Gå til innhold

Oi, mer om sykehusinnleggelse med babyer...


Benni-min

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette vet jeg rett og slett ingenting om! :-) Men jeg ville jo tenke meg at det er vanskelig for et sykehus å ha grøter, bleier og middagsglass av flere slag til babyer(der er jo så forskjellige) - bare for å resonnere meg fram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke finnes barn på det sykehuset jeg jobber, så snakker jeg ikke av erfaring. Jeg vil tro at de neppe har mat til Benjamin der, alle barn spiser så forskjellig. De har sikkert en type mme, men det er jo ikke sikkert at det er den han spiser. Så jeg tror jeg hadde hatt med for ett par dager i hvert fall. Benjamin blir vel ikke liggende så lenge skal man tro, eventuelt er det helt sikkert en butikk i nærheten dersom du skulle trenge mer...

 

Vil tro at det kanskje er litt det samme med bleier. De burde ha bleier der i forskjellige størrelser, for det er vel en barneavdeling du skal ligge på? Men det er jo ikke sikkert at det er akkurat det slaget du bruker... Jeg tror jeg hadde tatt med en pakke, jeg, så heller tatt den med hjem igjen dersom du ikke trengte den...

 

Men du kan jo helt sikkert ringe dem og høre. Når du får brev fra dem så står det mest sannsynlig ett tlf nummer du kan kontakte. Eventuelt ring til sykehuset og spør på sentralbordet... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå svarer jeg bare ut fra åssen det er i tromsø, så du må ta det jeg sier med ei klype salt...

 

Der fikk vi hvertfall alt av bleier og stellekremer og sånt utstyr, de hadde et digert lager på barneavdelinga med alle størrelser og varianter. De hadde også middagsglassa til nestle,sviskesaft, grøt, mme etc.. Men som sagt over her så er det jo ikke sikkert de har den typen du vanligvis bruker, så kan sikkert være lurt å ta med litt selv. Det var foreldrekjøkken med kjøleskap og sånn på avdelinga med god mulighet for oppbevaing og laging av egen mat:) Vi hadde litt eget med for sikkerhetsskyld av svisker og mme og sånn..

 

Og hvis du ammer må du hvertfall huske på pumpa di, for jeg fikk ikke bruke pumperommet på nyfødt, så måtte bruke egen. Den dagen narkosen ble gitt var ikke matlystatil snuppa på topp, men puppene var helt sprengte av masseprodusert-bekymrer-meg-sånn-melk, så pumpa var absolutt en nødvendighet!

 

Hvis han liker å sove i vogna si, så anbefaler jeg deg å bruke den om natta også, for sykehus sengene virker stooor og kalde for de små, og så er det jo kanskje lettere å bysse i søvn da, hvis han skulle bli sulten i faste-tiden!

 

hmmm. jeg svarer jo helt utenfor det du spørr om, hmm.. er nok litt trørr og surrete i hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med vogna var jo en god idè. De snakket om at han ble liggende ca 2-3 dager, så jeg kan ta med meg mme og mat og bleier. Ikke mye problem. Vogna er vel grei å ha også for å gå litt rundt. Det står kanskje også på brevet jeg får hva jeg må ha med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står helt sikkert i brevet hva du må ha med, og erfaringen fra innleggelser her tidligere er at de har bleier, mat og det de små trenger, og mat til foreldrene. Dersom han trenger en spesiell type mat eller bleier, kan du jo forhøre deg om hva de har på sykehuset, som foreslått av Carina.

Vi ble innlagt med eldstemann da han var 2, akutt, med astma, og hadde selvfølgelig glemt smokken hjemme. Også det skaffet de på rappen! Og du møter sikkert masse forståelse om du ringer og undersøker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...