Gå til innhold

November: Tråden ¤


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Hei.. da er det bare å begynne å skrive.. jeg skal se lost nå..hade på badet:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, denne kan jeg jo ikke holde meg unna...........................................

jeg skal sladre til trådjentene jeg altså;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar, jeg!

 

Bra med dere i dag? Vi har 4 års bryllupsdag i dag, hurra! Fikk tur til Hankø spahotell av mannen min, han er så søt, smelt......Tar med ei venninne, må tenke litt på hvem jeg unner en gratis hotelltur, hi hi.

 

Er dere gifte eller samboere eller single?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samboer ja..

 

Hehe,1D, tenkte meg det at du måtte sladre til trådjentene;)

 

Vært ute og besøkt ei bim/dib venninne i dag.. jenny var våken nesten hele tiden mens Christine bare sov. Det er 1 mnd i mellom de da..

 

Grattis med bryllupsdagen Sunniva og Majamamma. Må finne på et kallenavn til deg.. er så langt å skrive hele nicket liksom.. Hva med en konkurranse her inne på tråden? Om å gjøre å finne på et kallenavn til de med lange nick.. Jeg foreslår SuMa på deg Sunniva- og Majamamma..

 

Må stikke, jenny skal ha mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kab: SuMa var jo kjempelurt, adopterer den!

 

adelia: bare hiv deg på, vi bare skravler :-)

 

Kab: Sunniva var også kjempemye våken på dagtid, litt slitsomt men moro også - siden våkne unger ofte er raskere med utviklingen. Nysgjerrig som få, ville IKKE bare ligge i vogna t.o.m. når hun bare var 2-3 mnd. Slektes på den supersosiale mammen, hi hi. Har du og gubben planer om å gifte dere, eller er dere fornøyde med samboerskapet?

 

Hilsen SuMa (som kan assosieres med Sumomamma, siden jeg fortsatt har maaaange kilo igjen til matchvekt, hi hi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SuMa: Jeg siktet ikke til vekta da jeg fant på kallenavnet assa!

Har ingen planer om å gifte oss.. hakke blitt spurt jeg.. litt gammeldags, ønsker å bli fridd til jeg.. håper vi vil gifte oss en dag:)

 

adelia: er bare å skravle med oss:) SuMa og jeg hadde en skravletråd på Bim og fortesetter den her, men alle som vil er velkomne til å delta. Jo fler , jo bedre, ikke sant?! :):)

 

Ja, Jenny er ikke baby lenger hun..har nesten ikke vært det. Vil bare stå eller sitte, ikke snakk om å ligge på armen i våken tilstand å kose nei.. den frøkna skal opp og frem her i verden for å oppleve ting..hehe:) hun er så rar og ser tydelig stolt ut da hun reiser seg ved at vi kun holder henne i hendene. Reiser seg opp i strak stående stilling.. står jo seff og svaier litt, men hodet er høyt hevet og munnen vid åpen i konsentrasjon..hihi...er så søt atte:)

 

Nå er det mat igjen..:) så er det natta på frøkna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på tråden jeg også:-)

 

I dag har jeg vært å gått tur med noen bim/dib jenter, koselig. Også har jeg vært på helsestasjonen på barseltreff.

I morra er storebror Tobias hjemme fra barnehagen, så lurer litt på hva vi skal finne på. Hvis det ikke er for kaldt, blir vi kanskje å mate ender, det elsker Tobias. Skulle egentlig vært på bading med Tobias & Emilie, men pappan jobber, så blir det ikke noe av det i morra. Fredag er vår faste svømmedag skjønner dere:-) Emilie har vært i basseng to ganger, og hun storkoser seg:-)

 

Nå ligger min kjære i godstolen og sover søtt, blir vel senga på oss snart tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

SuMa: grattis med bryllupsdagen:) En sånn gave kunne jeg tenkt meg også

 

Takk for at jeg får bli med da....:)

 

Kanskje jeg skal si litt om meg selv da: Er en bergenser på 27 år, samboer med to barn. Martine er 4 år og Lillemann ble født 18 november. Når jeg ikke i permisjon jobber jeg med f & g i en coop butikk. Jeg trives med jobben men ikke med lønnen, hehe. På fritiden jobber jeg med å bli sunn, er ikke bare bare. Men jeg prøver tappert.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen biajja:) koselig med spasertur med vognen da:) Selv skal jeg på hs på barseltreff til tirsdag.. blir spennende å se hva slags folk som kryper fram der:) Så moro med svømming.. jeg føler jenny er litt liten enda jeg.. vet ikke når de fleste beynner med svømming jeg? men tenker det er greit å vente til det blir litt varmere i lufta kanskje... ikke vet jeg..

 

Tja, hva skal jeg fortelle om meg selv...?

Jeg er 26, men blir 27 i sluttene av dette året, er utdannet sosionom og har pedagogikk i tillegg, jobbet med psykisk utviklingshemmede, men etter perm er jeg uten jobb, så det blir spennende å se hva jeg havner på da.. håper jeg får en jobb som er spennende..ønsker noe annet enn psykisk utviklingshemmede.., har samboer som blir 31 i slutten av dette året, har bare et barn og det er jo da vakre Jenny om ble født 21/11:) Vi bor i Rælingen 10 min nord for oslo, kjører en toyota corolla stv, 2005 modell med skiboks på taket(hehe) sort bil og skiboks:)

 

tja.. i dag er det fredag og jeg gleder meg til fredagskosen.. vi lager oss alltid noe godt på fredager og lørdager(om vi er hjemme da). Også er det jo brus og potetgull til gullrekka da:) Kremt, ja det var de siste kiloene ned til matchvekt da..heh...pytt sann, man skal jo ikke slanke seg når man ammer, er det ikke sånn da? God unnskyldnign det eller?

 

SuMa: Var du hvit brud eller? Hva gjorde du på utdrikninglaget ditt da? Ei venninne skal gifte seg til sommern og jeg skal være forlover..aner ikke hva jeg skal finne på jeg.. trenger hjelp av dere jenter:)

 

Idefix!!!! Hvor ble det av deg a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg henger meg litt på her, jeg... ;-)

Jeg er 35 år, blir 36 i februar. Jeg bor i Aurskog, men er fra Sandvika/Oslo. Jeg er samboer og vi har et barn. Samboeren min er 39 og har en datter fra før på 9. Vår sønn, Halvor ble født 24/11. Nå ligger han og ser meg inn i øynene og skravler med meg. Det går det i aaaahh giirrr eehhh. Så koselig å ha så fin kontakt med ham.

Driver og funderer på hva vi skal kose oss med til middag i kveld, da. Ikke lett. Vil ha noe godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 år, fyller 22 år i april. Bor i Kongsberg, men er fra Nord-Norge. Studerer til å bli optiker, men har nå et friår hjemme med Emilie. Hun kom som en veldig hyggelig overraskelse på oss:-) Har også en gutt, Tobias, på 2 år. (Emilie ble forresten født 8.11.)

Er gift, giftet oss før vi flyttet til Kongsberg, Tobias var brudesvenn:-) Hadde et kjempeflott bryllup, som ble ordnet i ganske full fart egentlig. Fant ut at vi ville gifte oss før jeg begynte på utdannelsen, i stedet for å vente 3-4 år. Hadde en Human-Etisk vigsel, var en utrolig flott vielse, vigsleren hold en skikkelig flott og personlig tale til oss *mimre* :-)

 

Utdrikkningslag: Jeg ble hentet av en (ukjent) mann på motorsykkel, ante ikke hva som skulle skje, han kjørte meg litt rundt om kring, var skikkelig morsomt. Planen til venninnene mine var at han skulle stoppe på en øde plass og si han ville ha betaling i "naturala", men han turte visst ikke gjøre det, hehe:-) Han kjørte meg til venninnene mine, de hadde ordnet hjemme-spa til meg. Var skikkelig deilig. Vi drakk og koste oss, og de stasjet meg opp før de tok med meg ut på middag og fest. De hadde kjøpt en kjempefin kjole til meg. Var en skikkelig jentekveld. Og er SÅÅ glad de ikke dreit meg ut. Hadde det så utrolig koselig. De tok masse bilder, og laget et flott album til meg.

 

Babysvømming: babyene må være over 6 uker, og tyngre enn 4 kg før de kan taes i oppvarmet basseng (mener det er "regelen"). Emilie var 8 uker første gang vi prøvde.

 

I kveld har vi spist nachos til middag, nam nam.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kab!

 

Jeg var hvit brud, jeg! Var jo før jeg fikk barn, så jeg kunne fake jomfru, he he....

 

Utdrikningslaget mitt var kjempemoro, ble henta på morgenen med sang utenfor vinduet mitt, deretter dro vi til Trysilfjellet (gifta meg i januar). Der fikk jeg massasje på et hotell, før vi spiste lunsj på hytta og drakk sjampis til. Deretter var det arrangert lavvotur, der jeg fikk (småperverse)gaver av alle deltakerne som jeg måtte gjette på hvem som var fra hvem - mens vi drakk shots. Jeg ble intervjua om alle mine ekser, og ble tvunget til å rangere de og avsløre detaljer m.m. Så spiste vi middag på hytta igjen, før de kom med masse overraskelser til meg, bl.a. en video de hadde laget fra hjemstedet mitt nordpå. Der hadde de intervjuet folk på gata om meg, og samlet inn hilsener fra gamlebandet mitt, ekser m.m. Det tror jeg var den aller beste opplevelsen, fikk helt sjokk! Til slutt måtte jeg svare på spørsmål om forholdet mitt til min kommende mann, før de overrasket meg med en video de hadde spilt inn kvelden før der de hadde filmet og intervjuet ham med de samme spørsmålene. Det var også en helt spesiell og knallmorsom opplevelse. Til slutt dro vi ut på diskotek (sies det), der jeg (kremt) måtte selge klærne mine for å finansiere drikken min :-)

 

Dette ble litt rotete, men har dårlig tid. Var en super opplevelse, kanskje du kan bruke noe av dette når du skal arrangere????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SuMa: En god ide med noe sånn videogreier:) Det skal vi kanskje få se om vi får gjort.. Ellers så er ikke venninnen min så veldig glad i å bli drukket ut.. så alkohol blir ikke en så viktig del tror jeg.. ikke har hun noen ekser heller, så der blir det jo skralt da..hehe:)

 

Jenny er nok litt forkjølet hun stakar. Virker i grei form, men det urkler oppi bihulene og hun hoster litt.. (tørrhoste). Håper ikke hun blir verre.. jeg trodde ikke de skulle bli syke når de var så små jeg.. Er det noe vits i å prøve sånn snørrsuger om det er helt opp i bihulene snørra sitter? Høres så ekkelt ut å surkle oppi der..

 

Akkurat nå ha Jenny for første gang siden hun var kanskje 3 uker gammel sovnet på magen på sofaen..har ikke villlet ligge på magen, men nå slokna hun der gitt.. håper ikke hun sover så lenge.. det er jo snart natta.. håper hun sover bedre i natt enn natt til i dag.. hun holdt meg våken hele natten med kaving og okking og akking og kasting fra side til side.. skjønner ikke at det går an å holde på sånn og likevel sove jeg.. for sove gjør hun, det er jeg rimelig sikker på, for hunhar øynene igjen... Tror dere at dette vil gå over etterhvert eller?

 

Hatt besøk av en 3 og et halvt åring i dag..gutt sådan. Han var så brå og uvøren.. er det noe som er spesilet for gutter tro? Alle guttebarna jeg kjenner omtrendt er sånn.. kjenner ikke så mange jentebarn, men er det mindre vanlig hos jenter? Innbilder meg at jenter er litt mer forsiktige og sånn jeg.. arrester meg om jeg tar feil altså:)

 

Kyllingretten fra reklamen på tv var virkelig god den altså.. kan anbefales. Men tror nok den hadde vært enda bedre med løk i.. droppet den vi da pga magen til vesla. Koste oss med potetgul og dipp i går..helt til jeg la merke til at det var oniondip!!!! Kanskje det var derfor Jenny var så urolig i natt, mye luft og vondt i magen av det..

 

leste dere den tråden om hun som hadde begynt med grøt til babyen sin på 2,5mnd? Jeg kom til å tenke på da jeg leste den.. hvordan vet man om barnet sitt trenger mer enn det det får gjennom mm? Er det sånn at de fleste babyer trenger mer sånn pang! fra 4 mnd alder?

Og hvordan grøt er det vanlig å begynne med? og hvor mye skal de ha til å begynne med? Jeg er helt grønn på sånt jeg.. Er så greit så lenge man kan gi dem pupp. Da er det liksom ikke noe spørsmål da.. enelt og greit på en måte.. håper jeg har melk lenge til snuppa.. er jo ikke noen selvfølge det heller nei...

 

ja, ja.. ble langt dette..

 

hvordan står det til med dere og knøttene deres i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det relativt greit med småfrøkna, men har en del kolikksmerter nå i kveld. Sover utrolig bra på nettene (24 - 07), så det føles helt greit å måtte bære rundt på henne på kvelden... Hun hoster og snørrer også en del, noe hun egentlig har gjort siden hun ble født. Pappaen mener det er fordi hun har en storesøster i barnehagen som drar hjem allskens bakterier, og at dette er bra på sikt - men jeg vet nå ikke jeg.... Sånn snørrsugesak er utmerket etter å ha dryppet litt saltvann, synes man får ut det som er lenger opp også da.

 

Det med å gi grøt merker man når behovet kommer, tror jeg. Sunniva spiste hver annen time hele døgnet, og var en del utilpass rundt 3,5 - 4 mnds alder. Det var helt tydelig at puppen ikke var nok, hadde lyst å begynne allerede da hun var 3,5 mnd men holdt ut. Da hun fikk grøt tok det bare at par dager før hun sov 24 - 7, og hun ble mye blidere... men begynte å gulpe for første gang, merkelig nok. Gikk heldigvis fort over! Verken Sunniva eller Maja er/var "gulpere", og det er jeg glad for. Sparer mye klesvask da :-) Gulper Jenny mye, eller?

 

Når legger du henne for kvelden, forresten? Og hvor ofte er det mat om nettene? Har dere faste tider, eller varierer det fortsatt? Her i huset svinger det litt, men vi begynner å se et slags mønster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenny legger seg stort sett mellom 22 og 23, varierer hvor lang tid hun bruker på å sovne, men sovner av seg selv("bank i bordet"). Hun får da pupp først, sp skifter vi til pyjamas(vi pleier å bade,men ikke nå når hun er så surklete) også etter det får hun tilbud om morsmelk på flaske. Som regel tar hun gjerne litt til da. Sover til mellom 3.30 og 5.30, får mat da også er pån igjen med hver tredje time igjen.. Er egentlig veldig bra det altså.. Men ofte sover hun veldig urolig som jeg skrev om her.. det er slitsomt, for da får jeg ikke sove...

 

Skjønner ikke de som klarer å få lagt babyen i 19-20 tiden jeg.. det ttror jeg ikke hadde funket her enda.. prøvde å legge henne klokken 21 en kveld og da ble det bare surr, hun skulle ha mat hele tiden og fikk aldri den lange søvnen.. merkelig.. Når er det de fleste begynner å legge seg tidligere da?

 

Jenny er ingen gulpeunge nei.. Sjelden hun gulper, og det er deilig..

 

Kanskje jeg skulle gått til innkjøp av en sånn snørrsuger.. regner med at det ikke er en kosting for Maja? Blir det mye skrik og misnøye da?

 

Usj, skriking på kvelden må være slitsomt.. jeg er så dårlig på å takle skriking jeg.. det tror jeg må være fordi jeg ikke er vant med det.. Jenny skriker nesten ikke ("bank i bordet").

 

Får håpe skrikingen gir seg ved 3 mnd alderen da.. er det ikke da kolikken likosm skal bli borte på magisk vis?

 

Hehe, nå har Jenny fått på seg pysj.. En ny katvigpysj..er så fin atte:)

 

Må gå og knipse et bilde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilie legger seg samtidig som storebroren, mellom klokken 19 og 19.30. Det har skjedd helt gradvis. Først la vi henne når vi la oss, så så vi at hun ble trøtt tidligere og tidligere. Nå blir hun gjerne trøtt i 18-tiden, men synes det er for tidlig å legge henne da allerede. Helt fra hun var nyfødt sov hun 5-6 timer i strekk. Nå sover hun 9-10 timer i strekk før hun vil ha mat. Fra ca 19 - 4/5-tida. Da er det pupp, og så sover hun til ca 7 igjen. Flinke jenta:-) I dag sov hun til halv 6(!) før hun ville ha pupp, for så å sove til 7 igjen. :-)

 

Tobias la seg også gradvis tidligere, så begge har egentlig styrt dette selv. Han var vel rund 3-4 mnd da vi la han i 19.30-tida. Men han spiste 3-4 ganger på natta.

 

Kab: Tobias-gutten min er veldig rolig av seg, så det finnes rolige gutter også!:-) Liker å pusle puslespill, lese bøker og leke med småbilene sine og sånt. Danse til musikk elsker han også.

Emilie kan forresten også ligge å knirke og styre i søvne av og til. Da er det som oftes luft hun arbeider med å få ut. Av og til må vi ta henne opp for raping, men ikke bestandig det kommer rap da..

 

Nå sitter Tobias og jeg å ser på barne-tv. Emilie og pappan sover litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morgen alle sammen:)

 

Lillemann her sover ganske bra han også.. Sovner ganske nøyaktig kl 22, i dag voknet han 0630 for å få mat, så sov han videre til 0830, da kom 4 åringen og ville stå opp:)

 

Jeg innbiller meg at gutter generelt er litt mer voldsomme, det har sikkert med leker å gjøre... Syntes gutteleker ofte ser groteske ut jeg....

 

Lillemann her sovner stort sett på meg, en uvane som bare er min feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenny sover så lenge på sen ettermiddagen! Nå har hun sovet i hvertfall 3 timer.. har jo ikke sjangs til å få lagt hennene i 20-21 tiden jeg.. Her blir det 22-23 tiden.. Hva skal man gjøre for å snu dette da? Jeg synes det er for tidlig å prøve å holde henne våken..

 

Æjs, jeg er så snørrete... våkner om natten(unnskyld detaljer) med masse slim i halsen, som hverken går opp eller ned.. ugh..ekkelt altså..

 

jenny er fortsatt surklete i nesa.. har dryppet med mm og med satvann.. kal kjøpe snørrsuger i morgen... men det virker som om det sitter langt opp i bihulene eller noe.. for det renner ikke snørr av vesla..

 

Nå er det dags for søndagsmiddag.. karbonader, poteter, grønnsaker og brun saus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er gift og det nærmer seg et helt år :)

 

Fikk spatur til jul av mannen, men han skulle være med selv da.....hehe. Regner med at vi tar turen iløpet av våren. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ikke alt før jeg skrev, så så ikke at dette rvar en "gammel" tråd. Håper det er ok at jeg henger meg på også??

 

Bor i Lier med mann og 2 barn, gutt på 17 mnd og gutt på 2 mnd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter! bra med dere?

 

Har ikke vært på nett på et par dager, er så utrolig sliten at jeg bare ligger apatisk i sofaen når ungene sover.... Sur i dag, har vært på diett i 5 uker, og har gått opp et halvt kilo, tenk! Har vært knallflink og spist meget sunt og magert, men ikke vært sulten (redd for melka). Har også trent to-tre ganger i uka, samt gått lang tur nesten hver dag. Hvordan er det mulig?

 

Hadde Sunniva hjemme fra bhg i dag, men det er egentlig mest bare slitsomt og stressende. Har dårlig samvittighet fordi hun har full plass, og vil så gjerne gi henne fri innimellom. Babyen harfortsatt kolikk, men har aldri plager på dagtid - unntatt i dag, selvsagt, når storesøster var hjemme. Hylte i to timer i strekk....Storesøster spurte i tolvtida om hun ikke kunne få reise til barnehagen, stakkar...

 

Jaja, er jo ikke bare sorgen - høres jo ut som ei sutrekjerring. Jentene vokser og trives, og er selvfølgelig de to nydeligste småjentene i verden (smelt). Hvordan klarte jeg å få så vakre barn, tro?? He he.... Gubben og jeg har det bra sammen i hvert fall, er nesten som to forelskede tenåringer for tida :-) Koselig!!!

 

Hvordan er det å ha tremånedersbabyer da folkens? Godt å ha de første strevsomme ukene unnagjort, nå er det jo bare kos fremover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Kjipern med diett.. burde vel det jeg også..men sliter med å få i meg nok mat om dagen jeg da.. spiser bare 2 måltider om dagen og det er for lite.. Så bra at du trener!! Jeg har ikke ork til det om dagen jeg.. er fryktelig sliten om dagen.. blir så missunnelig på de som bare spretter rundt og får satt bilder i album, vasket hus og trener og alt sånn... jeg orker ingenting jeg.. har fått så mye problemer med skuldrene og nakken..ammingen som tar på. Jenny er blitt så tullete på puppen, så det blir mye manøvrering, og det setter seg noe innmari i skuldrene, nakken og hodet..har en dundrende hodepine hver dag når jeg står opp..ikke digg.. men det var mye klaging fra min side...

 

Uff, tungt med kolikkbaby da.. det er har vi vært veldig heldige å sluppet.. Jenny gråter omtrent aldri hun..

 

Har du noen bilder på albumsidene eller SuMa? Vil jo gjerne se bilde av snupp og snuppelure da;)

 

Håper virkelig det bare blir kos fremover..for jeg er sliten..

Også merker jeg at jeg og mannen trenger litt tid sammen for oss slev snart.. blitt lite av det..Jenny er så mye våken og jeg må ofte sove litt når hun sover, så det blir lite tid sammen..

 

Skal ut med noen Bim/Dib venner til helgen da.. blir ikke noe alkoholinntak på meg..er ikke så viktig for min del..også er det ikke sikkert jeg får pumpet så mye at hun har melk til jeg er alkoholfri igjen heller.. og vil ikke gi tillegg bare for at jeg skal få tatt meg en øl liksom..det er en for dårlig unnskldning for å gi tillegg synes jeg da.. også har vi aldri gitt tillegg heller, så jeg vil ikke at hun skal ta det for første gang når jeg ikke er tilstede..vi vet jo ikke om hun vil ha det, eller hvordan magen vil reagere på det..

 

Nei, tror jeg må gå og duppe litt jeg.. er trøtt.. men først må jeg lage noen innlegg for dagen.. må jo jobbe beinhardt for å holde aktiviteten opp her inn på novklubben:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er lei om dagen. *klage-klage*

Kommer meg ikke ut, for trenger hjelp av samboer til å trille vogn pga krykkene. Men når vi har planlagt å gå ut, så blir det noe surr. Vi har vært ute sammen og gått en kort tur en gang! Blir gal av å gå her inne. Føler som om jeg er i fengsel. Må ha hans goodwill til alt som skal gjøres. Er jo avhengig av hjelp når jeg må bruke 2 krykker. I dag skulle vi gå til butikken, for første gang for meg. Har blitt kjørt tidligere. Det ble jo ikke noe av, for han gadd ikke gå på kafeen. Det blir altfor langt for meg å gå uten å få sitte ned og hvile. Jeg som hadde gledet meg til å komme litt ut.

ÆSJ, MANNFOLK!!!!

 

 

Unnskyld, jenter, måtte bare få det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...