Gå til innhold

November: Tråden ¤


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Kab: Nå har jeg vært inne på albumet ditt, hi hi. Så nydelig Jenny er :-)

 

Har også lagt ut bilder av Maja og Sunniva, var jo halvannet år siden jeg hadde lagt inn sist, jo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Titt titt her er jeg :0)

Oppdaget plutselig at jeg ble ropt på..Har ligget syk jeg hele denne uken og det passet dårlig siden vi skal ha dåp på søndag..

Håper dere ikke har lagt ned tråden nå da :0)

Når jeg endelig fant den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt ned tråden nei, idefix:)

 

Kjedelig å være syk da.. ikke lenge siden jeg hadde influensa..paser dårlig å være syk når man har små barn ass..

 

I natt har jeg vel sovet til sammen 2 og en halv time kanskje.. Jenny har vært så urolig og begynt å bråke bare en halvtime til en time etter at hun har fått mat.. er dritsliten... ikke noe god natt for a mor nei.. og jeg som skal ut i kveld med jenter jeg ble kjent med gjennom Bim da.. Kommer jo til å sovne ved middagen...

 

Nå sover hun litt da, men så er det vel mat om en 20 min, og da er det ingen vits for meg å legge meg...

 

Skal ut en tur etterpå for å se om jeg finner meg noen nye klær. Fikk gavekort til jul, så da har vi litt å shoppe for:) Håper det ikke blir for deprimerende å handle klær.. magen er en dvask bolledeig ennå, så det er jo ikke alt som ser like fint ut da.. også er jeg så fæl på håret..ikke vært hos frisøren på evigheter..skal en tur til neste uke, men skulle jo gjerne vært der nå før jeg skal ut i kveld..men det er bare å glemme...uff, nå ble det visst mye klaging igjen..men jeg føler på meg at dette blir en slitsom dag.. håper natten som kommer blir bedre da:)

 

SuMa: Kikket på jentene dine også.. utrolig søte ja:):) Har planer om å legge ut flere bilder etterhvert,men må hente bildene fra en annen datamaskin og sånn først..og sånt tar jo tid vøtt:)

 

Idefix: Lykke til med dåpen i morgen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :0)

Da er vi ferdige med dåpen :0) Det gikk kjempe fint,men vi presterte en flau ting komme 5 minutter forseint til kirka :0( Presten stod i gangen og trippa og venta på oss..Vi skulle gå i prossesjon frem.Flirer nå da,men på søndagen var det fælt.

Jeg også har gavekort liggende,men skal vente med å bruke de til det kommer sommer tøy i butikkene.Har planer om å få slanket meg endel.Har ca 20 kg over vekt og etter å ha sett meg selv på video har jeg fått ett spark i baken.Pluss at jeg gikk ned 4,5 kg som selvsagt nesten er på igjen etter all den salte maten i helga.Hadde koldtbord.

Skal ned i vekt !!!

Har funne frem babylekene til Marius nå,han er så sur om dagene,gnager hysterisk så det spørs om han er lik sin eldste bror og får tenner snart.Eldstemann var 4 mnd da han fikk første tanna...

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er godt at jeg ikke er alene om å ha noen kilo for mye:) hehe... Jobber virkelig med å få de av, men det er ikke så lett

 

Idefix: så fint at dåpen gikk bra.. jeg skal ha dåp selv om to uker. kjenner jeg gruer meg. ikke ha jeg klær som passer og ikke er det alle gjestene som helt passer heller, hihi.. litt skillsmisse og sånn..

 

Ammetåke tror jeg jeg må skryte på meg nå, skulle skrive litt til flere her, men jeg husker jo ikke noe, hipp hurra.....

 

håper dere har det bra<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da noen kilo for mye denne damen også:) har bare 2 kg igjen så er jeg der jeg var før svangerskapet, men det er jo egentlig ikke målet i seg selv da.. Burde vel egentlig gått ned noen kilo til ja.. men mest av alt burde centimeterne rundt mage, rumpe og lår krympa litt...

 

I natt var andre natten på rad hvor Jenny sov uten å kave og rote og bråke sånn... puppet bare en gang begge nettene også.. håper virkelig det varer med soving uten bråking.. det er greit om hun må ha mat 2-3 ganger om natten, bare hun sovner etterpå, og sover rolig.. det skal jeg klare..:) *håpehåpehåpehåpe*

 

I dag kommer oldeforeldrene til jenny på besøk. Som et ledd i denne her centimeterkrympingen så er vi blitt sunnere her i huset. Vi har ikke noe søtt og godt i hus annet enn i helgen. Så stakars gjestene..Det de vil få til kaffen er nøtter, oppskjært ananas og honningmelom:):) Blir litt rart å ikke by på noe kaker til kaffen liksom..spes til den eldre generasjon som sikkert ser på det som noe man MÅ ha liksom... Får se hvordan det mottaes..hihi:)

 

Ellers gikk det fint å være ute i helgen.. var ikke lenge ute da, men var ute fra 20.30-00.15 Vesla hadde sovnet rett etter at jeg hadde gitt henne pupp og våknet ikke for å få mat en eneste gang mens jeg var borte.. 01.30 våknet hun og skulle ha mat..hehe:)

 

Har nå sendt inn søknad om bghplass her i kommunen.. søknadsfrist her er 15 februar.. Har ønsket plass fra 2 januar 2008. Håper virkelig vi får plass. Det åpner en ny bhg her i nabolaget i august, så håper vi får plass der..eller i en av de andre vi har søkt på som lgger i området...

 

Når må jeg begynne å søke og lete etter jobber om jeg skal være ute i jobb igjen i november da? Noen flere her som må søke ny jobb etter perm?

 

Nei, nå får jeg gåo g kutte opp litt frukt og så må jeg vel kle på meg før Jenny våkner og skal ha mat og ny bleie vel:)

 

Snakkes jenter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jenter! Snart helg, hurra :-)

 

Jeg har også noen (les: 7) kilo igjen, var egentlig 10 men influensa er jo bra på noen måter, da. Sliter fortsatt med matlysten, alt vokser i munnen min, æsj. Jeg har begynt på trening igjen, men mista jo ei uke nå pga influensa. Målet er 3 ganger i uka, en med kondis og to med pilates - så får vi se om det funker i praksis.

 

Vi har nesten ikke hatt kolikk siden lørdag (bank i bordet), nå er det kun litt på formiddagen. Derfor skal vi nå prøve å legge snuppa vår tidligere på kveldene, får og endelig begynne å få gode leggerutiner. Det er ikke så lett, når "rutinen" har vært å bli båret rundt fra 20-23. Hun har alltid pleid å være stuptrøtt fra rundt 21, men nå som kolikken er borte (håper vi da) så er hun lysvåken i de tider, hm... Har lagt henne nå, men hun sover ikke ennå. Sutter så høyt på hånda si, høres nesten ut som at hun prøver å få sympati, he he. Noen som har tips for hvordan vi skal få henne trøtt tidligere? Hun sover så og si ikke på dagtid, en 20-30 minutters dupp innimellom er max. Ufattelig at hun klarer seg med så lite søvn egentlig. Vi står jo opp rundt 09, men 23 - 09 er jo ikke nok søvn for en sånn liten tass, vel?

 

Kab: leste lenger opp at dere går til fysio. Var dette noe dere merket selv, eller var det de på helsestasjonen som kommenterte det? Gruer meg litt for tremånederskontroll i neste uke, er så redd for å få pes for hodeform eller noe annet... Hun liker ikke å ligge på magen, men er veldig sterk i nakken pga at vi har båret henne i utallige timer hengende over armen vår.

 

Jeg er også på jobbjakt, Kab, sendte faktisk inn en søknad her om dagen. Det er på en jobb som ped.psyk.rådgiver i PPT, og jeg vet at de vil ha meg egentlig - bare synd de trenger noen NÅ. Spørs om de vil ha meg nok til å ville vente til høsten...

 

Nei, nå hyler hun der inne, aarrrrgghhh. Vi snakkes!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuMa: Jeg merket at hun hadde en favorittside og nevnte det for Hs. Hun tøyde litt og fant ut at det strammet litt når hun tøyde til venstre. Derfor ble vi henvist til fysio. Usj, det var ikke noe hyggelig altså... Jenny gråt så fælt og var fryktelig lei seg etterpå.. Har fått øvelser vi skal gjøre også skal vi tilbake 1. mars for å bli sjekket.. føler nesten at det er mer jeg som blir sjekket vøtt.. uff, vi må være flinke til å gjøre øvelsene.. jeg synes ikke det var så ille jeg da..for hun kan jo snu hodet til venstre, men sliter litt med den siste biten helt over liksom. Fysio var så alvorlig så jeg følte at vi gjorde alt galt jeg.. spurte litt om det med at Jenny ikke vil ligge noe særlig, hun vil helst stå eller sitte i fanget vårt. Da sa fysio at de skal ikke stå eller sitte unødig før etter at de har krabbet en stund!! Hva?!?! Skal hun liksom ligge på gulvet å hyle til hun er..tja, hvor gamle er de egentlig når de krabber?! Nei, bevaremegvel, for et hysteri! Ja, det tillater jeg meg å kalle det.. Alt er liksom så farlig og man skal jo ikke gjøre noenting med disse små jo.. Rart det finnes friske babyer i det heletatt synes nå jeg da... Det er vel og bra med det moderne informasjonssamfunnet altså, men et sted går grensen! Usj, kjenner jeg blir litt varm i trøya her.. all sånn propaganda om alt som er farlig og ting du ikke skal gjøre, gjør jo at man føler seg mislykket som mor og omsorgsperson jo! Nei, jeg sverger til sunn fornuft og at man varierer på stillingene til de små jeg.. Er vel helt naturlig at babyer vil opp og sitte og stå for å oppleve verden vel? Virker helt unaturlig for meg at ungen skal ligge på gulvet i mange måneder... JA, der fikk dere høre hva jeg mener om den saken..hehe:)

 

Så bra da SuMa, ser ut som om kolikken begynner å gi seg:) jippi!

 

Lurer på når vi skal klare å legge ungen før 22.30 jeg.. hun sover stort sett mellom 17.30 og 20.00 så da får jeg jo ikke lagt henne klokken 21 liksom.. da er hun ikke klar for sengen før nærmere 22.30

Så Jenny sover ikke noe mer enn Maja. Sover fra 22.30 til mellom 8 og 10. Får mat alt fra 1-4 ganger mellom 22.30 og 10.00

 

I dag skal jeg planlegge middag og innkjøp av mat for neste uke.. Æsj, er så kjedelig å planlegge middag..blir liksom så mye av det samme.. er litt middagslei.. Blir deilig til sommeren..mmm grillmat..nam:)

Skal forresten 2 uker til Sør-Frankrike til sommeren.. Leier et hus sammen med mamma og pappa:) Hva må man ha med seg når man reiser utenlands da? til Jenny tenker jeg på.. Jenny er da ca 7 mnd. Må vi ha med grøt, middagsglass, bleier osv?

 

Morsdag på søndag jo! Får se om sambo husker det da..han spurte meg her for en stund siden om hva jeg ønsket meg til morsdagen.. svarte bare at man ønsker seg ikke noe til morsdagen.. det er vel opp til far og barn å pønske ut.. Jeg forventer ikke noe stort ass.. koselig med blomster eller noe.. Hva med dere?

 

Hvordan har barna deres reagert på 3mnd vaksinene? Håper ikke snupp får feber og sånn.. skal dit 20/2.

 

Skal til frisøren i dag,og jeg skal ha full pakke med klipp og foliestriper:) Trenger det virkelig.. Har ikke klippet meg siden enge før Jenny ble født.. ser ut som et takras på hodet..

 

Ha en fin dag jenter, og en fin helg for de som ikke kikker innom i løpet av helgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trasig med sånne fysiobehandlinger... Men de små de glemmer fort. Tror også på sunn fornuft, jeg, og mener det er mye hysteri ute og går. Har også opplevd en del dritt fra "babyovermakta", men ikke så mye som de andre på barselgruppa gjorde. Mannen min er jo lege, og det virket som at HS ikke turte si så mye til oss.Hun fikk imidlertid to av de andre mammaene til å bryte ut i gråt på sånne barseltreff, og sendte blant annet en baby til spesialist pga flatt hode. Spesialisten sendte bare skriv tilbake etter undersøkelsen og sa at hodet var helt normalt og ikke særlig flatt, tenk! Stakkars den mammaen, hun var helt fortvilet og engstet seg i ukesvis pga den teite dustehelsesøsteren, hrmf. Jeg fikk pes fordi jeg ga grøt ved 4 mndsalder, fordi Sunniva spiste nesten hver annen time døgnet igjennom - og jeg holdt på å bli psykotisk av søvnmangel. Da vi fortalte om grøten sa hun "Ja, jeg har ikke gitt min tillatelse til å gi grøt!". "Så fint at vi ikke trenger den for å oppdra datteren vår, da" svarte mannen min - og etter det holdt hun kjeft!

Skjønner ikke hva fysio mente med den ståingen, når de vil stå og hoppe på fanget betyr det jo at de er klare for det, ikke sant? Sunniva gjorde også det, og var tidlig med både krabbing, ståing og gåing. Kunne ikke tvi\unget henne ned mot betaling, hun var ustoppelig. Maja er LAT, hi hi, og vil IKKE stå. Hun vil helst ligge på mammas fang og få mat, hun!

 

Så deilig med Frankriketur, da - heldiggriser! Vi prøver febrilsk å få bestilt en eller anna ferie, men pga kolikken har vi aldri fått en kveldsstund alene ennå. Har hørt at det er kjempelett å få tak i babymat, melk, bleier m.m. over hele Europa, men er kanskje greit å ta med det man MÅ ha. Grøtpakker tar jo ikke så stor plass om man tar bort eska, heller ikke MME-pulver. Bleier har jo varierende kvalitet rundt omkring, men sjekk det opp - kan jo være penger å spare. Blir nok litt av et "flyttelass" når dere reiser, hi hi, traff ei venninne med to små på tur til syden og det så seriøst ut som at de skulle flytte dit. Skal dere kjøre nedover?

 

Jeg har ønsket meg den nye Mamma-boka til Anne Lindmo i morsdagsgave, kanskje den er noe for deg? De sier den er kjempebra, og at den senker presset om å være den "perfekte" mor. Koselig med morsdag, bare synd at jeg hvert år etter at jeg selv fikk barn har "glemt" å sende noe til min egen mamma - kom på det nå. Får skrive henne en lang mail og legge ved noen bilder av barnebarna, tenker jeg....

 

Sunniva reagerte perfekt på 3-mndsvaksina, hun sov et døgn i strekk :-) Husker jeg sov jeg og, og fikk virkelig henta meg inn litt. Men det var fælt når de stakk henne, husker Sunniva storsmilte til legen og var sååååå blid og glad - og så ufattelig lei seg etterpå... Følte meg som en forræder :-(

 

Jeg har for øvrig gjort to nyttige ting i dag; var hos frisøren for første gang på mange måneder - men ble bare så misfornøyd. Hadde fått så langt hår, tykkere enn ever - og så klippet hun meg altfor mye. Ser ut som en fjortis, uhu. Tok sikkert 20 cm av lengda, mens jeg ba om 3 cm. Det andre jeg har gjort i dag er å få satt inn spiral. Det var ikke så vondt som jeg fryktet, og over på 2 minutter. Var på gyn.pol, siden legen min ikke vil gjøre sånt selv. Nå har jeg fått en blødning, men gynekologen min mente at det kom til å gå fort over siden jeg ennå ikke har fått min vanlige mens tilbake. Og så sa hun at jeg trolig ikke kommer til å blø noe når jeg har mensen, og DET var gode nyheter!

 

Nei nå skal jeg ta meg av barna mine, før jeg skal ut på middag med jentene. Og i morra er det jentefest, hurra. Dette er virkelig MIN helg, hurra!!!!

 

Ha en fin helg, jenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, er så sliten av å¨ikke sove! Tror det er det jeg ønsker meg mest av alt om dagen. ønsker meg en hel natt søvn, helt uavbrutt! Akk, må nok se meg lenge om etter det ja...

 

Prøvde å gi Jenny mme, men det nektet hun å spise.. hmm... har det noe å si hvilket merke det er tro? Burde jeg prøve ut andre enn NAN for å se om hun heller vil ta det? Eller skal jeg prøvde flere ganger med NAN? Luktet helt forferdelig av NAN synes jeg.. var nesten så jeg brakk meg da jeg tok et realt magedrag av flasken...ugh og usj!

 

Du SuMa.. Hvordan funker det der med spiral egentlig? Da har man blødning ved mensen ikke sant, eller vent, du skrev at du ikke skulle blø ved mensen?! og hvor lenge kan du ha den spiralen før den må byttes, og hvor mye kødder den med kroppen egentlig? er så skeptisk til all prevansjon som manipulerer kroppen jeg ass. jeg ønsker meg fere barn og vil ikke at prev skal ødelegge for oss.. Vet om mange som har slitt med syklusene og med å bli gravide pga p-plaster og p-sprøyte blant annet. men hva med spiral ol.? Fikk jo cerazette av legen, men ikke begynt med det ennå. Har hørt så mange får bivirkninger av de, som blødninger i hytt og gevær i hele syklusen, kvalme og humørsvingninger mm. Har ikke mye lyst til det ass. Har dårlig erfaring med p-piller fra før, la på meg masse og var mye kvalm og dårlig sexlyst.. det som var bra var at min eller litt uregelmessige mens kom til samme dag hver måned.. Men nei, blir nok ikke noe piller her før vi eventuelt har fått et barn til tror jeg.. Anbefal meg noe prev da?(hehe, for en snål ting å spørre om)

 

Og SuMa, hvordan var helgen din da? Ble det fest med mye moro?

 

Forresten..hvordan reagerer mannen deres om dere spør om å få slippe å være med til svigers? Min mann skal til moren sin i dag da vi ikke var der på morsdagen. jeg spurte om ikke han og Jenny kunne dra alene da jeg kunne få litt tid for meg selv og kanskje også shine litt i huset.. Sambo synes det var dumt jeg ikke villle være med. Vi så dem jo forrige helg i et brusdagsselskap... er vel ikke så viktig om jeg blir med vel? Tror ikke jeg blir så savnet vel..viktigste er vel at Jenny er med tenker jeg..

 

Ellers er det vinterferie til uken, så da skal mannen være hjemme:) deilig, skal virkelig utnytte det og sove mer...

 

Gosh, nå har snupp sover i halvannen time...tiden går fort altså... våkner vel snart og skal ha mat tenker jeg..nærmer seg 3 timer nå ja.. ja der gråter hun.. snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Hadde nesten glemt denne tråden jeg..

 

Du SuMa, hvordan går det da?!?!? Håper alt står bra til med dere og jentene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...