Fallerifallera Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Har liksom prøvd noen ganger, men ikke har jeg noe spesielt lurt å si, og så føler jeg meg litt dum når jeg sitter der og snakker til min egen mage?..
Solskinnsjenta Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Jeg gjør det, selv om jeg vet det er altfor tidlig- hihi. Jeg er 12+2... Forteller tingeling at jeg er glad i h*n, og at vi gleder oss til å treffe h*n og sånn. Og så synger jeg. Synes det er litt koselig, jeg =) Det er nok en stund til jeg "tvinger" mannen min til å snakke til magen, men det kommer nok det og - hehe.
Fallerifallera Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2007 Hehe, min samboer skal iallfall ikke få synge til magen, for jeg tror aldri jeg har møtt noen som synger så hjerteskjærende falskt som han! Egentlig er det litt sjarmerende da, men jeg vedder på han kan skremme vannet av en baby med den stemmen der..
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 nei.... ;o) gjorde det litt med snuppa... på slutten.. ;o) at hun måtte gi seg å sparke for jeg ble så sår under ribbeina, hehe....
Twins i magen <3 Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Tror kanskje jeg kan skilte med den minst musikalske kjæresten i verden, desverre... jeg må nok stå for vuggesangene her i gården ja. Ellers vil kanskje vår lille si som samboers far fikk høre av stedatteren sin en kveld han sang for henne: "Du... kan itj du læssa et eventyr te mæ i stan?"
Fallerifallera Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2007 Greit m unger da, man får jo høre det liksom! Samboern min jobber i barnehage. Han har litt selvinnsikt da, så han sa fra på jobbintervjuet at han IKKE kan å synge. Men så skulle han prøve seg likevel her om dagen da, og fikk fra en av de søte små på 5 år: "Dæ, du syng bra stygt! Trudd itj at det gikk an æ!" Heldigvis lo samboern min av det hele .. (Tidligere på dagen fikk han høre av en av de andre femårige guttene at han var så kjekk, så det veide vel opp? Hehe..)
VinterSol+2 Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 jepps. setter meg ikke ned for å snakke med den, lissom, men småprater, feks når jeg vasker på jobben etter stengetid eller noe.. og sier at jeg syns ungen er litt lat, for nå vil mamma veldig gjerne kjenne spark, feks.. eller at nå kommer snart pappa hjem, og at dette er stemmen til pappa.. sånt noe:)
Fallerifallera Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2007 Hehe, har prøvd å si at han må slutte å sparke nedover (må jo på do heele tida), men hører slett ikke på meg - så dette lover jo godt...
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Jeg sender tanker til babyen før jeg legger meg. Snakker til den, men inni meg vettu:) Sier f.eks: nå må du sove godt mamma sin lille venn. Pappa og jeg gleder oss til du kommer ut, for vi er så glade i deg allerede;)
~ Nuttemor~ Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 Jeg prater til hun av og til. Teit, men føler meg litt dum når jeg prater til hun også får jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør det nok.... Har kjøpt cd med barneviser, så synger for hun innimellom. Om hun liker å høre på den ikke helt rene sangstemmen min er en jo en annen sak:)
MomInUSA Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 Jeg snakket masse med lillegutt i forrige svangerskap. Hadde masse tid da. Naa har jeg litt daarlig samvittighet fordi jeg aldri har tid til aa snakke med den lille (utenom pa jobb, men det er jo litt teit) Full fres fra jeg kommer hjem til to-aaringen er i seng, og da er jeg saa troett at jeg ogsaa sovner..... Kanskje det blir litt anderledes naar magen blir stoerre, vil jo gjerne gi den nye babyen saa mye oppmerksomhet som den foerste, men vet ikke helt hvordan det skal gaa for seg... Nyt det aa vaere gravid dere som er foerste-gangs gravide - dere faar ikke saa masse tid til aa nyte svangerskap nummer to. Der jo bare en saa deilig foelelse synest jeg og vaere gravid...
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 24. januar 2007 #12 Skrevet 24. januar 2007 Jeg prater ganske mye med lille jeg, en god erstatning for å prate med meg selv slik jeg gjør til vanlig.. hehe:)
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 24. januar 2007 #13 Skrevet 24. januar 2007 Mannen min begynte aa prate med henne fra uke 6-7, da jeg begynte aa bli saa forferdelig kvalm. Da ba han henne pent om aa proeve aa ikke gjoere mamma saa forferdelig kvalm. Naa er jeg i uke 15, og i de siste 5-6 ukene har vi som vane aa si god natt til henne ogsaa naar vi legger oss. Og saa ber vi aftenboenn. Vet det er alt for tidlig, men vi har begge ogsaa begynt aa prate litt med henne i loepet av dagen. Siden vi kommer til aa bli en tospraaklig familie proever vi aa komme inn i den vanen at jeg konsekvent snakker norsk med barnet og mannen min snakker engelsk. Med hverandre snakker vi engelsk, saa det er vel mest for vaar egen del at vi har begynt aa oeve inn hvordan spraakfordelingen blir...
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #14 Skrevet 25. januar 2007 har snakket med henne siden jeg fant ut jeg ble gravid og mannen min må si hei til henne når vi kommer hjem fra jobb:). Får den kommende storebroren til å kose med magen også, selv om han selvfølgelig ikke skjønner bæret (16 mnd gammel).
tina 79:) Skrevet 25. januar 2007 #15 Skrevet 25. januar 2007 Mannen min snakker hele tiden til magen, spesielt når han kommer hjem fra jobb, eller når vi står opp og legger oss! Han er overbevist om at navelen fungerer som "mikrofon" , he he! Det er veldig koselig. Jeg sitter mest og koser med magen jeg, det er mye liv her inne for tiden, så jeg føler at jeg kan svare litt når h*n sparker og rører på seg. Det er skikkelig koselig!
3barnsmor? Skrevet 25. januar 2007 #16 Skrevet 25. januar 2007 Prøver av og til, men så føler jeg at det blir så dumt. Tentke snart så er jo tiden inne for at Sebbern skal få kjenne den lille sparke også, det blir nok litt av en opplevelse ja
Misan Skrevet 25. januar 2007 #17 Skrevet 25. januar 2007 Ja, en del. Er i uke 20 nå og sier i hvert fall god morgen og god natt. Samboern har synget vuggeviser
Minnie_Moon Skrevet 25. januar 2007 #18 Skrevet 25. januar 2007 Jeg har ikke snakket så mye hittil, men merker at nå når magen begynner å tre frem stryker jeg oftere på magen og får veldig lyst å begynne å synge og snakke til mammas lille gull :-)
~ms_freia~ Skrevet 25. januar 2007 #19 Skrevet 25. januar 2007 Bruka å si natta te den lille...mens samboern bruka bare å lytt:) han veit ikkje heilt ka han ska si enno:p
plutseligbolle Skrevet 25. januar 2007 #20 Skrevet 25. januar 2007 Babyen hører jo oss snakke, og gjør sikkert ikke så stor forskjell på om vi egentlig snakker til dem sånn direkte. Jeg føler at hun er en del av meg, jeg snakker jo ikke så mye til armen min heller... Men jeg går jo ikke rundt og er stum heller. Håper hun ikke hører når jeg kjefter på samboeren min, forresten.....Har litt kort lunte noen ganger.
Forskeren Skrevet 25. januar 2007 #21 Skrevet 25. januar 2007 Nei, snakker ikke direkte til h*n i magen, gjorde det ikke forrige gang heller. Men denne gangen snakker jeg jo mye til 2-åringen og synger natta-sanger etc.... Ei venninne av meg som fikk nr. 2 opplevde at jenta roet seg veldig til natta-sangen som hun da hadde hørt hver kveld siden det ble sunget for storebror gjennom hele svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå