Gå til innhold

Brødskalk og annen fingermat?


m a r r i s

Anbefalte innlegg

Noen flere som gir bebisene sine på 6 mnd brødskalk å tygge på? har gjort det noen ganger og han elsker det! Men er litt redd for at han skal sette biter fast i halsen... Noen fler som gir brødskalk o.l. til sine små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hm... kunne aldri gitt madelen brødskalk nu.synes hun er alt for liten til det. De fleste i b.hagen spis ikke før de er 1-2 år. Men å tygge på er jo litt annerledes?! men du må jo følge godt med!

Dumt spm av meg,men ser at flere av juli barna spiser brødskive... hvordan foregår dettan...brød dyppet i m.melk/mmerst.? Hun har jo grøt nekt her for tiden.. så lurer litt grøt i purren.kan jo være hun har ondt i halsen el. plages med magen, montro. Trudde ikke de fant så fort ut hva de ville ha??? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt Tiril knekkebrød å tygge på under oppsyn selvfølgelig. Da har hun kos seg masse og fått unna litt kløing i gommene samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått tips om eventuelt å gi kavring som de kan tygge på... Det er vel viktig at man har oppsyn med dem mens de spiser mens de er så små, i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant jo ut nå i kveld hvorfor madelen ikke hadde spist noe særlig disse dagene. hun har kasta opp 2 ganger nu,stakkars!!:( så bytting og bading.. og hun sovner med en gang. er ikke noe særlig i slag. Har ringt legevakta...va vist mange små som hadde virus...med oppkast! va vist noe som gikk. Så får følge litt med. ho har nu ikke feber. Dakkar lita... og mamma som trudde hun var blitt kresen på mag?! dumme meg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.. snuppa elsker det, men ho ser ikkje ut etterpå:o) ein dag måtte me få ho i badekaret etter ho var ferdi me skalken.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd både kavring, gulrot og eple, det går helt fint. Alt under oppsyn selvfølgelig. I tillegg får han gjerne en "stav" av skiva i handa når han spiser skive, resten deler jeg opp i småbiter og gir han (skiva i handa blir stort sett en seig klump, men det er veldig kjekt å holde selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...