Gå til innhold

halsbrann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder på å bli sprø.. orker nesten ikke drikke eller spise noe for da er det jo i gang en liten stund senere..

hva kan jeg drikke som gir mindre halsbrann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det hjelper å drikke melk når jeg har halsbrann. Hadde en periode med mye halsbrann om natten, men det ga seg når jeg begynte å drikke melk før jeg la meg om kvelden.

Skrevet

ja.. har hørt en del sier det.. men nå er det sånn at jeg tåler melk dårlig, så da blir det mageproblemer istedenfor.. og det er ikke kjekt heller..

men nå har jeg altså hatt så mye halsbrann de siste dagene at jeg nesten ikke orker tanken på å drikke eller spise.. og jeg er så tørst!

så hva er da best å drikke på for å prøve å unngå mest mulig halsbrann?

Skrevet

Halsbrann her og. Hjelper med mjelk på kvelden, og så berre MÅ eg ha ein pakke med "Love hearts " når eg kjem frå jobb i 4. 5 tida. Ikkje akkurat sunt men det hjelper jaffal.

Skrevet

Har også hjelpt litt om eg drikk 1-2 glas med vatn etter kvart måltid. Halsbrannen vert ikkje vekke men det vert mindre av det for meg.

Skrevet

prøvde love hearts jeg også.. og det er sant, de hjelper faktisk. Men etter noen dager var det liksom ikke samme virkning..

HI

Skrevet

Vann - noen småslurker innimellom?

Eple?

Knekkebrød? - med Norvegia, litt smør under evt?? (ligg unna paprika...)

Skrevet

takk for svar.. :)

tar gjerne imot flere forslag hvis noen har..

HI

Skrevet

Jeg sliter også med halsbrann.. helt sinnsykt. Liker ikke vanlig melk, så jeg drikker litago jorbær melk før jeg legger meg. DEt hjelper også med vanilje saus. Ikke det at det er så sunt men.. hehe!!! Ikke spis eple, kiwi, paprika, druer eller sterk mat. Lykke til... hehe

klem

Skrevet

Halsbrann er ikke noe særlig, men finnes heldigvis gode råd som kan hjelpe på den enkelte.. :)

I henhold til drikke; drikk gjerne melk før du skal legge deg, unngå juice og slike "sure" drikker som vil kunne bidra til ytterligere halsbrann og sure oppstøt. Drikk små slurker, unnå for sterk mat, da dette også vil kunne bidra til det.

Et annet råd er å ikke ligge flatt, men bygge opp med puter o.l.

Dersom alle andre råd er forsøkt, er Novaluzid, som kan kjøpes reseptfritt på apoteket, absolutt til å anbefale. Medikamenter som dette vil ikke påvike barnet i noen forstand, men kun virke lokalt hvor problemet er.

Håper det bedrer seg. :)

Skrevet

Prøv agurk,d skal være syrenøytraliserende.Jeg tygger sjøl Link om kvelden før jeg legger meg..Drikke,hm,hva m lunkent vann,ikke godt men..

Skrevet

Hei...

Jeg har hørt at melk skal hjelpe, men kan ikke si at det hjalp meg noe videre.

Selv kjøpte jeg "Magepastiller" på helsekosten- jeg synes de tar knekken på ubehaget. MEN fytti de er ekle- det kjennes ut som jeg smatter på talkum med peppermyntesmak....*ler*

Jo, og mandler. Det hjelper av en eller annen grunn... Don`t ask me why...

Skrevet

Skjønner veldig godt hva du mener. Jeg blir nesten sprø av dette om dagen og går rundt og er smågrinete. Det er forferdelig vondt. Samme hva jeg spiser eller drikker så er det der. Har prøvd det meste. Det eneste som hjelper på meg er flytende Gaviscon. Den hjelper med en gang og kan tas ofte ved behov. Smaker ikke godt, men hjelper ihvertfall i motsetning til mye annet som er vondt, ikke hjelper og blir kostbart i lengden.

Lykke til.

Skrevet

Unnskyld men er halsbrann det samme som sure oppstøt? Det har jeg, ikke så veldig artig.

Skrevet

MANDLER!

Du må bare prøve mandler!

Jeg er blitt avhengig, og er kvitt halsbrannen! Men de gangene jeg går tom -skrekk og gru!

Skrevet

Jeg er også mye plaget. Noen netter er det nesten umulig å få søvn. Gaviscone tyggetabeletter mot halsbrann hjelper for det meste, men må ta de ofte innimellom. Har også prøvd Lovehearts, og det hjalp. Men jeg synes at de er så altfor gode, spiser jo hele pakken på en gang...Ellers sover jeg også med tre puter under hodet..når det har vært ekstra ille har jeg vært nødt til å "sitte-sove"... Jeg tåler heller ikke melk. Det eneste drikke som kan hjelpe meg er vann, men det er kortvarig virkning..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...