Gå til innhold

Flaskebarn på 4 mnd; hvor mye pr måltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa fikk pumpemelk av pappaen i kveld + mme, og det var så mye.. Men snuppa ble mett og fornøyd, og sovnet kl 20!! (nesten rekord her i huset..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir Nan 2. 160 ml vann og drøyt 5 skjeer pulver på dagtid og 180ml og 6 skjeer pulver som siste måltid før legging. Han var 4 mnd i går

Skrevet

ok, da er hun ikke såååå ille glupsk likevel da:) Jeg ammer resten av døgnet, så har ikke peiling på hvor mye et vanlig og mettende måltid for henne er. Takk:)

Skrevet

Muggelaila:p

Neida... Her er det litt annerledes på grøtdager; da går det 70 ml melk til grøt (nan) samt ca 220 ml mm 2 timer etterpå før hun legger seg...

Hun spiser ikke noe særlig mer selv om hun ikke får grøt...

Skrevet

Haha... Ikke akkurat.. Tynne slaskepupper tenker jeg vi sier..

Forsto jeg det slik at du gir grøt basert på 70ml til kvelds, og så etterpå-kvelds med 220ml? Det var mye ja:)

Snuppa fikk 150ml pumpemelk (stolt..) + 50ml mme rett etterpå, ville ha mer nemlig...Jeg trodde ikke mine egne ører da jeg kom hjem fra svømming...

Vært hos hs i dag og fått kjeft pga flaska skjønner du, så lovte å vurdere grøt hvertfall...

Skrevet

Grøten gies mellom 16 og 17 og puppen mellom 18 og 1830:)

I grøten blander jeg forøvrig eple/bananmos også, men det skal sies at hun ikke spiser opp alt asså! Hun spiser litt over halvparten etter jeg begynte å blande mosen oppi...

Jeg har helt rått mye melk da, jeg pumpa 450 ml av den ene og 500!!!! av den andre når jeg hadde gått 8 timer uten å amme sist! (kanskje jeg som er muggelaila da?!)

Flink snuppa spiste masse jo!

Anbefaler forøvrig å blande i litt frukt i grøten, da er den visst myyyyye bedre! Hehe... Og Hipp har epledrikk fra 4 mnd dersom hun ikke vil ha en skvett vann etterpå (Embla blir kjempetørst av grøten, risgrøt...)

Hvorfor har du fått kjeft for flaska?

Skrevet

Her går det med mellom 150-180 til hvert måltid. Gir også litt maisgrøt. Rådet med frukt i grøten funket her også. Har blandet både banan og aprikos i den og da svelget hun faktisk istedet for å spytte den ut! :-)

Skrevet

oj,tydelig at min lille gutt spiser mye.her går det mellom 200 og 230 ml til hvert måltid.han er 9 uker..;)han spiser vel mer enn han egentlig "kan" i følge vekta si.men gutten må jo bli mett da..

Skrevet

De spiser gjerne mer når de er så små milla:)

Jeg er ihvertfall ikke muggelaila. hihi. 120 på et døgn...

Du har iallefall dreisen på ammingen! Har ikke sett mer dreven ammer, jeg:)

Hun kan gjerne spise 220-230 til kvelds, men som du vet endelig mamma har jeg jo gulpebabyen så hun får maks 160-180 på dagen... Gulper ikke så mye når hun legger seg rett etterpå. Sover godt selv om hun spiser 150 og. Hun får det hun vil ha!

Skrevet

halla =)

flaske her da.

han drakk alt for mye før.men nå har vi bytta til collett,og drikker aldri opp lenger.så alt fra 150-180ml.å gulper minimalt også nå =)

Skrevet

tillab:)

Oi, det var melkeproduksjonen sin ja.. mine mini-pupper har ikke halvparten av denlagriongskapasiteten en gang..

fikk kjeft for flaska, pga at snuppa får LITT mme (kanskje 10%), men hs har bestemt seg for at snuppa nærmest er som flskebarn å regne. der er jeg veldig uenig. derfor begynte hun å mase om grøt, mens jeg fortalte tålmodig(?) tilbake om hele familiens sensitive mager........ jeg vil jo bare vente et par uker, samt ta det sakte. uff..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...