sks Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Har brukt det i 2 mnd nå og har stadig småblødninger. Noen som har opplevd det samme? Og hvilket merke byttet dere til som fungerer??! *drittlei*
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Vi reagerer alle ulikt på de ulike merkene med p-piller fordi det ofte er en noe ulik kombinasjon og sammensetning av hormoner i de ulike merkene. Personlig er yasmin et av få merker som jeg IKKE har fått mellomblødninger av. Og jeg har prøvd en del fordi jeg stadig var plaget med mellomblødninger. Men ei venninne har det motsatt; fikk mellomblødninger med yasmin og byttet over til trionetta, og ble helt fin. Nå er trionetta gått ut av markedet, men det er mulig du kan be om etterfølgeren, yadinelle, og se om du blir bedre av den. Evnt kan du prøve ut et par mnd til med yasmin og se om det blir bedre. Men er det ikke bra etter tilsammen 3-4 mnd hadde jeg prøvd å bytte merke.
sks Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2007 brukte trionetta for mange år siden, det gikk kjempefint. men etter to barn og diverse mislykkede prevensjonsmetoder så begynner jeg å bli lei! men kanskje jeg skal be legen min om etterfølgeren til trionetta, da. hm. skal prøve 1 brett til med yasmin. i dag har jeg nesten fått mensen, og det er 1 uke igjen med gule piller!!!
sks Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2007 hm fikk ingen treff på YADINELLE på felleskatalogen....
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Yasminelle var riktig navn på etterfølgeren til trionetta (beklager - meg over her). Det er jo verdt et forsøk. Ellers har jeg personlig kobberspiralen og er fornøyd.
Lille Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 Er ikke yasminelle "lillesøsteren" til Yasmin? Altså samme som Yasmin, men med enda mindre hormoner? Mener bestemt at gynekologen sa det til meg da vi snakket om p piller? Høres merkelig ut at Trinordiol erstattes av en pille som har nesten samme navn som Yasmin? Eller?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Jeg tror du har rett Lille. Yasminelle erstatter trionetta fordi trionetta går ut. Men hormonmessig har de to merkene helt forskjellig oppbygging. Ved Yasminelle går du på samme hormondose i tre uker, mens hormondosen på gamle trionetta varierte gjennom brettet. Produsenten er full av lovord om yasminelle fordi den inneholder så lite hormoner. Men prisen er langt høyere enn gamle trionetta. Hormonmessig er yasminelle lik yasmin, men det skal være mindre hormoner i yasminelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå