Gå til innhold

Hva spiser dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det sies vi skal spise sunt..

Men jeg har ikke lyst på noe spesielt..

Tar folat og omega 3.

Hva spiser dere egentlig? har dere lagt om kosten helt?

tar et eple ekstra om dagen jeg..er i 5 uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

helt vanlig norsk mat-grovt bröd, fisk, kylling mm,men pröver å få i meg litt ekstra grönt og frukt. gjerne bär. bringebär skal også hjelpe mot kvalme om du er det. pröver å unngå sjokolade og chips.. brus og andre type "tomme" kalorier. passer på å få i meg nok vann=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så mye kvalm at jeg rett og slett bare spiser det jeg orker å spise...Har ikke vært så sugen på godteri da, men jeg klarer ikke drikke mye vann! For å få i meg væske må jeg rett og slett drikke litt brus. Tror jeg skal prøve meg på koffeinfri nå...koffein er jo ikke bra...

Men jeg spiser ganske variert dah...Den siste måneden har jeg ikke orket å ha samme pålegg på brødskiva 3 dager på rad engang... Prøver liksom å tenke sunn mat, men jeg blir kvalm bare å tenke brokoli...Jeg tror nå i allefall det er et bedre alternativ å spise noe "vanlig" mat en ingenting. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) æ va i en periode der æ va så matlei at æ ikke fikk i mæ dn maten kroppen trengte.....i tillegg fant legen ut at æ er gravid.han sa at æ sku spise d æ klarte og hadde løst på.så nu har æ levd på kylling,banan,eple,grovelangganger,leverpostei.kaster opp hver gang æ spis sjokolade,drikker brus....akkuret d va jo ikke helt etter planen...liker å sitte å kose mæ i lag md familien md brus og snacks på lørdager...men,men...da legger æ ikke så mye på mæ i svangerspapet da :) d e jo noe positivt..hehehehe :) stor klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid spist sunt, men nå sliter jeg litt mer. Pleide å begynne dagen med eggerøre med røkelaks, spise tunfisksalat til lunsj og f.eks sashimi til middag. Men nå utgår røkelaksen, tunfiskboksen er uaktuell fordi jeg alltid har spist sånn italiensk tunfisk fra innvandrerbutikken av yellow fin (den med mest bly..), salat utgår også, hvertfall i 1.trimester og sushi kan jeg bare glemme.

 

I tillegg har jeg skikkelig dårlig matlyst pga kvalme, så det eneste jeg har lyst på er omtrent varme ostesmørbrød. Men, men. Prøver å spise frukt og gulrøtter, grovt speltbrød, drikke biola og ferskpresset juice. Ellers er favoritten grønnsakssuppe med ekstra kikerter, blomkål, spinat og kjøttboller. Nam nam!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei nå har jeg vært kvalm i snart 5 uker er 8+4 ca på vei og spiser det jeg føler for å spise. drikker litt cola men utennom det drikker jeg bare vann. prøver å få i meg brød og kjeks. ungen tar det det trenger uansett så spis det du klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Prøver å starte dagen med smoothie, fruktsalat eller yoghurt og korn.

Problemet er at jeg blir så fort lei det jeg spiser nå. Orker ikke det samme 3 dager på rad jeg heller. Det eneste jeg ikke blir lei er epler!

Har lyst på middag, men fikser ikke å lage den pga kvalmen. Helt håpløst!

Ellers går det litt knekkebrød med brunost, brød med makrell i tomat, mandler og andre usaltede nøtter.

Jeg har ikke spist kjøtt (bare fisk) i 15 år, og det rare er vel at nå har jeg plutselig fått lyst på en skikkelig fet hamburger og pølse i brød et par ganger. Samboeren tror ikke sine egne ører, og står parat til å ile ut og kjøpe så fort jeg gir et vink.

Trakk konklusjonen at jeg trenger mer proteiner, og spiser derfor kjøtt hvis jeg har lyst på.

Er forresten 8 + 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spist nudler i 4 uke, frokost lunsj, middag og kveld...det er det eneste som ikke kommer opp igjen! Er dritt lei Mr. Lee!!! begynner å gå bedre nå, har spist brød til frokost idag...JIPPI!! er i uke 10 og har gått ned 5 kg, har litt å gå på...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt om kosten litt, i motsatt retning av de fleste :-) Dreiv å slanka meg da jeg fikk vite at jeg er gravid, og det tror jeg ikke er særlig sunnt for kroppen nå.

 

Så jeg spiser helt vanlig norsk mat, prøver jo å ikke spise pizza midt i uka osv, syns det går helt fint.

Tenker heller ikke særlig mye på hva jeg kan og ikke kan spise, vil jeg ha salami så spiser jeg det.

 

Jeg tar vitaminer for gravide i tillegg til maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mye, dessverre. Jeg hadde egentlig lagt om kostholdet før jeg fant ut at jeg var gravid, og var godt igang med å trene. Men nå er jeg sulten hele tida, føles det som, og jeg trykker nok i meg for mye av både sunt og usunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...