soria moria og nurket Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 babyer skal da ikke ha salt? Hvorfor er det da tilsatt salt i Småfolkproduktene? Husker at det har vært en tråd på dette tidligere, men finner den ikke. Noen som vet?
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Det er bittelitt salt i de, ikke skadelige mengder så det er trygt å mate ungen din med det likevel. (men jeg ville nok ikke valgt å gi det hver dag likevel:) )
soria moria og nurket Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2007 Takk for hjelp nok en gang, Sweet Amber! Ikke første gang du kan svare på noe jeg lurer på
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Kunne du fortalt det til foreldrene mine...? Noenganger tror jeg ikke de tror jeg kan bytte bleie engang;P
Muffinsmamma Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Det sies overalt at man skal være forsiktig med salt til babyer, ikke at det er krise om de får i seg litt salt. Det er salt i brødet du kommer til å gi ungen, og det er haugevis av sukker i f.eks prim, hvilket jeg syns er mye værre... Jeg bruker meierismør i maten til gutten min for det smaker bedre da. Hadde de ikke sagt at man skulle vært forsiktig med salt hadde nok barnas nyrer blitt ødelagt... så mye salt som vi nordmenn konsumerer:)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Ettersom Småfolk her er det eneste som går ned, velger vi å gi det. Det er tross alt strenge regler i Norge, så jeg velger å tro at det ikke er farlig. Viktig at han får i seg middagsmat også. Enkelte ganger får han også smake på vår middag, og selv om det er usaltede poteter og grønnsaker, så er det jo salt i kjøttkaker o.l. HS har sagt at man trygt kan gi dem litt av middagen i familien. Dessuten er det jo salt i brød, i pålegget de får osv. Man kan ikke verne de helt mot salt. Men ble litt nysgjerrig på hvorfor Småfolk kan ha salt i maten, og gikk inn på smaafolk.no. Tenkte jeg skulle sende en mail og spørre. Men der sto det at de skal fjerne salt og meierismør og erstatte det med olje. Står at man skal se etter det i butikken. Lurer på om de selger ut de gamle varene først jeg da.... Skal i alle fall begynne å se bakerst i hylla og sånn.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Det er salt i Nestle-glasene også, men de bruker den kjemiske betegnelsen Natrium isteden for ordet salt...... her er litt faginfo om salt/natrium http://matportalen.no/Matportalen/Emner/Salt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå