Gå til innhold

April: Tror kanskje tulla reagerer på ku-melk...

Anbefalte innlegg

Vi har slitt veldig med at Lille-tulla (2 1/2 mnd) skriker veldig på kvelden. I det siste har det egentlig bare blitt værre, og vi prøver alt mulig for at det skal bli en slutt på dette.

Problemet er definitivt vondt i magen, og masse luft, og så var det bare å bli kvitt det da...

Så nå lurte jeg på om noen av dere har vært borti barn som reagerer på at mor drikker melk mens hun ammer. Får de luft av det, eller bare mageknip? Og må man kutte helt ut melkeprodukter, eller hjelper det å bare redusere det veldig? Og hvor fort skal man merke en bedring på babyen etter at man kutter ut melka?

Fortsetter under...

Lillegutt tålte ikke morsmelk i det hele tatt. Jeg prøvde så og si helt melkefri kost, men jeg kunne ikke spise en bit sjokolade engang, så her gikk vi over på soya mme når han var 4 mnd.

Han reagerte med å gulpe enorme mengder, dårlig eller ingen vektoppgang, mye luft ( som luktet forferdelig ) og hard i magen.

Vi begynte på soya mme på en torsdag, mandagen hadde han lagt på seg over 300 g og var blitt en ny unge.

Bare husk at du skal egentlig aldri kutte ut kumelk uten samtykke fra lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...