun kunne vaske seg selv.. hehe..Hvertfall,,, Jeg har nok melk om dagen, men ikke nok til å pumpe meg. Løste dette kvelds problemet med å amme oftere på dagen - da gikk det greit. Har hendt etterpå at vi må gi litt mme tilslutt, men det kommer helt an på når hun legger seg og hvordan hun spiser i løpet av dagen. Har ikke helt faste tider enda... Er veldig lenge siden jeg har hatt brystspreng - nesten så jeg savner det. Og brystene var jo også større da... nå føles de tomme, men jenta spiser og legger på seg som bare det - og er blid og fornøyd, så noe må det jo være der inne:-) Jeg stresser heldigvis ikke med denne ammingen. Gjør så godt jeg kan, men blir det tomt, så blir det tomt. Datteren vår er 5,5mnd nå, så hun har jo fått mm lenge... og har jo ikke gitt meg enda da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå