Mammaen til Emma Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Jeg trenger gode råd. Jeg har termin med nr to i april og det bli 20 mnd mellom dem, vurderer å kjøpe Phil & Teds søskenvogn. Noen som kan svare på følgende?: - Hvor får man kjøpt den billigst?? Pris m utstyr til to? - Er det plass til en lammeskinnspose og/eller softbag i baby-delen av vogna? -Når kun babyen er i vogna, hvor ligger den da, i baby-setet og med det store setet tomt? -Kan hovedsetet rettes helt ut til sovestilling der bena også får støtte? TAKK!
Nordlys 06 og 07 Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Lurer på dette jeg og siden mange anbefaler denne vogna når man har to tette. Kan man kjøpe vogna billigere i et annet land og bestille den over internett??
pooh-75 Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Hei. Vi har kjøpt denne vogna nå på Barnas Hus til 4500 for hele pakka med vogn, søskensete, cocoon og dobbelt regntrekk. De har salg nå. Vi har 2 år mellom podene og det fungerer veldig bra. Når den største er med så sitter han forran i søskensetet, med det store setet ligger flatt og babyen ligger det. Når 2-åringen ikke er med er det bare å klikke av søskensetet og den lille ligger fortsatt flatt i det store setet. Vi har cocoon/softbagen som hører til som vi bruker noe med lammeskinn og dyne, men nå som det har vært kaldt har jeg brukt voksiposen til babyen. Så det burde vel ikke være problem å få plass til lammeskinns-pose........ Bare husk at søskensetet ikke kan legges ned, sånn at det er bare babyen som kan ligge flatt. Største barnet må sitte og sove. Det går greit for oss for den største sover ikk epå dagen i helgene, kan være han dupper når vi er ute, men da sitter han godt tilbakelent i søskensetet. På ukedagene er ha jo i barnehagen, og da har han egen sovevogn:-) Ble litt langt, men..........
Da HarViTreUnger Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Jeg har også 20 mnd imellom mine og jeg hadde denne vognen fra veslemann var cirka 3 mnd. Vi hadde også regntrekk, reiseveske, søskensete og cocoon med. (Kjøpte denne i utlandet og den var ikke billigere der). Jeg er veldig fornøyd med vognen. Min eldste sover helt greit i søskensetet og det har hun gjort hele iden. Hun sitter nå bak mens lillebror sitter i hoveddelen av vognen. Vi er veldig godt fornøyd med vognen og lillebror hadde god plass frem til han var 5-6 mnd. Cocoonen er som en blanding av en softbag og en pose med igjensnøring rundt hodet. Oppi der kan du ha et skinn som er klippet til å passe i vogn og en dyne. Det skal det være god plass til frem til 4-5 mnd alderen.
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Hei Jeg har også kjøpt denne skal skal ta denne i bruk om 2 mnd. Jeg ville anbefalt og ikke kjøpt mykbagen som hører til og heller kjøpe en annen som er lengre i målene. Mykbagen som hører til er utrolig liten, tror det er ca 60 cm lang. Så vi kjøpen en annen som passer, det er mange som passer har vi funnet ut. Husk og spør om å få med et sotet trekk til åpningen bak hvor babyen kan taes ut mens den største sitter øvert, det skal hjelpe mot sol. Ellers følger det med kun et som er klart og da blir det lysere for babyen når den skal sove. Jeg sendte mail til importøren rundt dette etter tips fra barnimagenforum og det skal jeg få i slutten av uken. Det jeg tenker er positivt med denne vognen er når jenta mi er avlervert i barnehagen så setter jeg igjen søsken sete der så vips har jeg vogn for en når jeg skal videre og farte. Sovevogn til eldste lar jeg stå i barnehagen. Lykke til.
Mammaen til Emma Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2007 Takk for masse gode svar! En skriver at minstemann har god plass til 5-6 mnd gammel. Men hva gjør man etter det?? Kan minstemann alternere mellom å sitte og ligge på noen måte i vognen når han blir eldre??
mammmamia ** Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Da setter du søskensetet under bak..! Men babyen kan nok ligge under søskensetet oppå en god stund, men når han/hun vil sette seg opp må du flytte søskensetet ned... :-) Da er det vel sånn at den letteste ungen skal sitte underst, mener jeg å huske..?
Bjørg73 Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Stemmer det. Har brukt vogna i snart et år nå og er meget fornøyd. 20 mnd mellom mine. Da minsten kom lå han godt gjemt i sin bag under eldstemann. Nå sitter han bak og nyter utsikten på sidene. Den eldste krever mer utsikt og frihet til og forlate vogna for å ta egne turer. Minstemann kan ikke gå enda. Kan virke litt trang akkurat når en skal feste minstemann bak. Men fordelene overgår ulempene. Kommer lett rundt i butikker og i terreng. Tar liten plass i bil. Kan raskt skifte fra søsken- til enkelvogn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå