Duddlidu Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Steike.. det har ikke jeg tenkt på!! Også jeg som har planer om å ha på bunad på dåpen hans om kort stund... Hmmm.. Her vil jeg også gjerne se om du får noe svar. Geez, kan se for meg at det blir litt problematisk ja.
Murmeline Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Har ikke hatt dåp enda, men fikk tak i en bunadskjorte som var skjorte, altså splitt hele veien i stedet for anorakk-prinsipp. Og bunaden min er ganske utringet, og kan bare åpne et par hekter nedover mot magen, så jeg kan faktisk amme i bunaden. Kommer veldig an på hvilken bunad du har:)
Murmeline Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Har ikke hatt dåp enda, men fikk tak i en bunadskjorte som var skjorte, altså splitt hele veien i stedet for anorakk-prinsipp. Og bunaden min er ganske utringet, og kan bare åpne et par hekter nedover mot magen, så jeg kan faktisk amme i bunaden. Kommer veldig an på hvilken bunad du har:)
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Var nok bare å flerre av hele stasen, det.. He, he, skifta til noe mer ammevennlig etter kirka.
IAIA Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Jeg pumpet meg og hadde med flaske. Genialt når poden blir urolig i kirken også.... Kjøp en termobag på babybutikken. Varm opp mm (gjerne litt vel varm, og ha den i termobagen. Melken er varm i opptil 4 timer....
Loli Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Jeg skal ha dåp på søndag og lurer akkurat på det samme... Får vel bare finne meg en krok å dra ned livet å flekke opp skjorta...da blir den sikkert krøllete og fin:)
Møøø Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Min bunad er delt med skjørt og vest, jeg måtte kneppe opp vesten og ta ut lenken som holder vesten sammen. Litt tungvindt, men helt greit. Pass bare på å ha gulpeklut tilgjengelig... Ikke noe særlig med melk nedover bunaden... (liksom ikke bare å stappe den i vaskemaskina...) Og så er kluten en grei beskyttelse så ikke babyen stikker seg på søljer... (Eller få noen andre til å rape babyen mens du kler på deg igjen... Lykke til ;o)
rødhette* Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2007 Får gjøre som Mamma mø eller lære gullet å ta flaske før den tid da... Bare jeg passer bunaden da
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 Jeg hadde bunad på i kirken,og på bilder når vi kom tilbake.Også skiftet jeg til en annen,mer ammevennlig kjole til middagen:)
Herkules Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 og jeg droppet bunad. måtte ha tatt av hele stasen og det er ikke aktuelt i kirken. Falske hadde jeg ikke noe særlig behov for å lære ham for en sånn anledning. Jeg kunne fint ha hatt bunad på i kirkrn siden han bare smilte og sov
rødhette* Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 24. januar 2007 tenkte bare at hvis bunaden passer hadde det vært kjekt å brukt den. Den passer jo fint til den anledningen, så slipper jeg kjøpe inn et antrekk for dåpen..
Natteravnen* Skrevet 24. januar 2007 #13 Skrevet 24. januar 2007 Var egentlig ikkje noke problem, klart det tek litt meir tid..., må liksom kle av seg litt meir enn vanlig, men , syns det gikk fint, hadde egentlig trudd det vart meir styr, men så hadde eg muligheit til å gå på et anna rom å amme på hotellet der vi var.
Tiddelidu Skrevet 24. januar 2007 #14 Skrevet 24. januar 2007 Det gikk helt greit. Snørte løs bunaden og opp med skjorta. Jeg satt ikke akkurat ved middagsbordet å ammet altså! Kjolen halvt på hold og skjorta likeså. Det gikk veldig greit igrunn
Møøø Skrevet 24. januar 2007 #15 Skrevet 24. januar 2007 Sikkert greit med flaske, men da må du jo sikkert pumpe deg da... Hvis ikke risikerer du å lekke på bunaden... Og så er det jo ikke akkurat behagelig med melkespreng da....
missy mamma til jonatan Skrevet 24. januar 2007 #16 Skrevet 24. januar 2007 eg ammet før alt i sammen begynnte. under dåpen og sermonien og det så gav eg han flaske. gikk greit det. går jo ikke så vanvittig mangen timer før man er hjemme igjen. men vi hadde jo en som sov igjennom alt i sammen. var våken i slutten av selskapet men han var no 1 1/2 mnd gammel;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå